Rūpesčiai kelyje? Jų galima išvengti

  • Teksto dydis:

Ilgesnė ar trumpesnė kelionė su, rodos, techniškai tvarkingu automobiliu gali baigtis visai neplanuotai – vizitu į remonto dirbtuves.

Svarbiausia – savitvarda

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, techninės pagalbos kelyje poreikis šiemet sumažėjo. Įmonė skaičiuoja, kad per pirmą 2020-ųjų pusmetį tokios paslaugos prireikė apie 15 proc. mažiau vairuotojų.

"Solidus Lietuvos lengvųjų automobilių amžius diktuoja ir gedimų rimtumą: dažniausiai sugenda varikliai ir jų komponentai, subyra pavarų dėžės, išbėga aušinimo skysčiai ir galiausiai patys motorai dėl to perkaista, nustoja veikti. Neretai pasitaiko, kad dėl elektros sistemos problemų transporto priemonės variklio tiesiog nebepavyksta paleisti, – sakė BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. – Taip pat vis dar dažnos bėdos dėl padangų. Pastebime, kad vairuotojai dažniausiai nesivežioja atsarginės padangos, todėl, jei kyla problemų, net ir mokėdami ją pakeisti tiesiog neturi kuo."

A.Žiukelis pabrėžė, kad variklio gedimas ar pavarų dėžės problemos yra pavojingi, nes automobilis gali pradėti trūkčioti, tampa sunkiau valdomas, gali staiga sustoti sudėtingose eismo vietose – sankryžose, ant tiltų, viadukų.

"Bet kokiu netikėtu atveju svarbu nesutrikti. Stenkitės neprarasti šalto proto, o sugedusį automobilį savo jėgomis ar su pagalba iš šalies patraukite nuo važiuojamosios kelio dalies į kelkraštį. Būtinai pastatykite avarinius kelio ženklus, kad apie potencialią kliūtį būtų informuoti kiti eismo dalyviai, ir kvieskite pagalbą", – priminė ekspertas.

Būtina įsiminti: 112

Draudikai pastebėjo: jei atsarginei padangai automobilio bagažinėje ir yra suprojektuota speciali erdvė, joje dažnokai sudedami kiti daiktai arba vairuotojas tiesiog pamiršta, kad ir atsarginė padanga – pažeista.

Pastebėjus iš po variklio dangčio besiveržiančius dūmus, svarbu vengti įvažiuoti į degalines ar požemines automobilių aikšteles.

"Tuomet nebelieka nieko kito, tik transportuoti automobilį", – sakė A.Žiukelis.

Daug streso sukelia elektros ir degalų tiekimo sistemų gedimai, nes automobilis gali netgi užsidegti.

Pastebėjus iš po variklio dangčio besiveržiančius dūmus, svarbu vengti įvažiuoti į degalines ar požemines automobilių aikšteles. Tokiais atvejais rekomenduojama sustoti atviroje vietoje, skubiai išlaipinti žmones ir skambinti pagalbos numeriu 112.

Ugnį galima pabandyti gesinti pačiam, tačiau iš pradžių vos pakėlus variklio dangtį ir tik prislopinus liepsnas, atidaryti iki viršaus.

Ką liudija statistika?

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, šiemet sausį–liepą dažniausia transporto priemonių gaisrų priežastis buvo elektros instaliacijos gedimai – 224 atvejai, o dėl degalų tiekimo sistemos gedimų užsidegė 36 transporto priemonės.

Deja, paprastai automobilis visiškai sudega vos per 15–20 minučių, todėl, nesulaukus greitos pagalbos ir nepavykus užgesinti pačiam, belieka jį išvežti į metalo laužą.

"Vertinant vairuotojus ištinkančių gedimų pobūdį nenuostabu, kad profesionalios techninės pagalbos poreikis kelyje neslopsta. Ne visada gali padėti draugai ir tikrai ne visada užtenka tiesiog kitos važiuojančios transporto priemonės su tempimo trosu. Dauguma atvejų automobilį tenka transportuoti į remonto ar stovėjimo vietą, todėl čia padėti gali tik profesionalai", – teigė A.Žiukelis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių