Naujausi elektromobiliai: su viena įkrova į tolimą kelionę ir namo – be streso

Naujausi elektromobiliai su viena įkrova gali įveikti daugiau nei kelių šimtų kilometrų atstumą. Tai leidžia be rūpesčių jais važinėti ne tik mieste, bet ir leistis į tolesnes išvykas, tačiau joms reikia tinkamai pasiruošti.

Kaimynų link

Jeigu elektromobiliu norima aplankyti Latvijos ir Estijos sostines, o kelionės pradžia – Vilniuje, tai į vieną pusę tektų įveikti kiek daugiau nei 600 km.

Sutapimas, bet nuo Vilniaus iki Rygos ir nuo Rygos iki Talino labai panašus atstumas – maždaug 300 km.

Teoriškai dauguma naujų elektromobilių be didesnių problemų tokią kelionę įveiktų papildomai įkrovus baterijas vos vieną kartą. "Volkswagen ID.3", "Kia e-Niro" ar "Peugeot e-2008" viena įkrova leidžia įveikti nuo 300 iki 450 km.

Tačiau daug kas priklauso nuo maršruto: ar bus važiuojama tiesiausiu keliu, ar pakeliui bus lankomi įvairūs objektai, keliaujama rajoniniais ar regioniniais keliais.

Planas – iš anksto

Įvairių elektromobiliais įveikiamų atstumų rekordų užfiksavęs ir Baltijos šalis apkeliavęs žurnalistas Vitoldas Milius atkreipė dėmesį, kad ilgos kelionės prasideda pasirenkant tinkamą elektromobilį.

Kartais būna taip: vakar įkrovos stotelė veikė, o šiandien – jau ne, bet kito energijos punkto arti nėra, ir tai gali būti išvykos pabaiga.

"Keliauti elektromobiliais, kurie įveikia iki 200 km, kalbant ne apie Lietuvą, o tolesnius atstumus, yra vargas. Įkrovos stotelių tinklas gana platus, tačiau stovinėjimas ir laiko gaišimas ilgesnėje kelionėje vargina. Galima rinktis mažesnį greitį, nei įprastą važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Todėl kuo didesnis įveikiamas atstumas, tuo didesnė turėtų būti ir akumuliatoriaus talpa – bent 50 kWh. Tai – faktas", – teigė V.Milius.

Anot keliautojo, vien tik didelis įveikiamas atstumas ramybės negarantuoja. Bet kokiu atveju, prieš leidžiantis į ilgesnes keliones, viską reikia planuoti, maršrutą susidaryti dar prieš išvažiuojant, o kelyje naudotis specialiomis programėlėmis.

Vitoldas Milius / ABB nuotr.

"Elektromobilis tinka planuojančiam žmogui. Šiuo metu yra programėlių, kurios gana tiksliai parodo, kur įrengta įkrovos stotelė. Taip pat jos veikia ir kaip kelionės planavimo priemonė. Visa informacija pateikiama realiuoju laiku, nes juk gali būti, kad pakeliui yra įkrovos stotelė, bet jei ji neveikia, tuomet tai gali būti kelionės pabaiga. Kartais būna taip: važiuoji, vakar viskas veikė, o šiandien – jau ne, bet kito energijos punkto arti nėra", – naudotis išmaniais sprendimais pataria V.Milius.

Rezervas pravers

Pasak keliautojo, reikia atlikti ir kitus namų darbus, ypač vykstant į užsienio šalis. Jose galima susidurti su įkrovos problemomis, susijusiomis su apmokėjimu ar aktyvuojant įkrovos stoteles.

"Nepatogumų gali sukelti pats įkrovos stotelės veikimo principas, nes vienos jų nemokamos, kitos – mokamos, vienur reikia atsisiųsti programėlę, kad sumokėtum, kitur reikia nusipirkti priedėlį, kad aktyvuotum krovimą.

Būdavo: kur nors atvažiuoji, įkrovos stotelė yra, lemputės dega, bet stovi lietuje ar sningant, spaudai kažką, ieškai ir prireikia 15 minučių, kad pradėtum krautis. Todėl linkiu atlikti namų darbus kuo komfortiškesnėje aplinkoje, o ne stirksant vėjyje ar lietuje", – sakė V.Milius.

Jis, važiuodamas ilgus atstumus, visada stengiasi turėti rezervą, nes savęs spraudimas į kampą sukelia stresą, o tai kelionės metu nesuteikia jokio malonumo.

"Planuoju, kad reikės stoti, pavyzdžiui, už maždaug 200 km. Tada žiūriu į priekį, kas yra už dar 200 km. Jei pakeliui – veikianti įkrovos stotelė, dėl ramybės joje sustoju, nors elektromobilis galbūt dar rodo, kad galiu įveikti 60 km. Įkraunu ir esu ramus. Nemėgstu stresuoti ir bijoti, kad kažkur pasibaigs energija, o rizika didesnė, nei važiuoti su degančia degalų lempute benzininiame ar dyzeliniame automobilyje", – tikino V.Milius.

Privalumas – talpi baterija

Vadovaujantis tokiu keliavimo principu, didelių problemų nekils su kone kiekvienu nauju elektromobiliu.

Pavyzdžiui, "Kia e-Niro" su 64 kWh talpos baterija viena įkrova gali nuvažiuoti iki 455 km, o pasilikus 80–90 km rezervą baterijos įkrovos lygis dar bus apie 20 proc.

Tokia strategija greitos įkrovos stotelėje energijos atsargas iki 80 proc. leis papildyti tik per kiek daugiau nei pusvalandį ir nuvažiuoti dar daugiau nei 300 km.

Netrukus Lietuvoje pasirodysiantis naujasis "Kia EV6" keliauti leis dar patogiau, nes su 77,4 kWh talpos baterija viena įkrova galės įveikti daugiau nei 500 km, todėl su šiuo elektromobiliu bus galima ne tik toliau nuvažiuoti, bet ir pasilikti didesnį rezervą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Da Luna

Da Luna portretas
nera geriau kaip turi nors sena tranta ir esu pilnas džiaugsmo prisipiliau baka kuro kurio man reikia ir dar pora kanistru zapaso ir pirmin jokio karo sukuriai netrugdo pirmin, po ištysa pabaltija, o pagal senove palatke sukalu kurioj provincijoj, prie ežero žuvies pagaudau ant laužo pode paskrudinu ir valgau pieno pas bobute sloika nussiperku ir pavalgau ir toliau minu iki narvos iki ladagos ežero o grožiai o ir ruska ugninė pigi pasiėmi butelka ir visai kelionei po stakana užtenka dėl kraujotirštumo, tolin juk ir talinas ir liepaja venspils rigos geroves o pakeliui praliekiu per jelgava per karinio metus zalitės misos jiecavos krumenšas o dar kolka tik vakirk ir man su sena točke pilno bako ir poros kanistru per akis senutė veža jokiu kliučiu, pastočiu elektros galingumo aukšto lygio kondensatoriu nereikia, juk sėdi ant elektros stoteles pilno stovio ir kramtai žiopsai, bijodamas kad bum dėl iškrovos nespiautu ,

O dabar-

O dabar- portretas
reklama.Įdomu,kur su kibiru galėčiau parsinešti elektros?O juolab,kad elektra,kai dyzelino ar benzo neliks,pabrangs kosmoso kainom.Gi čia Lietuva-pirma mąsto galine dalimi,o po to galvoja,ką pridarę.Jau taip seimūnai nori prastumti tą įstatymą dėl elektro laužynų-na gi reikia atidirbti savo sponsoriams verslyyynikams (špekuliantams ir vagims)

Senuks

Senuks portretas
Antraste viena ikrova tekste bene 3??
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių