- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo techninės būklės ir ridos. Tarptautinis tyrimas parodė, kad įsigyjant transporto priemonę su suklastota rida rizikuojama permokėti net ketvirtadalį kainos.
Lietuviai tarp blogiausių
Dažnas naudotų automobilių pirkėjas transporto priemones renkasi pernelyg atmestinai. Per mažai dėmesio skiriama automobilio būklei ir eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui. Retas kuris įvertina, kiek reikės išleisti už pirkinio aptarnavimus bei nenumatytus remontus. Tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, klastodami odometro rodmenis.
Transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu. Tai reiškia, kad pigių mašinų pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Statistikos duomenimis, daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje ir Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc.
Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas taip stipriai neišpučia naudotų automobilių kainų, tačiau piktavaliai sugeba nemažai iš to pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp 15 tyrime dalyvavusių valstybių.
100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 tūkst. eurų.
Pasidomi per vėlai
Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo ratuotis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 proc.
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. km sumažinta rida vidutiniškai vertę padidina 2 tūkst. eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida 400 tūkst. km, o odometras rodo 200 tūkst. km, vadinasi, jos pirkėjas vidutiniškai gali sumokėti net 4 tūkst. eurų daugiau, nei jis vertas.
Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, kad toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintai mašinai gali pasirodyti didelis. Pastebima, kad pirkėjai „carVertical“ platformoje dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės ratuočius.
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai, auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau faktų apie pirkinį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi tik jau įsigiję automobilį. Tada, aptikus vertę mažinančios informacijos, išsireikalauti iš pardavėjo kompensaciją gali būti labai sudėtinga“, – aiškino automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Priklauso nuo gamintojo
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – tik simboliškai.
„carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 proc. pigesniems gamintojams, tokiems kaip rumuniškoji „Dacia“, dabar priklausanti Prancūzijos koncernui „Renault“, arba japoniškoji „Mazda“, iki 27 proc. „Land Rover“ markės visureigiams.
Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai už transporto priemonę gali permokėti net dešimtis tūkstančių eurų. Anot pašnekovo, nesunku paskaičiuoti, kad lietuviams tai kasmet kainuoja milijonus eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno viešajame transporte po metų – atsiskaitymas ir banko kortelėmis17
Kauno viešajame transporte kaip alternatyvą planuojama įdiegti bekontaktį mokėjimą už bilietus ir banko kortelėmis. Tokia galimybė jau pasiteisino ir Vilniuje bei Klaipėdoje, sako miestų viešojo transporto įmonių atstovai. ...
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo1
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino9
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Tvaresnis dyzelinas? Verslas siūlo sprendimus3
Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie kitų alternatyvių degalų, tarp jų ir dyzelino, neišnaudojimą potencialą. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Geresnių žinių – kitąmet pavasarį2
„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus sunkiau nuspėjama“, – teigė „Citadele“ banko valdybos narys ir verslo bankininkystės tarnybos va...
-
Jau užpildė sandėlius, parengė mechanizmus4
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis. ...
-
Technologijų prikimštas automobilis – tik pinigų švaistymas?10
Įspūdingos technologijos naujuose automobiliuose šiais laikais nebestebina. Juolab kad sulig kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar iš tiesų ekranų ir mygtukų gausa padeda ir ar naudojamės visomis papildomomis funkcijomis? ...
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?6
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...