Pereiti į pagrindinį turinį

Kuo komercinės transporto priemonės lenkia lengvuosius automobilius?

2019-03-05 17:00
DMN inf.

Lengvieji automobiliai išsiskiria komplektacijų ypatybėmis, tačiau labai retai galima pasirinkti kėbulo ilgį ar net tipą bei varančiųjų ratų skaičių. Komercinės transporto priemonės šioje srityje lenkia asmenines: daugelio mikroautobusų kėbulas gali būti bent trijų ilgių, pavara – priekinių, galinių ar net visų keturių varančiųjų ratų, o pats tipas – nuo keleivinio iki krovininio. Kam reikalinga tokia įvairovė?

Redakcijos nuotr.

Kurjerių paslaugų bumas

Visame pasaulyje sparčiai populiarėja kurjerių paslaugos – įvairių prekių pristatymas į namus. Ši sritis auga kartu su prekyba internetu, juk kuo daugiau prekių užsakoma, tuo daugiau jų turi būti pristatoma į namus.

Pavyzdžiui, Vokietijoje 2016 m. buvo pristatyti 3 mlrd. prekių – tai dvigubai daugiau nei 2000 m. Skaičiuojama, kad pristatytų prekių skaičius dar 2021 m. turėtų pasiekti 4 mlrd. Žvelgiant plačiau į pasaulio statistiką, augimas – dar įspūdingesnis: nuo 44 mlrd. 2014 m. iki 65 mlrd. 2016-aisiais.

Tokiu augimo tempu (6–8 proc. kasmet) gali pasigirti labai nedaug verslo šakų. Didelės įtakos tam turi ir tobulėjančios pagrindinės kurjerių darbo priemonės – automobiliai. Dažniausiai tai yra dideli mikroautobusai arba furgonai, kurie tampa vis ekonomiškesni, pigiau eksploatuojami ir patogesni.

Tačiau kurjeriams bet kokios transporto priemonės neįsiūlysi. Jos turi atitikti tam tikrus specifinius reikalavimus, pavyzdžiui, mikroautobusai privalo turėti priekinių varančiųjų ratų pavarą bei maksimaliai žemą pakrovimo slenkstį. Kėbulas retai būna pats ilgiausias – dažniau vidutinis ar trumpiausias.

Sutaupyta sekundė atsiperka

Maisto pristatymas į namus – sritis, turinti didžiulį augimo potencialą. Mažiau nei šimtadalis maisto produktų įvairiose Europos valstybėse šiuo metu perkama internetu, tačiau konsultacijų įmonės "McKinsey" specialistai spėja, kad ši sritis Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje auga daugiau nei po 10 proc. kasmet.

Čia svarbiausi – laikas ir efektyvi kaina. Kaip ir kurjerių darbe, labai reikšminga vairuotojo vieta bei žemas krovinių skyriaus slenkstis. Be to, mikroautobusai turi būti komfortiški, juk maisto produktus pirkėjui reikia perduoti nesugadintus.

Komforto įranga naujuose mikroautobusuose jau nedaug nusileidžia asmeniniams automobiliams.

Vairuotojui kiekviena sutaupyta sekundė ir bent keliais procentais sumažinta tikimybė padaryti klaidą taip pat yra vertinga. Tą patį veiksmą atliekant dešimtis kartų, ilguoju laikotarpiu kelios sutaupytos sekundės virsta valandomis. Tokių sistemų pavyzdžių – daugybė.

Komforto įranga naujuose mikroautobusuose jau nedaug nusileidžia asmeniniams automobiliams. Ne viename naujame mokroautobuse galima užsakyti beraktę variklio paleidimo sistemą, galinio vaizdo kamerą, parkavimo jutiklius šonuose, priekyje ir gale. Jei vairuotojui nereikia traukti raktelio iš kišenės ir jo kišti į spynelę, sutaupomos kelios sekundės. Dar kelios – užgesinant automobilį. Išvažiuojant iš parkavimo vietos galinio vaizdo kamera ir jutikliai leidžia nieko nekliudžius manevruoti itin siaurose vietose ir išvengti mikroautobuso ar trečiųjų šalių turto apgadinimų. Nutikus net ir nežymiam eismo įvykiui aikštelėje, prarastas laikas jau skaičiuojamas ne sekundėmis, o dešimtimis minučių. Remontuojant apgadintą mikroautobusą – ir valandomis.

Reikia funkcionalumo

Išskirti vieną geriausią keleivinį mikroautobusą yra neįmanoma, nes kiekvienos grupės poreikiai skiriasi. Tačiau kai kurie specifiniai pastebimi daugelyje keleivių grupių.

Vienas tų poreikių yra patikimumas. Nei užsakovas, nei paslaugos teikėjas nenori patirti mikroautobuso gedimo kelionėje ar kitu netikėtu metu, kai prireikia ieškoti pakaitinės transporto priemonės.

Daugybė įrenginių šiandien yra įkraunami naudojant USB jungtis, tad šių turėtų būti užtektinai visame mikroautobuse – ir priekyje, ir gale. Kai kuriuose modeliuose galima papildomai užsakyti belaidžio ryšio "Wi-Fi" stotelę – tuomet kelionė nė vienam neprailgs.

Komfortas taip pat svarbu. Gana dažnas sprendimas – orinės pakabos montavimas, užtikrinantis lengvajam asmeniniam automobiliui prilygstantį važiavimo malonumą. Oro kondicionavimas ir šildymas visiems keleiviams, t.y. ortakiai visose sėdynių eilėse, taip pat būtinas atributas tokio tipo mikroautobuse.

Vis dėlto bene svarbiausias yra saugumas. Tai aktualu visiems vairuotojams, nepaisant, ką jie veža. Todėl linijų palaikymo, stabdžių asistento, dėmesio stebėjimo, adaptyvios kruizo kontrolės sistemos daugelyje mikroautobusų montuojamos kaip papildoma įranga, o modernesniuose jau įeina į standartinę komplektaciją.

Aktuali savybė – pravažumas

Kokio mikroautobuso reikia statybininkams? Tokio, į kurį būtų galima sutalpinti įvairiausius objektus – nuo standartinių europadėklų iki ilgų apdailos detalių. Gerai, jeigu jis gali dar tempti priekabą – taip galima į statybvietę atgabenti įvairios papildomos, trumpam laikotarpiui reikalingos technikos.

Pravažumas taip pat svarbu. Kelias į statybvietę retai būna asfaltuotas, o kartais iki jos tenka kelis šimtus metrų klampoti, ypač tokiomis oro sąlygomis kaip ankstyvą pavasarį ar vėlyvą rudenį. Todėl keturi varantieji ratai, aukšta prošvaisa – svarbūs atributai ne vienai įmonei.

Statybininkų batai retai būna švarūs, todėl atsparumas purvui ir ilgaamžiškumas – ne mažiau reikšmingos savybės. Galų gale patikimumas – pakabos detalės statybose naudojamame transporte turi būti itin patvarios, joms tenka daug išbandymų nelygiais keliais ir purvu.

Statybose rečiau įveikiami dideli atstumai, tačiau ekonomiškumas čia – taip pat svarbus. O jis geriausiai atsiskleidžia ne gamintojų pateikiamose lentelėse, bet pakrovus pilną mikroautobusą bei prikabinus priekabą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų