- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių gamintojai visame pasaulyje intensyviai permąsto kompanijų strategijas ir vysto naujas sritis, padėsiančias jiems tęsti veiklą sugriežtėjus aplinkosauginiams transporto priemonių reikalavimams. Vienas iš būdų tai pasiekti – masinė gaminamų transporto priemonių elektrifikacija, kuri įgauna pagreitį ir nesiruošia sustoti.
„Volkswagen“ (VW) komercinio transporto prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Maris Zoltnersas pažymi, kad 2019 m. – pasiruošimo dideliems pokyčiams laikotarpis, kurio metu bus judama link komercinių automobilių elektrifikacijos.
„Griežtėjantys aplinkosauginiai reikalavimai automobilių gamintojams yra viena iš masinio automobilių elektrifikavimo, kurį šiuo metu stebime visame pasaulyje, priežasčių. 2019-ieji yra pasirengimo metai startui, kuris bus duotas 2020 m., kai įsigalios baudos už nustatyto išmetamųjų dujų kiekio viršijimą“, – teigia M. Zoltnersas.
Vienas pirmųjų VW komercinio transporto elektrifikavimo žingsnių 2019 m. – tai bendradarbiavimo projektas su Baltijos šalyse veikiančia siuntų tarnyba, kurio metu kurjeriai testavo elektra varomą furgoną „e-Crafter“ kasdienėje veikloje. M. Zoltnerso teigimu, furgoną jau ištestavus Lietuvoje bei Latvijoje, gauti rezultatai nuteikia itin pozityviai: siuntų tarnybos darbuotojai įvertino patogų ir greitą įkrovimą, nulinę transporto priemonės emisiją, visiškai tylų veikimą. Taip pat pastebima, kad „e-Crafter“ modelis kelia vis didesnį susidomėjimą įvairiems Baltijos šalių verslo sektoriams.
Maris Zoltnersas
Pasak M. Zoltnerso, Europos Sąjungos (ES) šalyse naujų komercinių automobilių prekybos segmente jau kurį laiką bręsta revoliucija. Prognozuojama, kad maždaug 2025-2030 m. didžioji dalis naujų automobilių bus elektriniai. Nors vartotojų susidomėjimas elektriniu transportu Baltijos šalyse jau taip pat yra didelis, tokių transporto priemonių pasirodymas šio regiono keliuose didžiąja dalimi priklauso nuo valstybių politikos ir paramos.
„Daugelis ES šalių jau parengė paramos programas ir strategijas, kurios netolimoje ateityje numato draudimą vidaus degimo variklį turintiems automobiliams įvažiuoti į miestų centrus. Baltijos regiono šalims taip pat atėjo laikas pradėti svarstyti apie pažangią valstybių strategiją, užtikrinančią, kad judėsime viena kryptimi su pažangiausiomis ES narėmis ir netapsime senų vidaus degimo variklių sąvartynu“, – aiškina M. Zoltnersas.
„Volkswagen“ duomenimis, kompanijos komercinio transporto segmento augimas numatomas ir visus 2019 m. Didžiausią paklausą 2018 m. ir 2019 m. pradžioje turėjo „Crafter“ bei „Amarok“ modeliai, sėkmingai startavo ir „Transporter T6“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...