- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos autoservisų asociacija skundžiasi, kad Lietuvoje nesugebama pažaboti nelegalių servisų ir kontroliuoti, kaip freonu pildomi automobilių kondicionieriai, praneša LNK.
Apie tai – pokalbis su Lietuvos autoservisų asociacijos direktoriumi Ainiu Petkumi.
– Kodėl palapinėse automobilių negalima pildyti freonu? Ar dėl to, kad po to jis kažkur išgaruos, ar automobilis nebus tinkamai patikrintas prieš freono pildymą?
– Reikia turėti įrangą ir nustatyti, ar sistema yra visiškai uždara. Šito niekas nedaro. Įsakyme atsirado vienas įrašas, sakantis, kad suteikime būtent kondicionierių pildymui trijų mėnesių garantiją. Mes ir klausiame, kuo remiantis jie staiga nusprendžia įsakymu įvesti naują garantijos formatą.
– Kam tokia garantija reikalinga? Ar trijų mėnesių garantija kaip nors išspręs freono užpildymo klausimą, kad automobilis tikrai tvarkingas?
– Kad šiai dienai to niekas nepastebėtų, garantija yra trims mėnesiams. Jeigu mes suteiktume garantiją pusei metų, gali kilti problemos ir šitas labai greitai išlįs.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Kas dėl to gresia? Galėtų grėsti ir sankcijos Lietuvai?
– Asociacija „Už saugų automobilį Lietuvoje“ yra pateikusi rimtą dokumentaciją Aplinkos ministerijai dėl freono teisinių dokumentų kūrybos. Mes kreipsimės ir į Europos Sąjungą. Mes nurodysime šitą nusikalstamą veiklą. Nurodysime, kokie ministrai pasirašė tokius įsakymus ir įgalino freono patekimą į erdvę.
– Jūs siūlote kontrolę perduoti nevyriausybinėms organizacijoms su valstybės priežiūra. Bet tai gali skambėti kaip kažkieno lobistiniai interesai?
– Į šitą lobistinį interesą reikia žiūrėti iš dviejų pusių. Jeigu pasižiūrėsime, kas yra šešėlinė rinka, ir kas suinteresuotas ją sukurti, aš galiu įvardinti, kam tai yra naudinga ir net kokios valstybinės institucijos tai kuruoja ir prižiūri. Mes kalbame apie tai, kam naudinga nuvaryti autoservisus ir įkainius tiek žemai, kad kažkas tuo pasinaudotų. O didžiausias rinkos transporto ūkyje dalyvis yra draudimas. Kam reikia pigiai remontuoti automobilius? Ogi draudimo įstaigoms. O draudimo įstaigas prižiūri Lietuvos bankas. Mano lobistinis interesas atrodo paprastai: legalus servisas, garantijos automobilių transporto savininkams, PVM sąskaitos-faktūros, mokesčiai, saugus garantinis reiškinys aptarnavus automobilį. Taip aš dirbu ir tai deklaruoju.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...
-
Patiklų protą pavergia sukčių masalas: bandę nusipirkti vairuotojo teises patys liko apgauti3
Pasirinkusi ne mokytis, o tiesiog nusipirkti vairuotojo pažymėjimą, mergina prarado 18 tūkst. eurų. Tai viena iš kelių kasmečių istorijų, kai bandoma lengvesniu būdu įgyti teisę vairuoti. ...