„Trygg Racing“ komanda praskleidžia lenktyninių automobilių paslaptis. Šįkart papasakosim apie lenktynininko Vaidoto Žalos „Subaru“ variklio ruošimo paslaptis.
Pirmajame Lietuvos ralio čempionato etape Vaidotui labai nepasisekė – dar prieš lenktynes surengus testus jo „Subaru“ variklis išleido paskutinį kvapą. Teko ruošti naują, todėl ir atsirado proga plačiau papasakoti kuo šis variklis skiriasi nuo standartinio.
Standartinis – tik variklio blokas
„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ variklis perdarytas pagal ralio čempionato nacionalinės L grupės reikalavimus. Šioje klasėje dalyvaujantiems leidžiami itin radikalūs perdarymai, todėl vienintelė likusi standartinė dalis – motoro blokas, visos kitos dalys – sportinės, pradedant įsiurbimo ir išmetimo sistemomis ir baigiant visais variklio vidaus komponentais.
Padidinto našumo tepalo siurblys, nestandartiniai vožtuvai, kalto plieno švaistikliai, kalto aliuminio stūmokliai. Modifikuotas dujų paskirstymo mechanizmas – sumontuoti Britanijoje pagaminti sportiniai velenėliai, kuriuos naudoja greičiausi Europos ralio ir ralio kroso meistrai.
Variklio turbina taip pat kitokia. Vaidoto automobilyje sumontuota garsios anglų firmos „Owen developments“ sportinė turbina su papildoma guolių apsauga. Modifikuotas įsiurbimo kolektorius. Sumontuotas elektrinis akceleratoriaus pedalas ir elektrinė droselinė sklendė, kurie leidžia efektyviau išnaudoti sportinio režimo „anti-lag“ sistemą. Visos dalys kruopščiai pasvertos ir išbalansuotos, nušlifuoti variklio bloko paviršiai.
Automobilyje naudojamas rankų darbo plonasienis, padidinto iki 76 mm skersmens duslintuvas iš nerūdijančio plieno.
Šį variklį ruošia Vilniuje įsikūrusios „EAMV Motorsports“ kolektyvas, kuris jau daugelį metų konstruoja greičiausių ne tik Lietuvos, bet ir užsienio lenktynininkų sportinius automobilius ir jų variklius.
Mažesnė kaina – didesnė galia
Nors V. Žala jau pernai Lietuvos ralio čempionate lenktyniavo nacionalinėje L grupėje, tačiau tik šiemet komanda rado laiko ir lėšų investuoti į galingesnį, šios klasės reikalavimus atitinkantį variklį. Iki šiol naudotas standartinis N grupės variklis sugedo šių metų pradžioje.
Variklis, kaip sako liaudis, „užkalė“ taip, kad teko keisti praktiškai visus jo komponentus.
„Mes tikimės, kad sumontuoti solidūs agregatai padės pasiekti didesnius variklio pajėgumus ir tuo palengvins mūsų užduotis trasoje. Nors nesureikšminame automobilio pajėgumų absoliučioje rezultatų lentelėje, tačiau kuo toliau, tuo labiau vadovaujamės logika, kad siekiant maksimalių rezultatų visi sportui itin svarbūs aspektai, įskaitant automobilio paruošimą, turi būti maksimaliai profesionaliai paruošti.“ – sako „Trygg Racing“ komandos lenktynininkas V. Žala.
Įdomu, kad šiemet beveik visi Lietuvos greičiausi ralio lenktynininkai techniką pasiruošė pagal nacionalinės L grupės reikalavimus. Pagrindinė tokio pasirinkimo logika paprasta – už mažesnį biudžetą automobilį galima gerokai patobulinti, nei ruošiant techniką pagal tarptautinius reikalavimus, kur leidžiama naudoti tik sportinę dokumentaciją turinčius (homologuotus) agregatus, kurie neretai yra ne tik brangesni, bet ir mažiau patikimi.
Naudotas „Subaru“ variklis kainuoja apie 7000 litų, o paruoštas pagal nacionalinės L klasės reikalavimus – bent tirs kartus daugiau – priklausomai nuo naudojamų agregatų apie 20 – 25 tūkstančius litų.
„Trygg Racing“ komandos „Subaru“ jau beveik pasiruošęs lenktynėms. Deja, Lietuvoje artimiausias ralis numatytas tik vasarą, todėl Vaidotas Žala intensyviai derina planus ir netrukus tikisi startuoti lenktynėse užsienyje.
„Jau netrukus iš mūsų komandos stovyklos sulauksite įdomių žinių“ – intriguoja gerbėjus V. Žala.
Naujausi komentarai