Testavo ne vien Lietuvoje
2020-ųjų liepą "Altas Auto" ir elektros pavarų gamintoja "Elinta Motors" paskelbė apie bendrus planus kurti serijinės gamybos elektrinius autobusus.
Per pastaruosius metus abiejų įmonių inžinieriai suprojektavo tris skirtingus modelius, atliko visus reikiamus testavimo ir sertifikavimo darbus.
Šiuo metu jau atlikti variklio galios bandymai, baterijų ir kitų elektrinių automobilių dalių saugos, smūgių ir vibracijų, taip pat pasyviųjų saugos sistemų – EABS, ABS, ESP – veikimo testai. Išbandytas ir nuokrypio nuo važiuojamosios juostos indikatorius, atlikti triukšmo ir visi kiti reikiami bandymai elektrinio autobuso saugumui užtikrinti.
Autobusų elektros pavara išbandyta įveikus 4 mln. km, o su demonstraciniais modeliais jau nuvažiuota per 10 tūkst. km. Šios transporto priemonės ir toliau bus testuojamos bei demonstruojamos įvairiose Europos šalyse, bandomi įvairūs darbo režimai skirtingomis klimato sąlygomis. Demonstracinių modelių kūrimo ir testavimo darbams išleista daugiau nei 1 mln. eurų.
Aktyviai investuojama ir toliau: numatyta kurti daugiau modelių, labiau tobulinti įrangą, kad baterijos būtų įkraunamos dar greičiau ir autobusai nuvažiuotų didesnį atstumą.
Su įkrova – per 200 km
"Altas Auto" gamykloje pristatyti pirmieji autobusų prototipai: "EV Ecoline" ir "EV Cityline".
Priemiesčiui skirtas "EV Ecoline" turi devyniolika sėdimų vietų, o miesto autobuse "EV Cityline" tilps iki 23 keleivių.
Priemiesčiui skirtas "EV Ecoline" turi devyniolika sėdimų vietų, o miesto autobuse "EV Cityline" tilps iki 23 keleivių.
Elektriniai modeliai turi po tris baterijų blokus, kurių bendra talpa yra 115 kWh, jie aprūpina 150 kW galingumo elektros variklį. Autobusas viena įkrova miesto sąlygomis gali nuvažiuoti per 200 km. Tokio atstumo pakanka miestuose ir priemiesčiuose kursuojantiems mažiesiems autobusams.
Elektriniai autobusai aprūpinti greitojo įkrovimo įranga (krovimo galia – daugiau nei 70 kW), tad baterijos įkraunamos šiek tiek greičiau nei per 2 valandas. Gamintojų teigimu, elektros išlaidos 100 km nesieks 8 eurų.
Kitokia transmisija
Pasak E.Radzevičiaus, vienas iš elektrinių autobusų pranašumų – išmaniųjų technologijų integracija.
Naudojantis mobiliąja aplikacija "Can In Phone" bus galima valdyti tam tikrus autobuso parametrus, saugos sistemas, aktyvuoti klimato kontrolę. Autoparko valdymo programa "Xirgo" vartotojui suteiks galimybę matyti visą elektrinių autobusų telemetriją realiuoju laiku kompiuterio ekrane.
Kuriant autobusus buvo atsisakyta ir transmisijos dalies. Elektros variklis galią perduoda tiesiogiai į galinį reduktorių be papildomos transmisijos, tad energijos nuostoliai mažesni, palyginti su pavara, kurią turi įprastas dyzelinis autobusas.
Mažieji elektriniai autobusai iš pirmo žvilgsnio bus panašūs į analogiškus vidaus degimo variklį turinčius modelius, tačiau "Altas Auto" elektrinių autobusų modeliams išskirtinumo suteikia tam tikri dizaino akcentai (pavyzdžiui, kitoks prietaisų skydelis, kuriame aiškiai atsispindės būtent transportui su elektrine pavara aktualūs rodmenys).
"Altas Auto" nuotr.
Pritaikyti neįgaliesiems
Anot E.Radzevičiaus, rinkai pristatytų autobusų įranga skirtinga, o transporto priemonių individualizavimas pagal specialius poreikius yra vienas iš klientui svarbiausių aspektų renkantis konkretų modelį.
Elektriniai "Altas Auto" modeliai pritaikyti neįgaliesiems: miesto autobusai turi atsilenkiančias rampas vežimėliams, o priemiesčio autobusai – kelis skirtingus vidaus įrangos variantus. Jie galės būti su integruotais liftais, skirtais specialiųjų poreikių turintiems keleiviams.
Kartu su aštuoniolika savo užsienio partnerių "Altas Auto" pardavinės autobusus, įrengtus ant "Mercedes-Benz Sprinter" automobilių bazės, kuri yra populiariausia mažųjų autobusų gamyboje ir geriausiai pritaikyta įvairioms modifikacijoms. Atskirą liniją su MAN TGE baze Lietuvos gamintojai pateiks MAN koncernui, su kuriuo ypač glaudžiai bendradarbiauja. Jau dabar trijų modelių autobusus koncernas yra oficialiai įtraukęs tarp savo gaminių.
Nuotolinė diagnostika
Lietuvoje sukonstruoti elektriniai autobusai, atsižvelgus į naudojimo paskirtį ir specifikaciją, Europos vežėjams kainuos nuo 160 tūkst. iki 180 tūkst. eurų (be PVM).
"Jau dabar matome, kad mūsų gaminiai tikrai bus paklausūs ir konkurencingi, tačiau taip pat suprantame, kad kol kas tai yra žymiai brangesnė transporto priemonė nei dyzeliniai autobusai", – sakė E.Radzevičius.
Autobusams suteikiama 24 mėnesių, o baterijoms – net 60 mėnesių garantija. Transporto techninę priežiūrą atliks "Altas Auto" specialistai. Šių modelių aptarnavimas - gerokai paprastesnis ir pigesnis nei įprastų dyzelinių.
Techninius parametrus nuolat stebės ir gamintojai, tad klientai bus informuojami apie nuotolinės diagnostikos rezultatus. Tai gerokai palengvins eksploataciją, klientai bus informuojami apie gedimus ar artėjančius serviso aptarnavimus, o prireikus galės iš anksto užsisakyti reikiamų detalių.
Naujausi komentarai