Pereiti į pagrindinį turinį

Šalčio pokštai: ką daryti, kad dyzelis neužšaltų?

2018-12-11 10:42
DMN inf.

Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu varomi automobiliai sudaro didžiausią dalį lengvųjų automobilių parko.

Šalčio pokštai: ką daryti, kad dyzelis neužšaltų?
Šalčio pokštai: ką daryti, kad dyzelis neužšaltų? / Andriaus Ufarto / Fotobanko nuotr.

Svarbus akumuliatorius

Itin permainingais orais ir net ekstremaliomis vairavimo sąlygomis pasitikęs gruodis verčia prisiminti, kad netrukus aktualūs taps ir kiti šalčio automobiliams krečiami pokštai.

Todėl specialistai ragina nesitikėti, kad žiema praeis taip pat netikėtai, kaip užėjusi, ir automobiliu pasirūpinti ir anksto. Lenktynininkas Dainius Matijošaitis teigia, kad savo automobilį laiko paruoštu žiemai, kai vasarinės padangos pakeičiamos į žiemines, tačiau yra viena labai svarbi sąlyga: visos automobilio sistemos turi būti prižiūrimos ir tvarkomos nuolat. "Automobilį reikia prižiūrėti periodiškai ir eksploatuoti tinkamai. Tik tuomet išvengsite smūginių remonto sąskaitų ir netikėtumų, kai už lango –20 oC", – sako D.Matijošaitis.

Viena dažniausių problemų, kodėl ryte žiemą neužsiveda automobilis – išsikrovęs akumuliatorius. Laidai irgi turi būti tvarkingi. Net ir gana naujuose automobiliuose pasitaiko, kad laidas yra prasitrynęs ir tyliai sodina akumuliatorių net tada, kai automobilis stovi nenaudojamas. "Vasarą to taip akivaizdžiai nejuntame, tačiau rimtai atšalus tai tampa didele problema", – teigia profesionalus lenktynininkas. Pasak jo, dažniausiai akumuliatorių įkrauti galima ir automobilių servise, tačiau jeigu į tai nebus pažiūrėta kompleksiškai, ta pati situacija gali kartotis dėl izoliacijos sandarumą praradusio laido.

Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinius degalus ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų.

Pasirūpinti varikliu

Išsikrovęs akumuliatorius gali tapti nemalonia staigmena, o sugedęs automobilio variklis – didelių finansinių nuostolių šaltiniu.

"Kiekvienas automobilio mazgas ar sistema turi baigtinius resursus, kurie matuojami darbo valandomis arba nuvažiuotais kilometrais. Patarčiau nelaukti ir net nepriartėti prie ribos, už kurios mechanizmai jau būna susidėvėję. Tai galioja visoms sistemoms, tačiau variklio gedimai be jokios abejonės patys skaudžiausi ir pavojingiausi. Jei jau kažkas lūžta variklyje, tai yra lyg sprogstamoji jėga ir paprastai kainuoja labai brangiai", – sako D.Matijošaitis.

Žiemą ypatingą dėmesį varikliams turėtų skirti dyzelinių automobilių savininkai, arba apytiksliai du iš trijų Lietuvos vairuotojų. Eurostato duomenimis, Europoje dyzelinu varomų automobilių daugiausia yra Prancūzijoje, Liuksemburge ir Lietuvoje. Lietuvoje dyzeliniai automobiliai ir toliau išlieka itin populiarūs – jų vis dar registruojama daugiausia. Dyzeliniai degalai yra jautrūs žemai temperatūrai, todėl skirtingiems sezonams gaminamos skirtingos dyzelino klasės. Į daugelį degalinių, dar prieš atšąlant, gabenamas arktinis dyzelinas, kuriame nėra biodegalų ir kuris ypač atsparus šalčiui. Toks dyzelinas gaminamas gamyklose: jokie degalų priedai, naudojami kartu su vasariniu ar pereinamosios klasės dyzelinu, negali atstoti arktinio dyzelino.

Abejotini degalai

Pasak D.Matijošaičio, jeigu pastaruoju metu važinėjote rečiau, o paskutinį kartą bakus dyzelinu pildėte, kai degalinės jis dar nebuvo pakeistas į arktinį, pats metas išvažinėti vasarinių degalų likučius ir užsipilti žieminių. "Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinius degalus ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų. Ruošiantis žiemai, degalinėse keičiasi parduodamo dyzelino klasės ir tai yra esminis sklandaus variklio darbo kriterijus. Orai vasarą ir žiemą smarkiai skiriasi, ir tikrai skiriasi variklio darbas, kai yra +20 ir –20. Žieminis dyzelinas nėra mitas ar perteklinis, prabangos dalykas – juo dyzelinių automobilių savininkams apsirūpinti yra būtina", – sako D.Matijošaitis.

Žieminius degalus reikia rinktis patikimame degalinių tinkle, o ne "garažuose" ar kuo pigiau – neaiškius dyzelino kokteilius.

Vienos iš Lietuvoje veikiančių degalinių atstovų pastebėjo, kad pastaraisiais metais Lietuvoje stebima tendencija, kai žiemos metu kai kurie degalų pardavėjai drįsta prekiauti neaiškios kokybės pereinamosios klasės ir žieminių degalų mišiniais, vadinamaisiais kokteiliais. Tokius degalus pirkėjai degalinėse paprastai įsigyja keletu centų pigiau, tačiau niekas nežino, kokiai temperatūrai atsparus toks kokteilis ir kada jis užkimš degalų filtrą, sugadins degalų siurblį ar degalų purkštukus. Tai  loterija.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų