Naujų automobilių rinkos revoliucija: ar palies Lietuvą?

  • Teksto dydis:

Automobilių gamintojai visame pasaulyje intensyviai permąsto kompanijų strategijas ir vysto naujas sritis, padėsiančias jiems tęsti veiklą sugriežtėjus aplinkosauginiams transporto priemonių reikalavimams. Vienas iš būdų tai pasiekti – masinė gaminamų transporto priemonių elektrifikacija, kuri įgauna pagreitį ir nesiruošia sustoti.

„Volkswagen“ (VW) komercinio transporto prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Maris Zoltnersas pažymi, kad 2019 m. – pasiruošimo dideliems pokyčiams laikotarpis, kurio metu bus judama link komercinių automobilių elektrifikacijos.

„Griežtėjantys aplinkosauginiai reikalavimai automobilių gamintojams yra viena iš masinio automobilių elektrifikavimo, kurį šiuo metu stebime visame pasaulyje, priežasčių. 2019-ieji yra pasirengimo metai startui, kuris bus duotas 2020 m., kai įsigalios baudos už nustatyto išmetamųjų dujų kiekio viršijimą“, – teigia M. Zoltnersas.

Vienas pirmųjų VW komercinio transporto elektrifikavimo žingsnių 2019 m. – tai bendradarbiavimo projektas su Baltijos šalyse veikiančia siuntų tarnyba, kurio metu kurjeriai testavo elektra varomą furgoną „e-Crafter“ kasdienėje veikloje. M. Zoltnerso teigimu, furgoną jau ištestavus Lietuvoje bei Latvijoje, gauti rezultatai nuteikia itin pozityviai: siuntų tarnybos darbuotojai įvertino patogų ir greitą įkrovimą, nulinę transporto priemonės emisiją, visiškai tylų veikimą. Taip pat pastebima, kad „e-Crafter“ modelis kelia vis didesnį susidomėjimą įvairiems Baltijos šalių verslo sektoriams.

Maris Zoltnersas

Pasak M. Zoltnerso, Europos Sąjungos (ES) šalyse naujų komercinių automobilių prekybos segmente jau kurį laiką bręsta revoliucija. Prognozuojama, kad maždaug 2025-2030 m. didžioji dalis naujų automobilių bus elektriniai. Nors vartotojų susidomėjimas elektriniu transportu Baltijos šalyse jau taip pat yra didelis, tokių transporto priemonių pasirodymas šio regiono keliuose didžiąja dalimi priklauso nuo valstybių politikos ir paramos.

„Daugelis ES šalių jau parengė paramos programas ir strategijas, kurios netolimoje ateityje numato draudimą vidaus degimo variklį turintiems automobiliams įvažiuoti į miestų centrus. Baltijos regiono šalims taip pat atėjo laikas pradėti svarstyti apie pažangią valstybių strategiją, užtikrinančią, kad judėsime viena kryptimi su pažangiausiomis ES narėmis ir netapsime senų vidaus degimo variklių sąvartynu“, – aiškina M. Zoltnersas.

„Volkswagen“ duomenimis, kompanijos komercinio transporto segmento augimas numatomas ir visus 2019 m. Didžiausią paklausą 2018 m. ir 2019 m. pradžioje turėjo „Crafter“ bei „Amarok“ modeliai, sėkmingai startavo ir „Transporter T6“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių