- Ramūnas Jakubauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos konkurencijos taryba žada per artimiausias dvi savaites pateikti išvadas dėl konkurencijos techninių apžiūrų centrų rinkoje.
„Informaciją dėl techninių apžiūrų centrų atitikties konkurencijos teisės reikalavimams esame gavę iš rinkos dalyvių. Ją šiuo metu nagrinėjame. Savo išvadas paskelbsime per artimiausias dvi savaites“, – BNS perduotame komentare cituojama Viešųjų subjektų priežiūros grupės vadovė Justina Paulauskaitė.
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius teigia, kad kasmet yra skaičiuojamas techninės apžiūros poreikis ir kol kas jis yra tenkinamas.
„Pagal tai mes sakome, ar reikia skelbti konkursą naujai įmonei parinkti. Per tiek laiko mes to konkurso dar nesame skelbę, nes realiai techninės apžiūros poreikis yra tenkinamas“, – BNS teigė J. Rašomavičius.
Jo teigimu, visos šiuo metu techninę apžiūrą teikiančios įmonės 1994 metais laimėjo Susisiekimo ministerijos organizuotą konkursą.
„Man atrodo, kad per pastaruosius ketverius – penkerius metus nesame gavę prašymų leisti vykdyti techninės apžiūros paslaugą“, – sakė J. Rašomavičius.
Žada naikinti monopolį
Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas praėjusią savaitę pristatydamas Saugaus eismo įstatymo projektą teigė norintis „naikinti monopolį“, kalbant apie techninės apžiūros paslaugą Vilniaus regione teikiančią „Tuvlitą“ ir suteikti galimybę šią paslaugą teikti ir automobilių servisams.
„Puikiai žinote tokią įmonę „Tuvlita“, visi lankotės, važiuojate – pasiseka kartais iš pirmo karto, nepasiseka kartais iš pirmo karto atliekant transporto priemonių techninę apžiūrą. Norime pasiūlyti monopolio naikinimą“, – žurnalistams sakė E. Misiūnas.
„Iš principo manome, kad servisai, kurie turi tinkamą įrangą, kurie gali tokias paslaugas teikti pagal Vyriausybės nustatytą tvarką, turi pasitvirtinę teikiamų paslaugų spektrą, turi atitinkamas priemones, prietaisus ir taip toliau, galėtų techninės apžiūros paslaugą teikti. Manome, kad tai būtų galbūt ir pigiau, ir greičiau pasiekiama, ir racionaliau“, – pridūrė ministras.
Nors „Tuvlita“ užimta didžiausią – apie 24 proc. – rinkos dalį, ji veikia tik Vilniaus regione. Pagal šiuo metu esančią tvarką, kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną bendrovę, teikiančią techninės apžiūros paslaugą – be „Tuvlitos“ yra „Transkona“, „Skirlita“, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Telšių, Tauragės techninės apžiūros centrai (TAC).
Ministro siūlymuose mato grėsmių
Šias įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis teigia, kad ministro siūlymai kelia daug grėsmių šiuo metu galiojančiai tvarkai, kuri efektyviai užtikrina eismo dalyvių saugumą.
„Imkime pavyzdį – Vilniaus autobusų parkas įsisteigia savo apžiūrų padalinį ir tikrina savo autobusus, tai visi praeis iškart techninę apžiūrą. Nukentės keleiviai, kurie važiuos techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis. Tas pats su kitomis transporto įmonėmis. Tame yra daug grėsmių ir jų nesuvaldysi“, – BNS sakė G. Šlėderis.
Tuo metu „Tuvlitos“ vadovas Povilas Imbrasas teigia palaikantis mintį, kad techninė apžiūra būtų vykdoma ir servisuose, nes tai būtų patogu vairuotojams, tačiau teigė nesuprantantis, kodėl ministras E. Misiūnas įvardijo tik jo vadovaujamą įmonę.
„Mes niekada nebuvome visos Lietuvos monopolistai, nes dirbame tik Vilniaus regione. Gal tik pavadinimas mūsų skamba už gerus ar blogus darbus“, – BNS teigė P. Imbrasas.
Anot jo, dabartinė sistema veikia neblogai, tačiau ją galima liberalizuoti, bet tik sudarant visiems vienodas sąlygas.
„Turi būti rimta priežiūra. Dabar ir mus prižiūri – mes privalome turėti akreditaciją, išlaikyti nešališkumo principą. Servisai susidurtų su problema, kad patys ir remontuotų, ir teiktų išvadas, tai čia yra diskusija“, – sakė P. Imbrasas.
Ministras E. Misiūnas tikisi, kad rudens sesijoje Saugaus eismo įstatymo pataisas galėtų svarstyti Seimas. Viliamasi, kad pataisos galėtų įsigalioti 2020 metų viduryje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą7
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...