- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors automobilių taršos mokestis atmestas, ekspertai įsitikinę, kad politikai ieškos kitų priemonių taršai mažinti, praneša „Labas vakaras, Lietuva“.
Dalis vairuotojų džiaugiasi, kad bent kol kas paploninti piniginių ir susimokėti automobilių taršos mokesčio nereikės. „Ar nuo to pašvarės oras, jei aš sumokėsiu?“ – tarstelėjo vienas vairuotojas. „Visada džiaugiesi, kai kažko nereikia mokėti, bet kažkoks mokestis bus“, – spėjo kitas. „Mes neteršiame. Kas teršia, tiems reikėtų...“ – pridūrė dar vienas vairuotojas.
Specialistai sako, kad skubėti džiaugtis neverta. Esą išvengus vieno mokesčio, lauks kiti. „Kuo vėlesniam laikui sprendimas atidėliojamas, tuo gali būti, kad ar tiesiogiai taršesnių automobilių savininkams, ar per biudžetą reikės mokėti daugiau“, – sakė „Autoplius.lt“ vadovas Artūras Mizeras.
„Taršos mokesčiai didės ir didėjantis mokestis guls ant mūsų pečių“, – teigė ekonomistas Marius Dubnikovas. Ekspertai siūlo remtis Europos patirtimis ir įvesti eko mokestį – riboti įvažiavimą į miestus, apmokestinti įvažiavimus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Arba grąžinant svarstyti ir priimant metinį mokestį, arba galbūt priimant jį ir didinant kartelę, nuo kurio jis mokamas pradžioje. Arba viena iš priemonių, kuri kitose šalyse pasiteisino, t. y. kažkoks ribojimas taršiems ar dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miestus“, – kalbėjo „Autoplius.lt“ vadovas.
„Tokiu atveju, būtų ir biudžetas papildymas, ir, kaip sakoma, nepaliesti būtų tie vairuotojai, kuriems tikrai nereikalingas tas mokestis gaunant minimalias pajamas“ – teigė „ARS Leidinių“ vadovas Tomas Būdvytis.
Kitas galimas variantas, pasak ekonomistų, kuro akcizo didinimas. „Akcizas kaip mokestis yra taršos mokestis. Visi tai supranta. Tiesiog problema yra tame, kad vartotojas, ypatingai Lietuvoje, akcizo mokesčio nesupranta kaip taršos mokesčio ir dažniausiai tai traktuoja kaip tiesiog pabrangusį kurą“, – aiškino M. Dubnikovas.
Tačiau, kol specialistai spėlioja, ko tikėtis, ministerija sako sprendimo, kuo pakeisti taršos mokestį, neradusi. „Mes neišvengiamai turėsime sugrįžti prie to mokesčio. Kol kas konkretaus sprendimo nėra“, – teigė Aplinkos ministerijos ES paramos administravimo direktorius Inesis Kiškis.
Būtent paskaičiavimo metodika, matyt, visus labiausiai ir papiktino, nes jeigu aš kartą per metus važiuoju iki kapų, aš negaliu mokėti tokio paties mokesčio kaip tas, kuris naudojasi kiekvieną dieną.
Verslininkai sutinka – mažinti taršą būtina, tačiau reikia atsižvelgti ir į rečiau važinėjančius vairuotojus. „Būtent paskaičiavimo metodika, matyt, visus labiausiai ir papiktino, nes jeigu aš kartą per metus važiuoju iki kapų, aš negaliu mokėti tokio paties mokesčio kaip tas, kuris naudojasi kiekvieną dieną“, – sakė „Linavos“ Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Kol specialistai svarsto, ar sulauksime naujo taršos mokesčio, verslininkai pyksta, kad jiems tenka sumokėti septynis kartus daugiau. „Negali septynis kartus pabrangti. Na, gal turi būti numatytas pereinamasis laikotarpis – trys penki metai ir palaipsniui turėtų didėti“, – svarstė „Linavos“ atstovas.
„Skatinti įmones, kad jos įsigytų hibridinius arba elektromobilius – daryti lengvatas ir tokiu principu skatint, o ne kelti, sakykime, taršos mokesčio įkainius“, – kalbėjo A. Burba.
Aplinkos ministerija taršos mokesčio atsisakyti neplanuoja. „Laikrodžio atsukti atgal mes negalime. Įstatymas buvo priimtas prieš pusantrų metų, o taisyklės tik tvirtina tai, kas įdėta įstatyme. Galima žiūrėti tik į priekį“, – pabrėžė I. Kiškis.
Metinis automobilių taršos mokestis plačiai taikomas Europoje ir tik keturios šalys įskaitant Lietuvą tokio mokesčio vis dar neturi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus8
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai19
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?1
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...
-
Susisiekimo ministerija: turėsime užtikrinti visavertį žmonių su individualiais poreikiais judumą
Susisiekimo ministerija įsipareigoja iki 2027 m. viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. “ ...
-
Seimui teikiamas siūlymas nuo kelių mokesčio atleisti komercinius elektromobilius
Seimui antradienį pristatomos pataisos, kuriomis komercinių elektromobilių savininkus siūloma atleisti nuo mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais. Tokių automobilių savininkai per metus sutaupytų 304 eurus. ...
-
Startuolio užmojai: elektromobilių įkrovimo stotelių daugės kasmet8
Veiklą Lietuvoje pradeda Estijos startuolis „Eleport“, diegiantis elektromobilių įkrovimo stoteles. Planuojama jau artimiausiais metais Lietuvoje įrengti mažiausiai 100 viešai prieinamų transporto priemonių įkrovimo vietų. ...
-
Dar 12 mln. parama – norintiems įsigyti netaršų transportą3
Gyventojai, atsisakę taršaus automobilio ir įsigiję mažiau taršią transporto priemonę ar visuomeninio transporto metinius bilietus, dviračius ar paspirtukus, gali pasinaudoti finansine parama. ...
-
Technologijų proveržis: padangų nebepūsime, gedimus nustatys pačios2
Padangos ir ratlankiai – atrodytų, vieni paprasčiausių automobilio elementų. Tačiau gamintojai ratams teikia vis didesnę reikšmę ir juos papildo įspūdingais technologiniais ir dizaino sprendimais. Jau po keleto metų mūsų automobilių p...
-
Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?11
Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele. ...