Atvyko net iš Norvegijos
Renginio lygis buvo toks aukštas, kad net tarptautinei ekspertų komisijai kilo problemų vertinant automobilius ir atrenkant juos vienai ar kitai nominacijai.
Be jau pernai praktikuoto senovinių automobilių ir jų savininkų pristatymo ant podiumo, festivalio lankytojai galėjo apžiūrėti Karaliaus Mindaugo husarų bataliono technikos ir ginkluotės parodą, įsigyti katalogą su „Nesenstančios klasikos“ eksponatais.
Dalyvauti Biržuose ketino 107 istorinės transporto priemonės, tačiau atvažiavo 100 senovinių automobilių ir motociklų.
Praeitą mėnesį Lietuvoje įregistruota 160 tikrųjų elektromobilių (EV) – 116,2 proc. daugiau nei prieš metus.
Šventiniame parade buvo 34 amerikietiški automobiliai, 30 sovietinių transporto priemonių ir 36, pagamintos Europos šalyse. Iš jų – septynios dviratės ir triratės transporto priemonės. Užfiksuotas rekordinis tarpukario automobilių skaičius – 21.
Senoviniai automobiliai ir motociklai į festivalį atriedėjo iš Norvegijos (1 dalyvis), Estijos (4), Latvijos (31) ir Lietuvos (64).
„Mūsų misija nesikeičia: norime supažindinti su įdomiausiais technikos evoliuciją iliustruojančiais klasikiniais automobiliais“, – teigė klubo „Klasika“ vadovas Egidijus Einoris.
Senutė: sovietinė GAZ-M20 „Pobeda“ šįkart prizo nepelnė. / T. Zakrio nuotr.
W.Bentley šedevras
Apdovanoti šešių nominacijų laureatai, tačiau pagrindinio trofėjaus – Didžiojo prizo – nutarta neskirti.
Geriausiu senoviniu automobiliu, pagamintu iki 1946 m, pripažintas 1931-ųjų „Bentley Speed 8“ (savininkas – Albinas Monstavičius).
„Bentley Speed 8“ – vienas rečiausių inžinerinės minties šedevrų ir automobilių sporto istorijos legendų, kokius tik įmanoma pamatyti Lietuvoje.
Į Didįjį prizą pretendavo „Bentley Speed 8“, „Horch 780“ ir „Horch 830 BL“.
Istorijos metraščiuose teigiama, kad sumanymas pagaminti geresnį ir greitesnį lenktyninį bolidą Walterį Bentley apsėdo po vieno vizito į Prancūzijoje dirbusią kompaniją, kurios automobiliais nutrūktgalvis britas prekiavo ir dalyvaudavo varžybose.
Pavartęs rankose vieną kėbulo detalių tąkart W.Bentley nusistebėjo, koks lengvas yra aliuminio lakštas ir svarstė apie šios medžiagos naudojimą varikliuose. Tad W.Bentley sumanė į aliuminio lydinį įmaišyti vario ir taip sukūrė naują produktą – lengvą, tvirtą ir patikimą detalę, leidusią kardinaliai pakeisti variklį.
Prisiminimai: čekiška „Jawa 350“ – jau irgi klasika. / T. Zakrio nuotr.
1930-ieji – šedevro „Bentley 8 Litre“ metai. Tai buvo galingi, išskirtinai greiti (konstruktoriai garantavo maksimalų beveik 170 km/val. greitį) ir labai komfortiški automobiliai, jų pagaminta tik 100.
Tarp laureatų – „Volga“
Šiemet festivalio seniausio automobilio prizą pelnė 1926-aisiais pagamintas „Morris Cowley“ (savininkas – Mindaugas Jokubauskas).
Geriausio klasikinio automobilio (nuo 1946 m.) titulas suteiktas 1954-ųjų „Jaguar XK 12“ (savininkas – Markas Mejerovas, Latvija).
Gražiausiu festivalio automobiliu išrinktas 1937-ųjų „Horch 830 BL“ (savininkas – Janis Oskerko, Latvija).
Geriausiu sovietiniu automobiliu pripažintas 1964 m. GAZ-22 „Volga“ (savininkas – Edgaras Cielavas, Latvija).
Geriausiai restauruota transporto priemone tapo 1934-ųjų „Horch 780“ (savininkas – Aleksandras Obymacha, Lietuva).
Į Didįjį prizą pretendavo „Bentley Speed 8“, „Horch 780“ ir „Horch 830 BL“. Įvertinusi visų trijų kandidatų lygiavertiškumą, tarptautinė ekspertų komisija nutarė pagrindinio „Nesenstančios klasikos“ trofėjaus neskirti.
Naujausi komentarai