- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų.
Atotrūkio rekordas
Devynetų magija buvo sėkminga tiek Vaidoto Žalos ir Ivo Pukio ekipažui, triuškinamai laimėjusiam varžybas, tiek Martynui Samsonui su Ervinu Snitku, kurie pirmą kartą tapo absoliučiais Lietuvos čempionais.
„Škoda Fabia R5“ automobiliu važiavę V. Žala su I. Pukiu tiesiog dominavo Elektrėnų, Trakų ir Kaišiadorių rajonų keliuose nepalikdami varžovams jokių šansų. Jie laimėjo visus devynis greičio ruožus ir namo išsivežė ne tik didžiąją, pereinamąją, ralio taurę, bet ir visus savivaldybių, kuriose driekėsi greičio ruožai, merų įsteigtus prizus.
Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio.
„Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio, kalvotos, vingiuotos, buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu“, – savo pasirodymu džiaugėsi V. Žala.
Čia jis pergalę pasiekė didžiausiu atotrūkiu nuo varžovų savo karjeroje. Antroje vietoje likusį M. Samsono ir E. Snitko ekipažą V. Žala aplenkė daugiau nei 3 minutėmis. Tiesa, ir varžovų, konkuruojančių dėl pergalės bendroje įskaitoje, jis neturėjo.
Neišvengė avarijų
Panašiausią į V. Žalos tempą demonstravęs Giedrius Notkus dar ketvirtajame greičio ruože pramušė ratą ir, praradęs keturias minutes laiko, iš kovos pasitraukė. Lyg to nebūtų gana, penktajame greičio ruože, lėkdamas į posūkį dideliu greičiu, galiniu ratu kabino kupstą, vertėsi ir sudaužė automobilį. Taip G. Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas jau antrą kartą iš eilės nebaigė ralio.
„Buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu.“
Tuo tarpu čempionato lyderis M. Samsonas, kurį žiūrovai mėgsta už itin aštrų ir efektingą važiavimą, mokėsi neskubėti. Iš kovos dėl titulo iškritus Vladui Jurkevičiui ir G. Notkui, Martynui tereikėjo pasiekti finišą. Sunkią dešinę koją turinčiam uteniškiui nebuvo lengva važiuoti saugiai, pripažino, kad toks tempas jam neįprastas.
Vis dėlto, pirmą kartą būdamas čempionato lyderiu, jis negalėjo sau leisti išbarstyti titulo Elektrėnų rajono pakelėje, kai jo buvo siekiama tiek daug metų. Automobiliu „Škoda Fabia N5+“ važiavęs ekipažas saugiai finišavo antroje vietoje. Taip M. Samsonas ir E. Snitkas oficialiai tapo Lietuvos ralio čempionais.
Finišas Utenoje
Trečioji absoliučios įskaitos vieta atiteko Rokui Steponavičiui ir Dovydui Ketvirčiui, važiavusiems automobiliu „Ford Fiesta N5 EVO3“. Po nesėkmingo pirmojo pusdienio, kaip juokėsi Rokas, jiems pavyko susigrąžinti laimės paukštę į draugiją ir jie aplenkė antrą kartą prie N5 klasės automobilio vairo sėdusį Deividą Gezevičių.
Tikra drama įvyko kovoje dėl pergalės viena ašimi varomų automobilių įskaitoje, kurioje visą ralį kovojo Sauliaus Trapuilos ir Manto Meilūno ekipažas, važiavęs „BMW M3“, ir Justo Simaškos ir Aro Kalėdos ekipažas su „BMW 328“. Po septynių greičio ruožų J. Simaška ir A. Kalėda netgi buvo išsiveržę į priekį, tačiau priešpaskutiniame, aštuntajame, greičio ruože vos startavus nusimontavo padanga, skilo ratlankis, vyrai turėjo stoti remontuoti automobilio trasoje ir iššvaistė apie 6 minutes. Milžiniška persvara, kurią buvo įgiję prieš kitus LARČ8 įskaitos varžovus, tiesiog dingo.
Bendroje viena ašimi varomų automobilių įskaitoje laimėjo S. Trapuila su „BMW M3“, o paskutiniame, trumpame greičio ruože Elektrėnų gatvėmis J. Simaška dar sugebėjo susigražinti trečią vietą savo klasėje.
Ralio sprinto įskaitoje laimėjo D. Sukacko ir D. Vasiliausko ekipažas, važiavęs automobiliu „BMW E46“. Antroje vietoje – šeimyninis Ožiūnų ekipažas, taip pat važiavęs BMW, o trečioje – A. Černius ir J. Ščiglinskienė, lėkę „Subaru Impreza“. Paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas vyks rugsėjo 30–spalio 1 d. Utenoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...