Nepatogūs sprendimai
"Toyota" pelnytai gali būti vadinama hibridinės pavaros pionieriais.
Hibridinius automobilius vis labiau atranda ir lietuviai. Remiantis statistika, net apie 60 proc. visų parduotų "Yaris" modelių mūsų šalyje buvo hibridiniai, o Baltijos šalyse jų pernai parduota apie 800. Tai daug, žinant, kad bent jau lietuviai ir latviai tokios mažos transporto priemonės nelabai ir laiko automobiliu, švelniai jį vadina kurpinėmis arba spuogais.
Atnaujintas "Toyota Yaris" turi kuo didžiuotis. Neblogai sukomplektuotas jau su standartinės įrangos paketu hibridinis "Toyota Yaris" kainuoja nuo beveik 15 tūkst. eurų.
Į "Kauno dienos" rankas patekęs automobilis buvo prabangiausios – "Luxury" komplektacijos. Joje ir panoraminis stoglangis, odinis vairas, šildomos sėdynės ir dar daug kitų malonių mažmožių, kurių anksčiau tokiame automobilyje net nebūtum tikėjęsis rasti. Pavyzdžiui, automatinė greičio palaikymo sistema. Tiesa, jos valdymo rankenėlė sukasi kartu su vairu. Man asmeniškai tai neatrodo racionalus sprendimas. Didesnių plaštakų ir ilgesnių pirštų savininkui ši vairo atauga vis kliūva už pirštų. Dar keisčiau atrodo sprendimas sėdynių šildymo mygtuką įmontuoti tiesiai po rankinio stabdžio rankena. Tik užtraukus rankinį stabdį gali nuspausti sėdynių šildymo mygtuką. Net ir ilgiau pavažinėjus automobiliu bei pabandžius intuityviai įjungti šią funkciją tai nebuvo lengva. Gana nepatogiai įmontuota ir nukrypimo nuo eismo juostos atjungimo sistema. Jie dešiniame viso prietaiso skydelio kampe, apačioje, beveik prie vairuotojo durelių, ir jį pasiekti nelengva. Žinoma, tiek nuokrypio nuo eismo juostos suaktyvinimo, tiek ir šildomų sėdynių mygtukai nėra tie, kuriuos tenka naudoti dažniausiai, bet racionalumu pasižymintiems japonams tokie sprendimai nebūdingi.
Tapo tylesnis
Vos pradėjęs važiuoti, supranti, kad atnaujintas ne tik "Yaris" dizainas. Automobilis tapo gerokai tylesnis nei ankstesnė versija. Apskritai, įsitaisęs priekinėse sėdynėse, gali ir pamiršti, kad sėdi mažame miesto automobilyje. Erdvės įspūdį itin sustiprina į priekį nustumtas priekinis stiklas. Tačiau priekyje įsitaisius gana aukštam žmogui, gale vietos lieka labai nedaug ir apie dar kelių aukštaūgių vežimą reikėtų pamiršti. Nors tai penkiavietis automobilis, bet geriausiai jame turėtų jaustis vairuotojas ir trys keleiviai. Pageidautina, kad vairuotojas nebūtų itin ilgų kojų savininkas.
Įsikūrus prie vairo, galima ir pajudėti. 1,5 l benzininis ir elektrinis variklis leidžia vairuotojų pasijusti šviesoforų užkariautoju. Abi galios jėgainės veikia puikiai, tad su "Toyota Yaris" galima puikiai spurtuoti vos tik užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir prie kito raudono šviesoforo atsirasti pirmam. Bepakopė CVT pavarų dėžė veikia gana sklandžiai ir į vairuotojo manevrus dešine koja reaguoja gana sklandžiai. Ilgiau pasisukiojus mieste, labai negalvojant apie tai, kaip važinėti kuo ekonomiškiau, automobilio kompiuteris rodė vidutines 5,2 l degalų sąnaudas. Žinoma, tai ne "Prius" rezultatas, su kuriuo mieste galima riedėti naudojant apie 3–3,5 l 100 km atstumui, bet taip pat neblogai.
Užmiesčio keliai, deja, bet nėra šio automobilio stichija. "Yaris" įsibėgėja gana vangiai ir 100 km/val. greitį pasiekia per 12 sekundžių. Ir jeigu važiavimas 90 ar 100 km/val. greičiu dar neatrodo labai varginantis vairuotoją ir kankinantis automobilį, tai lėkimas 120 ar 130 km/val. greičiu reikalauja abiejų papildomų pastangų. Tokiu greičiu važiuodamas "Yaris" 100 km naudojo apie 7–7,5 l benzino 100 km. Beje, atlikti lenkimo manevrą šiuo automobilio taip pat reikia išmokti. Skirtingai nei startuojant užsidegus žaliam šviesoforo signalui, pradėdamas lenkimo manevrą, "Yaris" nešauna į priekį. Atrodo, kad dešine koja reikia pramušti kažkokį pasipriešinimo vakuumą, tik tuomet šis mažylis supranta, ko iš jo reikalaujama ir sukaupęs visas jėgas bei nemenkai triukšmaudamas bando veržtis į priekį.
Silpnoki varikliai
Taigi "Toyota Yaris" yra puikus miesto automobilis. Būtent miesto džiunglės yra stiprioji šio nedidelio automobilio stichija, o prie jo vairo nuvilti nesijaus ir tie, kurie mėgsta būti pirmi, pajudėję nuo STOP juostos. Nors automobilio gabaritus pajusti nesunku, prie dar didesnio užtikrintumo manevruojant atbulomis prisideda ir galinio vaizdo kamera.
Neblogai su šiuo automobiliu galima jaustis ir užmiesčio kelyje, jei esate ramus vairuotojas ir nevažiuojate keliais, kur leistinas greitis didesnis nei 100 km/val. Antraip jausitės nepatenkintas savo pasirinkimu. To priežastis – silpni varikliai. Štai ir mūsų bandytame modelyje benzininis variklis, padedamas elektrinio, išvysto 100 AG. Tai reiškia, kad sklandžiai įsibėgėti "Yaris" pasitelkia benzininį variklį, vien tik elektros energijos nepakanka, tačiau, kaip ir minėjau, jeigu jums patinka ramiai ir tyliai riedėti gatvėmis, šis mažiukas jums patiks.
Naujausi komentarai