„Duesenberg SJ-506“ ar „Bugatti Type 57 SC Atlantic“: ratuoti lobiai – nežinia kur

Lobių ieškotojai svajoja ne vien apie Gintaro kambarį, Šventąjį Gralį ar Hernano Corteso auksą, bet ir apie automobilius "Duesenberg SJ-506" ar "Bugatti Type 57 SC Atlantic".

Prapuolė Alžyre

1930-ųjų gamybos prabangus "Duesenberg SJ-506" (arba "Doozy") su aštuonių cilindrų varikliu, priklausęs Emile'ui Behgainui, lyg skradžiai žemę prasmego 1962-aisiais Alžyro teritorijoje.

Kompanija "Duesenberg", kurią 1913-aisiais įkūrė broliai Frederickas ir Augustas Duesenbergai, veikė iki 1937-ųjų. Šios markės automobiliai vadinami vienais gražiausių per visą JAV istoriją.

2018-aisiais aukcione 1935-ųjų "Duesenberg SSJ" buvo parduotas už 22 mln. JAV dolerių.

Klasika: beveik visi "Duesenberg" modeliai – vieni gražiausių per visą JAV automobilizmo istoriją.

"Duesenberg SJ-506" – vienas iš trijų labiausiai ieškomų dingusių itin brangių klasikinių modelių. Kiti du – "Ferrari 375 MM" ir "Bugatti Type 57 SC Atlantic".

Kur ketvirtas "Bugatti"?

Pagaminti vos 26 "Ferrari 375 MM" automobiliai, iš jų dingo tik vienas (identifikacinis numeris 0378AM), parduotas Italijos verslininkui Enrico Waxui.

Neišsaugojo: "Ferrari 375 MM" neaiškiomis aplinkybėmis dingo iš Italijos verslininko garažo.

Jis laikė savo "Ferrari 375 MM" garaže Genujoje, tačiau 1953-iaisiais pastebėjo, kad jo ten nebėra. Iki šiol niekam nepavyko aptikti šio automobilio pėdsakų. Jo preliminari vertė – per 10 mln. JAV dolerių.

1937-ųjų "Bugatti Type 57 SC Atlantic" buvo tik keturi egzemplioriai. Trys iš jų – pas kolekcininkus, o vieno, dar vadinamo "La Voiture Noire" ("Juodasis automobilis"), likimas kol kas nežinomas.

Šis "Bugatti" buvo skirtas testų važiavimams, todėl neužregistruotas konkrečiam savininkui.

Spėjama, kad "Juodasis automobilis" buvo palaidotas per antrą pasaulinį karą po fabriko Molsheime griuvėsiais. Kita versija – esą Ettore Bugatti, nenorėdamas, kad jo kūrinys patektų į nacių rankas, 1940-aisiais slapčia išsiuntė juodulį traukiniu į saugią vietą Bordo mieste. Tačiau automobilis ten neatvyko.

Kai kurių kolekcininkų nuomone, šis "Bugatti Type 57 SC Atlantic" vertas (įskaičiavus premiją už radybas) bent 100 mln. JAV dolerių.

Nuskendo su "Titaniku"

"Select Car Leasing" sudarė žemėlapį, kuriame nurodytos galimos klasikinių automobilių dingimo vietos.

Dauguma legendinių relikvijų – kažkur JAV teritorijoje. Tai – ir "Aston Martin DB5", ir "Porsche Spyder 550" arba buvusio roko grupės "The Doors" lyderiui Jimui Morrisonui priklausęs "Shelby GT500".

Atlanto vandenyne su „Titaniku“ nugrimzdęs „Renault Type CB Coupe De Ville“, o su „Andrea Doria“ netoli JAV – „Chrysler Norseman“.

Atlanto vandenyne su "Titaniku" nugrimzdęs "Renault Type CB Coupe De Ville", o su "Andrea Doria" netoli JAV krantų – "Chrysler Norseman".

2014-aisiais Ukrainos žiniasklaida paskelbė, kad į Rusiją pabėgusio buvusio prezidento Viktoro Janukovičiaus garaže nėra daugiau nei 3 mln. eurų įvertinto 1935-ųjų (ar 1936-ųjų) "Horch 855 Special Roadster". Jų per 1935-1939 m. pagaminti septyni, šiuo metu žinomi vos trys šio modelio egzemplioriai.

Tačiau netrukus paaiškėjo, kad būtent šis "Horch 855 Spezial Roadster" tebesipuikuoja pas Vokietijos kolekcininką, kuris ketino parduoti automobilį V.Janukovičiui. Jis jau buvo skyręs jam vietą savo garaže, paruošęs informacinį stendą, tačiau nebespėjo sutvarkyti visų formalumų.

Grįžo į JAV ir dingo

Mįslinga 1931-aisiais Niujorko ir Paryžiaus parodose dalyvavusio "Cord L-29 Speedster" istorija.

Iš JAV į Europą atplukdytas automobilis birželį parodoje "Concours D'Elegance en Automobile" laimėjo pagrindinį prizą. Rugpjūtį "Cord L-29 Speedster" jau buvo Kanadoje, lapkritį – JAV, ir dingo.

Nerastas iki šiol. Liko tik nuotraukos.

Didžiojoje Britanijoje kol kas nerezultatyviai ieškoma per 150 tūkst. svarų sterlingų vertės "Plymouth Fury" pėdsakų, o Vokietijoje – unikalaus 1970-ųjų koncepcinio "BMW Garmisch Bertone" originalo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Manau

Manau portretas
Cha h varke
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių