- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kėbulo spalva – ne tik estetinis faktorius, bet ir vienas svarbiausių argumentų perkant ar parduodant automobilį. Neretai šie aspektai gali pranokti net techninius privalumus. Kokių spalvų automobiliai yra paklausiausi Lietuvoje ir kokią įtaką spalva turi kainai?
Lyderis – netikėtas
Dauguma mūsų šalies vairuotojų į automobilio spalvos pasirinkimą žvelgia pro pirštus. Esą ne taip svarbu, ar šviesi, ar tamsi spalva, svarbiausia, kad tiktų modelis ir techninės charakteristikos. Pats svarbiausias momentas daugeliui – kaina.
Konservatyvūs lietuviai įpratę vengti ryškių spalvų ir dėmesio, todėl dažniau renkasi monochrominių spalvų automobilius – juodus, pilkus ar baltus. Šie automobiliai paprastai ir kiek pigesni nei madingų spalvų.
Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ ekspertai atliko tyrimą ir nustatė, kad parduoti Lietuvoje lengviausia ne minėtų monochrominių spalvų automobilius. Anot jų, įprastų spalvų transporto priemonės paprastai parduodamos per maždaug vienodą laiką, tačiau vienos spalvos ratuočiai išsiskiria itin didele paklausa.
Tyrimo metu nustatyta, kad žalios spalvos automobiliai parduodami gerokai greičiau už kitus – vidutiniškai per septynias dienas. Antroje vietoje rikiuojasi sidabrinė (10,4 dienos), trečioje – juoda spalva (10,8 dienos).
Patinka: Lietuva išsiskiria dėl išskirtinai greitai parduodamų žalių automobilių, ypač BMW markės. Scanpix nuotr.
Žino, ko nori
Šią statistiką iliustruoja naudotų 5-osios serijos BMW pardavimas Lietuvoje – žalios spalvos modeliai parduodami greičiau nei kitų spalvų.
„Vertinant pardavimo greitį, Lietuva išsiskiria dėl išskirtinai greitai parduodamų žalių automobilių. Tokie modeliai naują savininką suranda maždaug per savaitę – bent keliomis dienomis greičiau nei kitų spalvų automobiliai. Paprastai juos renkasi jau tvirtai apsisprendę pirkėjai“, – tvirtino platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Kita vertus, greito pardavimo priežastis gali būti ir mažesnė paklausa – žalios spalvos automobiliai nepopuliarūs. Pardavėjai neretai siūlo žalius modelius žemesne nei rinkos kaina, o tai pritraukia pigių variantų laukiančius pirkėjus.
Geltoni atbaido
Geltona laikoma pačia saugiausia automobilio spalva. Tačiau paradoksas – retas pirkėjas nori, kad jo visureigis ar verslo klasės sedanas atrodytų lyg taksi. Parduoti geltoną automobilį vidutiniškai užtrunka net 17,3 dienos – apie 2,5 karto ilgiau nei žalios spalvos transporto priemonę.
Geltona spalva dažnai naudojama sportiniams modeliams, bet net ir čia populiarumu ji nusileidžia raudonai. Jei juoda ar mėlyna spalva tinka daugumai automobilių, tai geltona – tikrai ne kiekvienam.
„Duomenys rodo, kad parduoti geltoną transporto priemonę trunka net kelis kartus ilgiau nei žalią. Geltona iš viso yra viena rečiausių spalvų – ja paprastai dažomi retesni, sportiniai ir išskirtiniai automobiliai, o tokius perkančių yra gerokai mažiau. Tai daro didelę įtaką pardavimo greičiui“, – analizavo M. Buzelis.
Iš minėtų Lietuvoje populiarių 5-osios serijos BMW ilgiausiai pardavinėjami balti modeliai (14,2 dienos) – perpus ilgiau nei žalios spalvos automobiliai. Padengti kėbulą balta spalva yra palyginti pigu. Tokių modelių komplektacija neretai būna skurdoka, todėl pirkėjai linkę rinktis aukštesnio komforto spalvas.
Populiariausia automobilių spalva Lietuvoje – juoda. Net 30 proc. automobilių Lidtuvoje nudažyta šia spalva.
Nuomonės sutampa
Transporto priemonių istorijos ataskaitų, sugeneruotų platformoje „carVertical“, duomenys rodo, kad populiariausia automobilių spalva Lietuvoje – juoda. Net 30 proc. automobilių Lietuvoje nudažyta šia spalva. Šis faktas patvirtina nusistovėjusią nuomonę apie lietuvių vairuotojų nuosaikumą.
Antroje vietoje tvirtai laikosi sidabrinė (26 proc.), trečioje – mėlyna (14 proc.).
Šios spalvos dominuoja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse. Sidabrinės, juodos ir mėlynos populiarumą išduoda ne tik Europos miestų gatvėmis riedančių automobilių skaičius, bet ir laikas, per kurį šie automobiliai suranda pirkėją. Sidabrinės spalvos transporto priemonę užtrunka parduoti vidutiniškai 10,4 dienos, juodos – 10,8 dienos, mėlynos – 11,9 dienos.
Nors automobilių gamintojai į savo modelių gamas kasmet įdiegia naujų spalvų, tačiau jų populiarumas paprastai šokteli tik trumpam. Vairuotojai skirtingose šalyse ir toliau lieka ištikimi juodai, baltai, sidabrinei ar mėlynai.
Klimato įtaka
Pastebėta, kad ryškiaspalviai automobiliai gerokai dažnesni šilto klimato šalyse nei šiaurinėje pasaulio dalyje.
Vairuojant spalvingą ratuotį Norvegijoje, Švedijoje, ar Kanadoje galima susilaukti kreivų žvilgsnių, tačiau, pavyzdžiui, Kalifornijos ar Italijos gyventojams tai atrodo visiškai įprastas pasirinkimas. Spalvos populiarumas priklauso ir nuo klimato.
Balti automobiliai yra populiaresni šalyse, kuriose vyrauja aukšta oro temperatūra, nes balta spalva atspindi saulės šviesą ir neleidžia salonui taip stipriai įkaisti.
Pernai atlikto kito tyrimo metu nustatyta, kad balta spalva yra populiariausia Australijoje (39 proc. visų automobilių) ir Europoje (27 proc.). Australai taip pat mėgsta sidabrinius (16 proc.) ir pilkus automobilius (14 proc.). Europiečiai pilką spalvą mėgsta dar labiau (26 proc.), nuo jos nedaug atsilieka ir juoda (24 proc.). Panašus procentas juodų automobilių ir JAV (25 proc.). Tačiau amerikiečiai taip pat mėgsta baltus (21 proc.) ir sidabrinius (17 proc.) automobilius.
Pardavimo trukmė
Geltona spalva – parduodama vidutiniškai per 17,3 dienos.
Balta – per 14,6 dienos.
Pilka – per 13,9 dienos.
Raudona – per 12 dienų.
Mėlyna – per 11,9 dienos.
Ruda – per 11,7 dienos.
Juoda – per 10,8 dienos.
Sidabro – per 10,4 dienos.
Žalia – per 7 dienas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...