Pripažįstama, kad dabartinė tvarka yra spraga. Ja naudotis mėgsta, pavyzdžiui, sezoninius darbus atliekantys vairuotojai. Gavę laikinus leidimus tokie vairuotojai išvengdavo investicijų į transporto priemonę ir nemokėdavo kelių mokesčių.
Daugiau apie tai pasakojo Techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.
– Kodėl nutarta pakeisti laikino leidimo dalyvauti eisme tvarką?
– Analizuojant duomenis, kaip naudojasi vienkartiniais leidimais tik atvažiuoti į techninę apžiūrą, ne dalyvauti eisme, organizuoti kažkokius bandymus ar kitaip naudotis automobiliu, paaiškėjo, kad tai yra tiesiog įstatymų spraga, kuria naudojasi žmonės, norėdami su techniškai netvarkingais automobiliais dalyvauti eisme.
– Kaip jie naudojasi ta spraga?
– Leidimas suttermeikiamas tik tam, kad važiuotum į techninę apžiūrą, jeigu praleidai terminą dėl kažkokių priežasčių, pavyzdžiui, tvarkei gedimus ir apžiūros galiojimas baigėsi, gali internetu užsisakyti tą leidimą. Jį gavęs, gali važiuoti iš deklaruotos gyvenamosios vietos į artimiausią stotį.
Viena iš versijų, kad kai kurių sunkvežimių vairuotojai, kurie turbūt atlieka tik sezoninius darbus, galbūt ūkininkai rudenį, kai reikia susivežti derlių ar pavasarį sėklas ir kažkokias trąšas nuvežti į laukus, labai trumpam laikui taip daro. Bando išvengti kelių mokesčio, kas neturi nuolatinio apkrovimo savo transportui. Vienas iš keistesnių dalykų yra tai, kad buvo automobilis, kuris 200 kartų per metus pasiėmė tą leidimą, kai pradėjo analizuoti, kas ten yra atsitikę, paaiškėjo, kad tai kažkokia šviesų problema, žibintų reguliavimo. Tai yra tikrai nesudėtingai išsprendžiama. Sveiku protu paaiškinti tokį elgesį niekaip nepavyko.
Praeitais metais Lietuvoje buvo beveik 400 tūkst. atvejų, kai žmonės išsiėmė tuos leidimus ir pusė jų nepasirodė techninėje apžiūroje.
J. Kalinsko / BNS nuotr.
– Apie 200 tūkst. žmonių?
– Taip, tai yra didžiulis kiekis. Kai techninės apžiūros įmonių vadovai pradėjo analizuoti tą situaciją, paaiškėjo, kad tų žmonių, kurie užsisako leidimą ir neatvažiuoja, automobilių istorijoje būna dviženklis skaičius didelių trūkumų. Tikėtina, kad jie iš tiesų tiesiog neinvestuoja į automobilių remontą. Tai kelia padidintą pavojų kitiems eismo dalyviams.
– Kaip atrodys nauja leidimų išdavimo tvarka?
– Iš tiesų pati tvarka nesikeičia. Esminis skirtumas yra tik tas, kad leidimus bus galima užsisakyti du kartus. Jeigu du kartus neatvažiuoji, trečią kartą negauni. Išimtis yra, jeigu atvažiuoji į techninės apžiūros stotį, bet automobilis turi pernelyg daug trūkumų, gali tikėtis, kad dar kartą užsisakysi tą leidimą. Yra dar viena išimtis, kai automobilio savininkas pasikeičia. Žmogus, nusipirkęs naujai automobilį, vėlgi turi teisę du kartus važiuoti, tam reikia, kad techninis automobilio pasas būtų išduotas naujo savininko vardu.
– Taip galima kartą per metus?
– Taip.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ką daryti, jeigu žmogui automobilio nesuremontuoja vienas servisas? Reikia keliauti iš vieno serviso į kitą ir į Techninių apžiūrių centrą galbūt tik iš ketvirto karto.
– Na, čia tokia labiau gal teorinė prielaida, kad taip galėtų būti. Kai kuriais atvejais galbūt gali ištikti tokios problemos, kad pritrūks kažkokios detalės, bet linkėčiau atidžiau planuotis savo darbus, automobilio remontą. Didelė dalis servisų sugeba įveikti problemas, bent jau dažniausiai pasitaikančias.
Naujausi komentarai