M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai

  • Teksto dydis:

Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines pasekmes, teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Mano asmenine nuomone, yra labai svarbūs socialiniai aspektai. Aš nesutinku su kai kurių ekspertų pasakymu, kad žmonės renkasi taršesnes transporto priemones iš įpročio. Man atrodo, kad kiekvienas iš mūsų norėtų važinėti naujesniu automobiliu, kuris mažiau terš ir taip toliau. Bet ne visi mes galime tokį automobilį įpirkti“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė M. Skuodis.

Jis pripažino kol kas neturintis atsakymo, kaip reikėtų suderinti paskatų ir socialinius aspektus, tačiau pabrėžė, kad dėl to reikia diskutuoti toliau.

„Diskusijos yra gerai, jos yra pribrendusios, jos vyko, vyksta ir vyks. Galutinis (mokesčio – BNS) modelis, koks bus Vyriausybei pristatytas, matysime. (....) Aš tikrai nepritarčiau kažkokiam kardinaliam sprendimui, kuris labai neigiamai paveiktų daugelį žmonių čia ir dabar“, – teigė ministras.

Aplinkos apsaugos ministras Simonas Gentvilas šią savaitę pareiškė, kad svarstoma keisti automobilių taršos mokesčio modelį ir jį rinkti kasmet. Šiuo metu mokestis yra vienkartinis ir sumokamas automobilio registravimo metu.

Registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.

Taršių automobilių mokestis Lietuvoje galioja nuo 2020 metų liepos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žavu

Žavu portretas
vairavimo teisę turi net epileptikai, o ką jau sakyti: vairuoja ir gausūs narkomanų, alkoholikų būriai; tokiomis aplinkybėmis ir tokioje valstybėje tapti automobilio vairuotoju ir dalyvauti eisme tegali idiotai ir tokių valstybėje itin daug. Žinoma, tai pastebėjimas, nuomonė, galite ginčytis, tačiau ne idiotai automobilių nevairuoja. Kitkas irgi svarbu. Kaip jums atrodo tie gausūs kiekiai vairuotojų, kurie atrieda su savo kledarais iki didesnių miestų iš rajonų, provincijos, kaimų tiesiog išvažiavę iš savo namų vaidindami, kad kažką dirba ir turi reikalų, o tėra veltėdžiai, gyvenantys iš močiučių ar tėvų pensijų. Tai jų įpročiai žavi. Pastato savo kledarą kur nors gausiai gyvenamoje vietoje ir palieka įjungtą variklį, degina degalus ir laimingi sėdi už vairo. Būna, variklis paleistas porą valandų, vairuotojas sėdi ar snaudžia. Žmonės turi kur pinigus išleisti, degina degalus, gautus dažnai veltui kaip užsiimantieji individualia veikla ar ūkininkai, reikia išdeginti, TARŠA KOKIA NUO TO?

Gyventojai

Gyventojai portretas
Turėtų senai išspręsti daugiabučių kiemuose ES autoteršalais niokojamą gyvenamą aplinką ,būtinos daugiaaukštės parkavimo aikštelės o ne teršalai po langais...su visom pasekmėm...,kas neleidžia STR-KET-Civilinės saugos -sanitarijos higienos-aplinkosaugos įstatymai...
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių