- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
-
Plytinės kartodrome klojami saugaus vairavimo pamatai
Viename seniausių, 53-ąjį gimtadienį šiemet atšventusiame Plytinės kartodrome Vilniuje net vėlų rudenį netyla mažųjų automobiliukų gausmas.
Finišavus kartingo čempionatui ir kitoms varžyboms treniruočių procesą suaktyvino vaikų kartingo būrelio, labiau žinomo kartingų akademijos vardu ir daugiau nei dešimtmečio tradicijomis, lankytojai.
Čia jaunieji talentai, mokyklinio amžiaus vaikai nuo 5 iki 16 m., ne tik varžosi, bet ir mokosi vairavimo paslapčių. Kasmet akademiją baigia per 50 vaikų.
„Žinoma, vaikai labiausia trokšta ir veržiasi lenktyniauti, tačiau prieš siekdami rekordų trasoje jie privalo išmokti saugaus vairavimo pagrindų, perprasti, kaip taisyklingai stabdyti, kaip taisyklingai laikyti vairą, patiria pirmąsias slydimo ir jo suvaldymo pamokas ir tik po to įgyja teisę įgūdžius pademonstruoti trasoje“, – sako kartingo akademijos mokytojas Eimantas Micius.
Kad vaikai mokytųsi ir ugdytų įgūdžius kartu su bendraamžiais, akademijos auklėtiniai suskirstyti į keturias grupes. Pirmojoje – micro – vairavimo paslapčių mokosi mažiausieji (6–8 m.), kuriems patikėti vaikiški kartai.
Mini grupę sudaro labiau pažengę (9–11 m.), važiuojantys irgi su vaikiškais kartais.
Junior 1 grupėje tobulinasi 12–16 m. vaikai, važiuojantys su 9 AG kartu, o maždaug tokio pat amžiaus, tačiau labiau patyrę treniruojasi ir lenktyniauja su galingiausiais – 13 AG pajėgumą išvystančiais kartais.
Per savaitę skirtingų grupių lenktynininkams rengiamos 7 pamokos – jauniausiųjų grupių atstovams 2 kartus per savaitę po 2 važiavimus, o vyresniesiems – 1 kartą po 3 važiavimus.
Žinia, vaikai visada nori ir veržiasi lenktyniauti, tačiau kaip Plytinės kartodromo darbuotojai užtikrina dalyvių saugumą nelengvomis karantino sąlygomis?
„Tai yra svarbiausia mūsų užduotis ir kasdienis rūpestis, – sako Plytinės kartodromo vadovas Darius Jonušis. – Užsiėmimų tvarkaraštį pakoregavome taip, kad treniruotes vieni pradeda tik tada, kai ankstesnės grupės dalyviai jau būna apleidę kartodromą. Po kiekvienos treniruotės ar lenktynių rūpestingai dezinfekuojama visa technika ir inventorius, nuolat primename atvykusiems, kad rezultatus bei pasirodymų įspūdžius jie aptartų ne didesnėse kaip 3 asmenų grupėse“.
D. Jonušis džiaugiasi, jog šiemet pavyko gerokai atnaujinti vaikų naudojamą įrangą: šalmus, pošalmius, kaklo apsaugas ir kitą inventorių.
Tačiau didžiausia ir ilgai laukta permaina Plytinės kartodrome – tai nauja švieslentė, įsigyta ir sumontuota laimėjus konkursą, bendrai finansuojamą valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis ir administruojamą Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos. Dabar kiekvienas varžybų dalyvis, sukantis ratus trasoje, dideliame ekrane mato savo ir varžovų rezultatus ir gali čia pat koreguoti strategiją ar taktiką.
Šią naujovę jau perprato ir teigiamai įvertino ne tik kartingo akademijos lankytojai.
„Džiaugiuosi techniniu bazės progresu, o dar labiau – matydamas, kad mūsų akademijos auklėtiniai kaskart vairuoja vis saugiau ir atsakingiau“, – sako treniruočių procesą stebintis D. Jonušis.
Jis tvirtai įsitikinęs, jog kuo daugiau gatvėse ir užmiesčio keliuose važinės kartingo subtilybes pažinusių žmonių, tuo saugiau bus mums visiems.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Parlamentarė: visi neįgalieji A juosta neturėtų važiuoti6
Laisvės partijos frakcijai priklausanti parlamentarė Monika Ošmianskienė skeptiškai vertina susisiekimo ministro ketinimus leisti A juosta važiuoti ir transporto priemonėms, vežančioms specialiuosius poreikius turinčius gyventojus. ...
-
Eismas per karantiną: avarijų vis tiek buvo
Pernai šalyje eismo įvykių buvo mažiau nei 2019-aisiais, tačiau vidutinis draudimo išmokos dydis didėjo – liudija draudimo bendrovės ERGO duomenys. ...
-
Vagystės iš automobilių: nesaugiausia – Kaune4
Pernai Lietuvoje – mažiau smulkių vagysčių iš automobilių nei 2019-aisiais, tačiau stambių grobimų – beveik tiek pat. ...
-
Pratęstas per karantiną baigusių galioti pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų terminas1
Pratęstas per karantiną baigusių galioti pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimas, trečiadienį pranešė valstybės įmonė „Regitra“. ...
-
Dėl pūvančių griuvenų – klaipėdiečių skundai: apleisti automobiliai tampa šiukšlių krūvomis14
Klaipėdos savivaldybė per metus sulaukia šimtų skundų dėl daugiabučių kiemuose rūdijančių automobilių. Apleistų kledarų savininkai, vos gavę įspėjimą, kartais tesugeba perstumti mašiną iš vienos vietos į kitą. Tačiau y...
-
S. Gentvilas: planuojama šiemet skirti 3 mln. eurų elektromobilių įsigijimo paramai4
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad šiemet planuojama paramai elektromobilių įsigijimui numatyti 3 mln. eurų, taip pat planuojamos lėšos siekiant patogesnio ir aplinkai draugiško miestų viešojo transporto. ...
-
Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė
Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus sau...
-
Žiemos iššūkiai klupdo ne tik kelių gaidelius6
"Oooo… Reikėjo važiuoti lėčiau", – nutęsė susinervinęs jaunuolis, mano akivaizdoje šią savaitę įsirėžęs į taikiai stovintį dailų kaimynės mažalitražį. Vairavimo sąlygų neįvertinęs vaikinas prisidarė bėd...
-
Automobilių rinkimai – Europoje ir kitapus Atlanto
"Lietuvos metų automobilio 2021" rinkimus laimėjęs "Volkswagen ID.3" yra tarp pretendentų ir į Europos karūną. ...
-
Talino gatvėse – išmaniosios atkarpos
Estijos sostinėje Taline pradėtos naudoti pirmos septynios išmaniųjų gatvių atkarpos, gaminančios elektros energiją naudojant saulės baterijas. ...