- „Kauno diena“, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naujausi elektromobiliai su viena įkrova gali įveikti daugiau nei kelių šimtų kilometrų atstumą. Tai leidžia be rūpesčių jais važinėti ne tik mieste, bet ir leistis į tolesnes išvykas, tačiau joms reikia tinkamai pasiruošti.
Kaimynų link
Jeigu elektromobiliu norima aplankyti Latvijos ir Estijos sostines, o kelionės pradžia – Vilniuje, tai į vieną pusę tektų įveikti kiek daugiau nei 600 km.
Sutapimas, bet nuo Vilniaus iki Rygos ir nuo Rygos iki Talino labai panašus atstumas – maždaug 300 km.
Teoriškai dauguma naujų elektromobilių be didesnių problemų tokią kelionę įveiktų papildomai įkrovus baterijas vos vieną kartą. "Volkswagen ID.3", "Kia e-Niro" ar "Peugeot e-2008" viena įkrova leidžia įveikti nuo 300 iki 450 km.
Tačiau daug kas priklauso nuo maršruto: ar bus važiuojama tiesiausiu keliu, ar pakeliui bus lankomi įvairūs objektai, keliaujama rajoniniais ar regioniniais keliais.
Planas – iš anksto
Įvairių elektromobiliais įveikiamų atstumų rekordų užfiksavęs ir Baltijos šalis apkeliavęs žurnalistas Vitoldas Milius atkreipė dėmesį, kad ilgos kelionės prasideda pasirenkant tinkamą elektromobilį.
Kartais būna taip: vakar įkrovos stotelė veikė, o šiandien – jau ne, bet kito energijos punkto arti nėra, ir tai gali būti išvykos pabaiga.
"Keliauti elektromobiliais, kurie įveikia iki 200 km, kalbant ne apie Lietuvą, o tolesnius atstumus, yra vargas. Įkrovos stotelių tinklas gana platus, tačiau stovinėjimas ir laiko gaišimas ilgesnėje kelionėje vargina. Galima rinktis mažesnį greitį, nei įprastą važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Todėl kuo didesnis įveikiamas atstumas, tuo didesnė turėtų būti ir akumuliatoriaus talpa – bent 50 kWh. Tai – faktas", – teigė V.Milius.
Anot keliautojo, vien tik didelis įveikiamas atstumas ramybės negarantuoja. Bet kokiu atveju, prieš leidžiantis į ilgesnes keliones, viską reikia planuoti, maršrutą susidaryti dar prieš išvažiuojant, o kelyje naudotis specialiomis programėlėmis.
Vitoldas Milius / ABB nuotr.
"Elektromobilis tinka planuojančiam žmogui. Šiuo metu yra programėlių, kurios gana tiksliai parodo, kur įrengta įkrovos stotelė. Taip pat jos veikia ir kaip kelionės planavimo priemonė. Visa informacija pateikiama realiuoju laiku, nes juk gali būti, kad pakeliui yra įkrovos stotelė, bet jei ji neveikia, tuomet tai gali būti kelionės pabaiga. Kartais būna taip: važiuoji, vakar viskas veikė, o šiandien – jau ne, bet kito energijos punkto arti nėra", – naudotis išmaniais sprendimais pataria V.Milius.
Rezervas pravers
Pasak keliautojo, reikia atlikti ir kitus namų darbus, ypač vykstant į užsienio šalis. Jose galima susidurti su įkrovos problemomis, susijusiomis su apmokėjimu ar aktyvuojant įkrovos stoteles.
"Nepatogumų gali sukelti pats įkrovos stotelės veikimo principas, nes vienos jų nemokamos, kitos – mokamos, vienur reikia atsisiųsti programėlę, kad sumokėtum, kitur reikia nusipirkti priedėlį, kad aktyvuotum krovimą.
Būdavo: kur nors atvažiuoji, įkrovos stotelė yra, lemputės dega, bet stovi lietuje ar sningant, spaudai kažką, ieškai ir prireikia 15 minučių, kad pradėtum krautis. Todėl linkiu atlikti namų darbus kuo komfortiškesnėje aplinkoje, o ne stirksant vėjyje ar lietuje", – sakė V.Milius.
Jis, važiuodamas ilgus atstumus, visada stengiasi turėti rezervą, nes savęs spraudimas į kampą sukelia stresą, o tai kelionės metu nesuteikia jokio malonumo.
"Planuoju, kad reikės stoti, pavyzdžiui, už maždaug 200 km. Tada žiūriu į priekį, kas yra už dar 200 km. Jei pakeliui – veikianti įkrovos stotelė, dėl ramybės joje sustoju, nors elektromobilis galbūt dar rodo, kad galiu įveikti 60 km. Įkraunu ir esu ramus. Nemėgstu stresuoti ir bijoti, kad kažkur pasibaigs energija, o rizika didesnė, nei važiuoti su degančia degalų lempute benzininiame ar dyzeliniame automobilyje", – tikino V.Milius.
Privalumas – talpi baterija
Vadovaujantis tokiu keliavimo principu, didelių problemų nekils su kone kiekvienu nauju elektromobiliu.
Pavyzdžiui, "Kia e-Niro" su 64 kWh talpos baterija viena įkrova gali nuvažiuoti iki 455 km, o pasilikus 80–90 km rezervą baterijos įkrovos lygis dar bus apie 20 proc.
Tokia strategija greitos įkrovos stotelėje energijos atsargas iki 80 proc. leis papildyti tik per kiek daugiau nei pusvalandį ir nuvažiuoti dar daugiau nei 300 km.
Netrukus Lietuvoje pasirodysiantis naujasis "Kia EV6" keliauti leis dar patogiau, nes su 77,4 kWh talpos baterija viena įkrova galės įveikti daugiau nei 500 km, todėl su šiuo elektromobiliu bus galima ne tik toliau nuvažiuoti, bet ir pasilikti didesnį rezervą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...