Įvertinti Lietuvos pasiekimai mažinant žūčių skaičių keliuose

  • Teksto dydis:

Lietuva yra antra pagal pažangą, mažinant žūčių skaičių šalies keliuose ir viena iš šešių ES valstybių, turinčių didžiausią potencialą eismo saugai gerinti.

Lietuvos saugaus eismo profesionalai kartu su kitomis penkiomis valstybėmis dalyvaus 2019–2021 m. vyksiančiame ES patirties mainų projekte "EU Road Safety Exchange".

Nuo 2010 iki 2018 m žuvusiųjų keliuose skaičius, tenkantis 1 mln. gyventojų, labiausiai sumažėjo Graikijoje (45 proc.) ir Lietuvoje (43 proc.), po jų seka Portugalija (35 proc.) ir Slovėnija (34 proc.). Tai gerokai daugiau už ES vidurkį, kuris tuo laikotarpiu siekė 21 proc. Praėjusiais metais, palyginti su 2017 m., žuvusiųjų Lietuvos keliuose sumažėjo 11 proc. (ES vidurkis – 1 proc.).

Europos Komisijos inicijuotas patirties mainų projektas vyks nuo 2019 m. rudens iki 2021 m. Kartu su Lietuva jame dalyvaus Graikija, Bulgarija, Lenkija, Portugalija ir Rumunija.

Projekto metu stipriausi ES saugaus eismo profesionalai dalysis savo patirtimi kuriant efektyvią saugaus eismo strategiją ir politiką, vyks teminės kūrybinės laboratorijos, seminarai internetu, keitimosi patirtimi vizitai ir geriausios praktikos seminaras Briuselyje. Saugaus eismo specialistai sustiprins savo įgūdžius koordinuoti saugaus eismo politiką bei planuoti tiek ilgalaikes, tiek greitų apčiuopiamų rezultatų duodančias eismo saugos priemones.

Lietuvos potencialas gerinti eismo saugą buvo įvertintas atsižvelgiant į šalies pastangas, pasiekimus ir pasiūlytą priemonių paketą, kuriant ilgalaikę saugaus eismo strategiją "Vizija 0". Europos Komisija ir ETSC Lietuvą taip pat įvertino už ambicingą ir efektyvią valstybinę saugaus eismo gerinimo programą "Vizija 0". Šios programos vizija – iki 2050 m. nė vieno žuvusiojo keliuose, strateginis tikslas – nuo 2018 m. iki 2030 m. žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti perpus. Šiuo tikslu bus siekiama mažinti Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių, sutvarkyti kelių infrastruktūrą pagal nustatytus reikalavimus, sumažinti eisme dalyvaujančių techniškai netvarkingų transporto priemonių skaičių, efektyviau gelbėti eismo dalyvius po eismo įvykių ir efektyviau valdyti eismo įvykių rizikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių