- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva yra antra pagal pažangą, mažinant žūčių skaičių šalies keliuose ir viena iš šešių ES valstybių, turinčių didžiausią potencialą eismo saugai gerinti.
Lietuvos saugaus eismo profesionalai kartu su kitomis penkiomis valstybėmis dalyvaus 2019–2021 m. vyksiančiame ES patirties mainų projekte "EU Road Safety Exchange".
Nuo 2010 iki 2018 m žuvusiųjų keliuose skaičius, tenkantis 1 mln. gyventojų, labiausiai sumažėjo Graikijoje (45 proc.) ir Lietuvoje (43 proc.), po jų seka Portugalija (35 proc.) ir Slovėnija (34 proc.). Tai gerokai daugiau už ES vidurkį, kuris tuo laikotarpiu siekė 21 proc. Praėjusiais metais, palyginti su 2017 m., žuvusiųjų Lietuvos keliuose sumažėjo 11 proc. (ES vidurkis – 1 proc.).
Europos Komisijos inicijuotas patirties mainų projektas vyks nuo 2019 m. rudens iki 2021 m. Kartu su Lietuva jame dalyvaus Graikija, Bulgarija, Lenkija, Portugalija ir Rumunija.
Projekto metu stipriausi ES saugaus eismo profesionalai dalysis savo patirtimi kuriant efektyvią saugaus eismo strategiją ir politiką, vyks teminės kūrybinės laboratorijos, seminarai internetu, keitimosi patirtimi vizitai ir geriausios praktikos seminaras Briuselyje. Saugaus eismo specialistai sustiprins savo įgūdžius koordinuoti saugaus eismo politiką bei planuoti tiek ilgalaikes, tiek greitų apčiuopiamų rezultatų duodančias eismo saugos priemones.
Lietuvos potencialas gerinti eismo saugą buvo įvertintas atsižvelgiant į šalies pastangas, pasiekimus ir pasiūlytą priemonių paketą, kuriant ilgalaikę saugaus eismo strategiją "Vizija 0". Europos Komisija ir ETSC Lietuvą taip pat įvertino už ambicingą ir efektyvią valstybinę saugaus eismo gerinimo programą "Vizija 0". Šios programos vizija – iki 2050 m. nė vieno žuvusiojo keliuose, strateginis tikslas – nuo 2018 m. iki 2030 m. žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti perpus. Šiuo tikslu bus siekiama mažinti Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių, sutvarkyti kelių infrastruktūrą pagal nustatytus reikalavimus, sumažinti eisme dalyvaujančių techniškai netvarkingų transporto priemonių skaičių, efektyviau gelbėti eismo dalyvius po eismo įvykių ir efektyviau valdyti eismo įvykių rizikas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...