Pereiti į pagrindinį turinį

Naudingi patarimai automobilių stiklų priežiūrai

2016-02-09 23:03
DMN inf.
pl.wikipedia.org nuotr.

Geras matomumas – saugus vairavimas. Taip teigia 23 metus automobilių stiklų rinkoje dirbantis įmonės „Evelkas“ prezidentas Evaldas Zasimauskas.

Eismo įvykių statistika byloja, kad net iki 90 proc. autoįvykių susiję su vairuotojų matomumu, todėl daugelio nelaimingų atsitikimų būtų galima išvengti.

Prastas oras, besikeičianti oro temperatūra ar vis dažniau užklumpantis lietus bei rūkas blogina matomumą kelyje – vairuodami žmonės jaučiasi nesaugiai, todėl rizikuojama ne tik savo, bet ir aplinkinių gyvybe. Norint išvengti nepatogumų vairuojant automobilį lietingu oru ar sutemoje, reikia tinkamai paruošti priekinį automobilio stiklą.

Priekinio stiklo priežiūra

Pirmiausia rekomenduojama nepriekaištingai nuvalyti stiklą, kad ant paviršiaus neliktų „vaivorykštės“ pėdsakų. Pašalinus visus nešvarumus, rekomenduojama naudoti stiklo polirolį, kuris mikroskopinėmis dalelėmis įsiskverbia į stiklo paviršių ir užpildo smulkius pažeidimus, išryškėjančius vairuojant sutemus ar lietingu oru ir bloginančius matomumą. Esant nedideliam lietui, valytuvai lengviau slysta stiklo paviršiumi, todėl galite pamiršti susierzinimą keliantį valytuvų cypimą.

Esant didesniems stiklo pažeidimas, geriau užsukti į automobilių stiklų centrą, kad specialistai įvertintų pažeidimus. Jie patartų, ar automobilio stiklą verta remontuoti, ar geriau pakeisti nauju stiklu.

Stiklų rasojimas

Neretam vairuotojui tenka susidurti su dar viena problema – langų rasojimu. Šis reiškinys susidaro drėgmei garuojant nuo šlapių, snieguotų kilimėlių. Aprasojusius stiklus vairuotojai dažniausiai bando nuvalyti papraščiausia šluoste, tačiau stiklo paviršius tik dar labiau išsitepa, o langai po kiek laiko vėl apsitraukia „rūku“. Norint stiklus apsaugoti nuo rasojimo, rekomenduojama naudoti specialią stiklų priežiūros priemonę, kuri neleidžia drėgmei kauptis ant vidinės automobilio stiklo pusės ir garantuoja gerą matomumą bei saugų vairavimą.

Galinio stiklo šildymas

Prasidėjus permainingiems orams, ne mažiau svarbus ir tvarkingas galinio automobilio stiklo šildymas. Jei galinio stiklo šildymas neveikia, rekomenduojama užsukti pas specialistus, kurie įvertintų padėtį. Gali būti pažeisti galinio stiklo siūleliai. Viena dažniausiai pasitaikančių problemų – atitrūkęs kontaktas su galinio stiklo šildytuvu. Šiai problemai pašalinti reikalingi specifiniai, atsparūs ekstremalioms oro sąlygoms klijai. Jie pasižymi aukštu elektriniu laidumu, todėl naudodami klijus būsite garantuoti, kad kontakto zonoje neišsiskirs šiluma (nekais stiklas).

Kokybiškas langų apiplovimo skystis

Viena iš svarbiausių gero matomumo sąlygų – kokybiškas langų apiplovimo skystis. Pagal sezoniškumą langų plovikliai skirstomi į žieminius ir vasarinius. Šie skysčiai skiriasi, todėl kiekvieno sezonu metu reikia naudoti tinkamą langų apiplovimo skystį.

Specialistų teigimu, vienas iš pagrindinių reikalavimų valikliams – jie privalo valyti vandenyje netirpstantį purvą, vabzdžių liekanas bei kelio druską. Taip pat žieminiai skysčiai neturi užšalti.

Tiek žieminiai, tiek vasariniai skysčiai turi būti tokios cheminės sudėties, kuri nepažeistų plastikinių ir kitų automobilio išorės detalių. Prastas langų apiplovimo skystis dažnai pažeidžia dažytus paviršius, o žibintai gali net suskilinėti.

Rinkitės malonaus aromato langų apiplovimo skysčius, kurių sudėtyje nėra kenksmingų medžiagų. Per ventiliacijos angas dalis šio skysčio garų patenka į automobilio saloną ir mes jį įkvepiame, todėl renkantis ploviklį labai svarbu atkreipti dėmesį į jo sudėtį, nes kenksmingos medžiagos gali sukelti rimtus sveikatos sutrikimus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų