- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Aktyviai stebime elektrinių transporto priemonių rinką ir keliame sau tikslus toliau tobulinti savo gaminius, kad vežėjai gautų maksimalią naudą", – teigė pirmuosius mūsų šalyje serijiniu būdu pagamintus elektrinius autobusus pristačiusios bendrovės "Altas Auto" generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.
Testavo ne vien Lietuvoje
2020-ųjų liepą "Altas Auto" ir elektros pavarų gamintoja "Elinta Motors" paskelbė apie bendrus planus kurti serijinės gamybos elektrinius autobusus.
Per pastaruosius metus abiejų įmonių inžinieriai suprojektavo tris skirtingus modelius, atliko visus reikiamus testavimo ir sertifikavimo darbus.
Šiuo metu jau atlikti variklio galios bandymai, baterijų ir kitų elektrinių automobilių dalių saugos, smūgių ir vibracijų, taip pat pasyviųjų saugos sistemų – EABS, ABS, ESP – veikimo testai. Išbandytas ir nuokrypio nuo važiuojamosios juostos indikatorius, atlikti triukšmo ir visi kiti reikiami bandymai elektrinio autobuso saugumui užtikrinti.
Autobusų elektros pavara išbandyta įveikus 4 mln. km, o su demonstraciniais modeliais jau nuvažiuota per 10 tūkst. km. Šios transporto priemonės ir toliau bus testuojamos bei demonstruojamos įvairiose Europos šalyse, bandomi įvairūs darbo režimai skirtingomis klimato sąlygomis. Demonstracinių modelių kūrimo ir testavimo darbams išleista daugiau nei 1 mln. eurų.
Aktyviai investuojama ir toliau: numatyta kurti daugiau modelių, labiau tobulinti įrangą, kad baterijos būtų įkraunamos dar greičiau ir autobusai nuvažiuotų didesnį atstumą.
Su įkrova – per 200 km
"Altas Auto" gamykloje pristatyti pirmieji autobusų prototipai: "EV Ecoline" ir "EV Cityline".
Priemiesčiui skirtas "EV Ecoline" turi devyniolika sėdimų vietų, o miesto autobuse "EV Cityline" tilps iki 23 keleivių.
Priemiesčiui skirtas "EV Ecoline" turi devyniolika sėdimų vietų, o miesto autobuse "EV Cityline" tilps iki 23 keleivių.
Elektriniai modeliai turi po tris baterijų blokus, kurių bendra talpa yra 115 kWh, jie aprūpina 150 kW galingumo elektros variklį. Autobusas viena įkrova miesto sąlygomis gali nuvažiuoti per 200 km. Tokio atstumo pakanka miestuose ir priemiesčiuose kursuojantiems mažiesiems autobusams.
Elektriniai autobusai aprūpinti greitojo įkrovimo įranga (krovimo galia – daugiau nei 70 kW), tad baterijos įkraunamos šiek tiek greičiau nei per 2 valandas. Gamintojų teigimu, elektros išlaidos 100 km nesieks 8 eurų.
Kitokia transmisija
Pasak E.Radzevičiaus, vienas iš elektrinių autobusų pranašumų – išmaniųjų technologijų integracija.
Naudojantis mobiliąja aplikacija "Can In Phone" bus galima valdyti tam tikrus autobuso parametrus, saugos sistemas, aktyvuoti klimato kontrolę. Autoparko valdymo programa "Xirgo" vartotojui suteiks galimybę matyti visą elektrinių autobusų telemetriją realiuoju laiku kompiuterio ekrane.
Kuriant autobusus buvo atsisakyta ir transmisijos dalies. Elektros variklis galią perduoda tiesiogiai į galinį reduktorių be papildomos transmisijos, tad energijos nuostoliai mažesni, palyginti su pavara, kurią turi įprastas dyzelinis autobusas.
Mažieji elektriniai autobusai iš pirmo žvilgsnio bus panašūs į analogiškus vidaus degimo variklį turinčius modelius, tačiau "Altas Auto" elektrinių autobusų modeliams išskirtinumo suteikia tam tikri dizaino akcentai (pavyzdžiui, kitoks prietaisų skydelis, kuriame aiškiai atsispindės būtent transportui su elektrine pavara aktualūs rodmenys).
"Altas Auto" nuotr.
Pritaikyti neįgaliesiems
Anot E.Radzevičiaus, rinkai pristatytų autobusų įranga skirtinga, o transporto priemonių individualizavimas pagal specialius poreikius yra vienas iš klientui svarbiausių aspektų renkantis konkretų modelį.
Elektriniai "Altas Auto" modeliai pritaikyti neįgaliesiems: miesto autobusai turi atsilenkiančias rampas vežimėliams, o priemiesčio autobusai – kelis skirtingus vidaus įrangos variantus. Jie galės būti su integruotais liftais, skirtais specialiųjų poreikių turintiems keleiviams.
Kartu su aštuoniolika savo užsienio partnerių "Altas Auto" pardavinės autobusus, įrengtus ant "Mercedes-Benz Sprinter" automobilių bazės, kuri yra populiariausia mažųjų autobusų gamyboje ir geriausiai pritaikyta įvairioms modifikacijoms. Atskirą liniją su MAN TGE baze Lietuvos gamintojai pateiks MAN koncernui, su kuriuo ypač glaudžiai bendradarbiauja. Jau dabar trijų modelių autobusus koncernas yra oficialiai įtraukęs tarp savo gaminių.
Nuotolinė diagnostika
Lietuvoje sukonstruoti elektriniai autobusai, atsižvelgus į naudojimo paskirtį ir specifikaciją, Europos vežėjams kainuos nuo 160 tūkst. iki 180 tūkst. eurų (be PVM).
"Jau dabar matome, kad mūsų gaminiai tikrai bus paklausūs ir konkurencingi, tačiau taip pat suprantame, kad kol kas tai yra žymiai brangesnė transporto priemonė nei dyzeliniai autobusai", – sakė E.Radzevičius.
Autobusams suteikiama 24 mėnesių, o baterijoms – net 60 mėnesių garantija. Transporto techninę priežiūrą atliks "Altas Auto" specialistai. Šių modelių aptarnavimas - gerokai paprastesnis ir pigesnis nei įprastų dyzelinių.
Techninius parametrus nuolat stebės ir gamintojai, tad klientai bus informuojami apie nuotolinės diagnostikos rezultatus. Tai gerokai palengvins eksploataciją, klientai bus informuojami apie gedimus ar artėjančius serviso aptarnavimus, o prireikus galės iš anksto užsisakyti reikiamų detalių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...