- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
-
Ruduo be automobilio: lietuvių keliavimo įpročius keičia dviračiai ir paspirtukai
Važinėjimas dviračiu ar paspirtuku jau seniai nebėra vien tik laisvalaikio praleidimo būdas. Šios ekologiškos transporto priemonės daliai mūsų netgi pakeitė automobilius – jais paprasta įveikti nedidelius atstumus. Be to, naudojant šias transporto priemones, ne tik tausojama aplinka, bet ir gerinama savijauta.
Svarstantiems, kurią iš šių transporto priemonių pasirinkti, „Senukų“ ekspertai rekomenduoja atsižvelgti į savo individualius poreikius bei atžvelgia svarbiausius techninius parametrus.
Paspirtukas – kompaktiškas kelionių palydovas
Vienas pagrindinių paspirtukų privalumų – jų paprastas naudojimas. Nereikia ilgai trunkančių pamokų, norint važiuoti šia transporto priemone.
Jie taip pat yra kompaktiški, laikyti galima net ir mažoje erdvėje, pavyzdžiui, po darbo stalu ar specialiame krepšyje. O mieste nereikia ieškoti specialios stovėjimo vietos paspirtukui – jį galima palikti ten, kur nebūtų trikdomas pėsčiųjų ar automobilių eismas.
Tačiau norintiems įsigyti paspirtuką, specialistai pataria atsižvelgti į kelias svarbias jų technines savybes.
#1. Paspirtuko dydis. Norint patogiai važiuoti paspirtuku, svarbu išsirinkti tinkamo dydžio priemonę, pritaikytą pagal keleivio svorį. Priklausomai nuo kūno svorio, skiriasi ir greitis, kurį tuo pačiu paspirtuku galima išvystyti.
Profesionalai pataria pasimatuoti ir paspirtuko pagrindą – ant jo patogiai turėtų tilpti abi pėdos. Jei pagrindas bus per mažas, važiuoti bus ir nesaugu, ir nepatogu.
#2. Įveikiamas atstumas | akumuliatoriaus talpa. Rinkdamiesi paspirtuką įvertinkite, kokį atstumą su juo ruošiatės įveikti. Atminkite – kuo didesnė akumuliatoriaus talpa, tuo ilgesnį atstumą bus galima nuvažiuoti. Tad jei planuojate tolimas išvykas, geriausiai rinktis didesnės talpos akumuliatorius turinčius modelius.
Taip pat reikėtų nepamiršti, kad nuvažiuojamas atstumas su pilnai įkrauta baterija priklauso ne tik nuo akumuliatoriaus talpos, tačiau ir nuo keliautojo svorio, greičio ar kelio dangos.
#3. Variklio galia. Atsižvelgus į keleivio amžių ir vairavimo patirtį, reikėtų tinkamai pasirinkti ir paspirtuko variklio galingumą. Kuo galingesnis variklis, tuo jie lengviau įveikia įkalnes, greičiau įsibėgėja, nepaisant keleivio svorio. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, ar paspirtukas turi skirtingus galios režimus – tai itin aktualu, jei juo važinės vaikai.
#4. Ratų skersmuo. Taip pat verta atkreipti dėmesį į transporto priemonės ratus. Jei planuojate važinėtis tik lygia danga, galite rinktis paspirtuką mažesniais ratukais. Kuo ratai yra didesni, tuo paprasčiau įveikiamos duobės ar kiti kelio nelygumai. Na o jei didžiąją laiko dalį keliausite akmenuotomis senamiesčio gatvelėmis – tuomet rinkitės ne tik didesnių ratų paspirtuką, bet ir turintį amortizatorius.
Universaliausias variantas – didesnius guminius ratus turintys paspirtukai, kurie tinka įvairiems keliams: tiek miesto šaligatviams, tiek užmiesčio keliukams.
#5. Svoris. Dar vienas svarbus parametras – paspirtuko svoris. Tai ypač aktualu tokiais atvejais, jei dažnai tenka jį nešioti. Tam, kad kopimas laiptais ar jo įkėlimas į visuomeninį transportą būtų paprastesnis, verta išsirinkti lengvą ir paprastai sulankstomą modelį.
Dviratis – naudinga sveikatai transporto priemonė
Dviračiai – dar viena ekologiška transporto priemonė, vis dažniau pasirenkama vietoje automobilio. Jais galima įveikti ir didelius atstumus – priešingai nei keliaujant paspirtuku, jūsų neriboja įkrautos baterijos talpa.
Tai ir savijautą gerinanti transporto priemonė, juk minant pedalus dirba daugybė raumenų, yra stiprinama širdis ir kraujagyslės, o smegenys gamina daugiau laimės hormonų – endorfinų.
Prekybos tinklo „Senukai“ duomenimis, parduotuvėse labiausiai pardavimai ūgteli pavasarį, vos atšilus orams. Tuomet klientai domisi tiek vaikiškais, tiek suaugusiųjų dviračiais. O el. parduotuvės Senukai.lt atstovai pastebi, kad kasmet auga ir įvairių dviračių priedų paklausa – lietuviai nori mėgautis patogesnėmis ir saugesnėmis kelionėmis.
Kad tarp galybės skirtingų modelių būtų lengviau išsirinkti sau tinkamą dviratį, specialistai apžvelgia svarbiausius jų parametrus.
#1. Dviračio tipas. Renkantis tarp skirtingų dviračių modelių, svarbu atsižvelgti į tai, kokia vietove važinėsite.
Jei planuojate važinėti po miestą, rinkitės miesto dviratį, kuris bus greitas ir manevringas bei yra pritaikytas važinėti asfalto danga. Tiems, kurie planuoja dviračiu važinėti miškingose vietovėse, žinovai rekomenduoja rinktis kalnų dviratį, kuris turi patvaresnius mechanizmus ir storesnes padangas. Jeigu jūs planuojate važinėti tiek mieste, tiek už jo ribų, hibridinis dviratis – tinkamiausias variantas.
#2. Ratų ir rėmo aukštis. Vienas svarbiausių kriterijų renkantis dviratį – jo tinkamas dydis pagal asmens amžių, ūgį, kojų ilgį. Todėl būtina atkreipti dėmesį į pateikiamas rekomendacijas. Pavyzdžiui, 91-102 cm ūgio vaikams geriausiai rinktis 14 dydžio ratus, o 163-188 cm ūgio žmonėms – bent 26 dydžio.
Taip pat svarbu teisingai išsirinkti dviračio rėmo aukštį. Geriausia vadovautis taisykle, kad stovint tiesiai, turėtų likti 1-3 cm tarpas iki rėmo.
#3. Pavarų skaičius. Nors didesnis pavarų skaičius gali atrodyti patraukliau, tačiau šiuo atveju geriausiai įvertinti jų realų poreikį. Kuo kelias lygesnis ir mažesnės įkalnės – tuo pavarų prireiks mažiau. O jei ketinate leistis į kalnų žygius ar važiuoti miško keliukais, verta įsigyti modelį, turintį daugiau pavarų – taip lengviau įveiksite visus kelio iššūkius.
#4. Dviračio priedai. Kad vairavimo patirtis būtų kuo geresnė, pravartu pasirūpinti reikalingais dviračio priedais. Visų pirma – tai šalmas, būtinas kelionių palydovas. Purvasaugiai pravers lietingomis dienomis, o jei planuojate į kelionę pasiimti daugiau daiktų, juos patogiau susidėti į bagažinę ar daiktadėžę. Dar keli svarbūs priedai – tai kokybiški žibintai bei garsiniai signalai, užtikrinantys saugesnę kelionę, primena „Senukų“ ekspertai.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje pamiršus sumokėti už automobilio stovėjimą, „baudai“ bus skirta savaitė
Nuo sekmadienio Vilniuje ilgėja vietinės rinkliavos – „baudos“ už nesumokėtą automobilių stovėjimą apmokėjimo terminas: ją bus galima sumokėti nebe per tris paras, o per savaitę. ...
-
Nuo spalio pradžios automobilių numeriai bus paženklinti Lietuvos herbu – Vyčiu22
Nuo spalio valstybės įmonės „Regitra“ išduodami naujo dizaino automobilių numerio ženklai bus su Lietuvos valstybės herbu – Vyčiu. ...
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai3
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų10
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą31
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...