- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar atostogų Europoje. Net ir tobulėjant automobilių technologijoms, jis netampa amžinu – dėvisi, tad galiausiai tenka priimti sprendimą jį pakeisti. Svarbiausias klausimas – kada metas tai daryti?
Jei priežiūra brangesnė nei naujo automobilio įnašas
Kaip ir visi daiktai, automobiliai dėvisi ir turi savo gyvavimo laiką. Kol gedimai nepradeda per dažnai tuštinti jūsų piniginės, tol nevertėtų automobilio „nurašyti“.
Pasak autoserviso „Melga“ vadovo Algirdo Bartkevičiaus, brangiausiai kainuoja variklio arba atskirų jo mazgų, pneumatinės pakabos, vairo kolonėlės, automatinės pavarų dėžės, elektros įrangos remontas. Šių gedimų galima būtų išvengti periodiškai atliekant automobilio patikrą. Taip pat periodiškai reikia keisti automobilio paskirstymo diržą, sankabą bei smagratį.
Ekspertai siūlo susirūpinti, jei jūsų automobilį pernelyg dažnai pradėjo „kankinti“ įvardinti ar kiti, didesni gedimai. Tai – rimtas signalas, kad atėjo metas jį keisti.
Vaidotas Rimeikis, kompanijos „Mokilizingas“ komercijos vadovas, pataria prieš pradedant dairytis naujo automobilio paskaičiuoti, kiek pinigų skiriate remontui: „Šiemet, pildant pajamų deklaraciją, atsirado galimybė susigrąžinti dalį pinigų už automobilio remonto darbus. Tačiau net ir tokiu atveju gali paaiškėti, kad automobilio remontui per metus išleidžiate daugiau nei verta jūsų transporto priemonė“. V. Rimeikis pastebi, kad į remonto išlaidas vertėtų įskaičiuoti ir, pavyzdžiui, savo sugaištą laiką kelionėms iki autoserviso, išlaidas pakaitinio automobilio nuomai bei kitiems su tuo susijusiems rūpesčiams.
„Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad nauji automobiliai yra gerokai efektyvesni ir ekonomiškesni. Keičiant seną automobilį į naują, galima ir sutaupyti – ypač jeigu automobilis yra dažnai eksploatuojamas ir su juo nuvažiuojami didesni atstumai. Tokiu atveju sutaupyti kurui skirti pinigai gali padengti dalį mėnesinės automobilio įmokos“, – pastebi V. Rimeikis.
Keičiant seną automobilį į naują, galima ir sutaupyti – ypač jeigu automobilis yra dažnai eksploatuojamas ir su juo nuvažiuojami didesni atstumai.
Anot V. Rimeikio, pirmiausia patartina pasikonsultuoti su finansų specialistu ir susidėlioti individualų biudžetą. Svarbiausia jame – įsivertinti senojo automobilio remonto ir naujojo kainos santykį. Pavyzdžiui, jei naujam automobiliui išleisite 10-20 proc. daugiau nei kasmet kainuoja senojo remontas, apsvarstykite, ar tikrai verta investuoti į nuolatos gendančią transporto priemonę, ar mėgautis komfortu vairuojant naująją.
Jei pasikeitė jūsų gyvenimo būdas
Keisti automobilį gali paskatinti pasikeitusi darbo vieta, šeimos pagausėjimas ar netgi naujo augintinio įsigijimas.
Pagausėjus šeimai pradedama dairytis naujo, patogesnio, didesnio ir neretai saugesnio automobilio. Ne paskutinėje vietoje ir bagažinės talpumas. Kadangi transporto priemonė perkama ne vieneriems metams, reikėtų pagalvoti, ar vaikams paaugus, jums bus patogu automobiliu transportuoti ne tik kūdikių vežimėlius, bet ir dviračius, paspirtuku bei didesnį lagaminų skaičių važiuojant atostogauti.
Ženklas keisti automobilį būtų pradėjus dirbti kitame mieste arba darbe, kuris reikalauja dažnų kelionių po Lietuvą, tada derėtų atsižvelgti ne tik į komfortą ilgesnių kelionių metu, bet ir ekonomiškumą. Pavyzdžiui, transporto priemonė labiau pritaikyta kelionėms mieste, o ne užmiestyje, gali būti labai neekonomiška.
Nepamirškite, kad užmiesčio keliuose greičiai taip pat būna didesni, tad būtinai atkreipkite dėmesį ir į automobilio saugumą, stabilumą. Jei mažesnis automobilis itin patogus mieste, važinėjant užmiesčio keliais patartina įsigyti didesnę, galingesnę, patvaresnę transporto priemonę.
Jei nesijaučiate gerai ir patogiai
Elementari, nors daugeliui, rodos, nepakankama priežastis įsigyti naują automobilį, jei jis jums tiesiog tapo nebepatogus. Taip pat, jei automobilio estetinis vaizdas jūsų nebetenkina, pavyzdžiui, bėgant laikui pradėjus rūdyti.
„Lietuvos klimato sąlygomis rūdijimas – viena dažniausių ir opiausių problemų. Prižiūrėtam, antikorozine danga padengtam automobiliui orai – nebaisūs. Tačiau jei automobilis nėra visiškai tvarkingas ar stipriai pažeistas korozijos, tenka remontuoti kėbulą, atsiranda ir papildomų gedimų“, – grėsmes vardina A. Bartkevičius.
Patogiam važiavimui taip pat svarbi tvarkinga, stabilumą kelyje užtikrinanti važiuoklė. Netvarkinga važiuoklė po kurio laiko pradeda gadinti kitas jungiančias dalis (stabdžius, amortizatorius), dėl to gali padidėti remonto išlaidos.
Jei automobilis jau per daug „patyręs“
Tam tikri automobilio gedimai ar kitos blogos „patirtys“ gali būti kritinės. Stipriai vandens, ugnies arba rimtesnės avarijos pažeisto automobilio remontuoti kartais tiesiog nebeapsimoka.
„Po tokių įvykių dažniausiai pasitaiko elektros įrangos gedimai, nes pažeidžiami laidai, variklio valdymo kompiuteris, atsiranda įvairių daviklių problemų. Jei automobilis skendo, greičiausiai ant kėbulo prasidės korozija, o salone gali atsirasti pelėsis“, – pasakoja A. Bartkevičius.
Eksperto teigimu, net ir be ekstremalių situacijų, rimtesnių remonto darbų poreikis atsiranda, kai rida viršija 200 tūkst. kilometrų. Atsižvelgti verta ir į tai, kad seniems automobiliams detales rasti įmanoma, tačiau sudėtinga – jų ilgesni pristatymo terminai, jos gali būti brangesnės.
Keičiant automobilį, V. Rimeikis pataria dėmesį atkreipti ir dar į keletą veiksnių.
„Visų pirma, aiškiai apsibrėžkite, kokio automobilio jums reikia. Tai priklauso ir nuo jūsų gyvenimo būdo, šeimos narių skaičiaus, ir nuo jūsų asmeninio biudžeto. Atsakykite sau, ar pirksite naują, ar naudotą automobilį, ar galite už jį sumokėti iš anksto, ar mokėsite dalimis, kokio dydžio pradinė įmoka ir kitus finansinius savo rodiklius“, – pataria V. Rimeikis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...