Pereiti į pagrindinį turinį

Ratuotos atliekos – ne vien jų šeimininko rūpestis

2021-05-30 06:48

Skirtumas tarp į Lietuvą įvežamų ir tvarkingai utilizuojamų transporto priemonių – beveik dešimt kartų, tačiau į metalo laužą keliauja vis daugiau netinkamų naudoti automobilių.

Versliukas: jei atliekų tvarkytojas negali pateikti transporto priemonės sunaikinimo deklaracijos, tai reiškia, kad jo veikla – nelegali.
Versliukas: jei atliekų tvarkytojas negali pateikti transporto priemonės sunaikinimo deklaracijos, tai reiškia, kad jo veikla – nelegali. / Shutterstock nuotr.

26,6 tūkst. – utilizuoti

"Regitros" duomenimis, pernai buvo išregistruota iš viso apie 26,6 tūkst. transporto priemonių, atiduotų sunaikinti, iš jų didžioji dalis – apie 25,3 tūkst. – sudarė lengvieji automobiliai. 2019-ųjų statistika – atitinkamai 15,3 tūkst. ir 13,7 tūkst.

Lengvųjų automobilių registruojama žymiai daugiau, nei atiduodama tvarkyti ir perdirbti. Antai pernai pirma registracija Lietuvoje suteikta maždaug 230 tūkst. transporto priemonių (naujų ir įvežtų iš užsienio naudotų), iš kurių 182 tūkst. sudarė lengvieji automobiliai.

Įvedus SDK, pasikeitė ir nebenaudojamų automobilių utilizacijos tvarka.

"Negalima tvirtinti, kad tiek automobilių, kiek įvežama, turi būti ir utilizuojama – lietuviai transporto priemones gabena iš Vakarų ir dažniausiai reeksportuoja į trečias šalis, tačiau skirtumas vis tiek nemažas, – sakė Autogamintojų ir importuotojų asociacijos (AGIA) vadovė Rita Zdanevičienė. – Savo asociacijos nariams suteikiame visą būtiną informaciją, konsultuojame, o daugumą privalomų reikalavimų dėl automobilių importuotojų atsakomybių sprendžiame kolektyviai. Būtent dėl to mūsų asociacijos nariai taupo tiek įvairius resursus, tiek laiką, nes tiesiogiai rūpinamės nebeeksploatuojamų automobilių surinkimo tinklu ir tinkamu utilizacijos procesu."

Deklaracija – "Regitrai"

Nuo gegužės 1-osios įvedus savininko deklaravimo kodus (SDK), pasikeitė ir nebenaudojamų automobilių utilizacijos tvarka. Atliekų tvarkytojui sunaikinus transporto priemonę, per penkias darbo dienas reikia kreiptis į "Regitrą" ir pateikti tai įrodančią deklaraciją. Tik tada panaikinamas SDK, o transporto priemonė automatiškai išregistruojama.

Jei atliekų tvarkytojas negali pateikti sunaikinimo deklaracijos, tai reiškia, kad jo veikla – nelegali, nes neturi licencijos. Licencijuotus atliekų tvarkytojus galima rasti "Regitros" interneto svetainėje.

"Transporto priemonės naudojimas – nuolatinė jos savininko atsakomybė. Jis turi užtikrinti, kad eisme dalyvautų tvarkingas automobilis, nekeliantis grėsmės aplinkiniams, neteršiantis gamtos. Tad senas ir nebetinkamas eksploatuoti transporto priemonių išregistruoti bei sunaikinti privalo jų šeimininkai", – pabrėžė Emilija Bardauskiene, "Regitros" atstovė.

"Regitra" duomenis apie nebetinkamas naudoti transporto priemones ir jų sunaikinimą, esant poreikiui, perduoda kitoms suinteresuotoms institucijoms.

Pareigos ir sąlygos

Pagal ES direktyvą ir Lietuvos teisės aktus, automobilių gamintojai ir importuotojai bei naudotas mašinas perparduodantys verslininkai privalo organizuoti ir finansuoti senų automobilių surinkimą, vežimą, tvarkymą bei visuomenės švietimą.

Taip pat privaloma užtikrinti, kad asmuo galėtų nemokamai atiduoti nebenaudojamą transporto priemonę.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų