Pereiti į pagrindinį turinį

„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau

2024-05-16 06:00
LNK inf.

Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje skelbia „Vairuokite kaip moterys“. Apie Lietuvos eismo įvykio statistiką LNK žurnalistas kalbėjosi su saugaus eismo ekspertu Dariumi Kanapinsku.

„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau / freepik.com nuotr.

– Lietuvos eismo įvykių statistika irgi yra labai panaši. Dabar konkrečių skaičių nepasakysiu, bet nuo senų laikų yra taip, kad vyrai linkę labiau rizikuoti, ne išimtis ir vairavimas. Automatiškai, ir vairuojant kartais norėdami pasipuikuoti, kartais surizikuoti, pakliūva į tuos eismo įvykius dažniau. Tas važiavimas gaunasi per daug drąsus, per daug neįvertintas visos situacijos.

– Jūs norite pasakyti, kad jeigu Lietuvoje būtų tokia akcija, norint išsaugoti gyvybes keliuose, „Vairuokite kaip moterys“ irgi būtų teisingas pasakymas?

– Praktiškai taip. Vakar, kai perskaičiau tą straipsnį, man prieš akis iškilo – vėlgi Lietuvos mastu šnekant – tokie posakiai „pensininkas už vairo“, „kepka už vairo“ ir t. t. Bet vėlgi tie žmonės, ar vyresni, ar moterys, didžiąja dalimi stengiasi važiuoti pagal taisykles. O kad, sakykim, būna nuvertinimas tų pačių moterų ar senjorų, tą blyną mes galim iškepti kiekvienas.

– Vyrai taip pat gali būti nevykėliai prie vairo, ar ne?

– Vienareikšmiškai. Jeigu dar prieš 10 metų labai dažnai moterys nuspręsdavo, kokį automobilį turi vairuoti – mechaninį, automatinį ar panašiai. – ir dažnai būdavo, kad kamuojasi su mechaniniu. Paklausi, kodėl to reikia, tai anksčiau būdavo atsakymas, kad tėtis ar vyras pasakė, o kaip mane girtą parveš? Aišku, skamba žiauriai, bet buvo tokia realybė. Šiai minutei ta stigma jau keičiasi, bet ji vis tiek dar yra. O kad vyrai gali vairuoti kaip ir kažkas, tai be jokių problemų. Nes vieniems yra duotas tas vairavimas ir patinka, o kitiems tik kaip būtinybė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kaip manot, socialine prasme, jeigu Lietuvoje būtų susirūpinta šita nelaimių statistika, ar šitas pasakymas „Vairuokite kaip moterys“ suveiktų, ar duotų rezultatų?

– Na, negaliu pasakyti, ar suveiktų. Bet jeigu paimtume labai konkrečius pavyzdžius ir pasidarytų graži socialinė reklama ar panašiai, tai aš manau, kad bet koks švietimas duotų naudos. Vėl truputį nukrypsiu nuo temos, bet, žiūrėkim, labai dažnai piktinamės, kai įrengia greičio stebėjimo vietas. Kaip dabar, kai Vilniuje tam tikras atkarpas stebi, iš karto būna pasipiktinimas. Ir dabar ypatingai, kai važiuoji Geležinio vilko gatve, kartais net nustembi – nemaža dalis jau važiuoja prie to 60, kai anksčiau ant 60 nebūdavo įmanoma ten pravažiuoti. Aišku, čia eina per baudas. Tai čia to nereikėtų. Bet jeigu per gražias socialines reklamas ir gražų švietimą, tai manau, kad tikrai suveiktų.

– Ar šita atskirtis tarp vyrų ir moterų yra galiojanti ir kitur Europoje? Kaip yra vakarų Europoje?

– Na, šituo klausimu per daug negalėčiau padiskutuoti. Bet kiek tenka būti Skandinavijos valstybėse, tikrai nėra tekę girdėti, kad ten būtų suskirstomi vyrai ir moterys ar dar, kaip trečia grupė, senjorai. Tai yra vairuotojas ir tiek. Jie visi žino, kokias turi atitikti taisykles ir kaip turi važiuoti, kad niekam nekeltų grėsmės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų