- Ieva Vidūnaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika, kalbėdamas apie automobilių taršos mažinimo priemonę, kurios viena iš sudedamųjų dalių - 1000 eurų siekianti kompensacija nusprendusiems atsisakyti taršių automobilių, sakė, kad ši priemonė turėtų startuoti metų pabaigoje.
„Kalbant apie automobilius, ši priemonė, praėjus visas procedūras, derinimus su visuomene, su socialiniais partneriais, turėtų prasidėti metų pabaigoje“, - „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ antradienį sakė aplinkos ministras.
Tuo metu kitas Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane numatytas priemones - kietojo kuro katilų modernizavimui ar keitimui atsinaujinančios energijos išteklius naudojančiomis šildymo sistemomis bei paskatos namų ūkiams, kurie jungiasi prie centrinės šildymo sistemos (CŠT) savivaldybių specialiuosiuose šilumos ūkio planuose numatytose CŠT zonose - planuojama pradėti įgyvendinti nuo gegužės 10 d., kai bus paskelbtas kvietimas gyventojams teikti paraiškas.
K. Mažeika pažymėjo, kad taršių automobilių priemonei įgyvendinti ištekliai - 30 mln. eurų - jau suplanuoti.
„Matysime, koks bus poreikis, visada galima papildyti iš kitų programų“, - komentavo aplinkos ministras.
Jis taip pat pridūrė, kad kompensacija atsisakiusiems taršių automobilių - tik viena iš priemonių, ir bus siekiama kompleksiškumo.
„Savivaldybės taip pat turės galimybę pasinaudoti finansine paskata, kaip apriboti taršių automobilių važinėjimą senamiesčiuose. Kalbame apie dar vieną įrankį - automobilių srauto analizė, kuri leidžia taršius automobilius identifikuoti eisime ir nukreipti į techninę apžiūrą, kur bus įvertinta jų būklė“, - teigė K. Mažeika.
Pasak jo, priemonių kompleksiškumas tikrai turėtų padaryti pokyti oro taršos rodikliuose.
ELTA primena, kad balandžio pabaigoje įsigaliojo Nacionalinis oro taršos mažinimo planas.
Pasak Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyresniosios patarėjos Elenos Auglienės, įgyvendinant Oro taršos mažinimo planą bus išmokamos fiksuoto dydžio vienkartinės kompensacijos fiziniams asmenims, skirtos atsiskaityti už viešojo transporto paslaugas elektroninių bilietų sistemose arba įsigyti mažos taršos kriterijus atitinkantį lengvąjį automobilį tiems, kurie atiduos nustatytą laiką Lietuvoje eksploatuotą taršų lengvąjį automobilį kaip eksploatuoti netinkamą transporto priemonę.
K. Mažeika yra teigęs, kad vienkartinė kompensacija už taršaus automobilio atsisakymą siektų 1000 eurų.
Taip pat gyventojų lauks finansinės paskatos kietojo kuro katilų modernizavimui ar keitimui atsinaujinančios energijos išteklius naudojančiomis šildymo sistemomis bei paskatos namų ūkiams, kurie jungiasi prie CŠT savivaldybių specialiuosiuose šilumos ūkio planuose numatytose CŠT zonose.
Nacionalinio oro taršos mažinimo plano tikslas - apriboti nacionaliniu mastu iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamą į aplinkos orą sieros dioksido, azoto oksidų, amoniako, kietųjų dalelių ir nemetaninių lakiųjų organinių junginių kiekį, siekiant įgyvendinti Lietuvai iškeltus iki 2020 m. ir 2030 m. tikslus, taip pat siekiant valdyti iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamų kitų oro teršalų kiekį, kad nebūtų viršijamas 1990 m. išmestas kiekvieno jų kiekis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?52
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...