Statistika ir tendencijos: optimizmą lydi nerimas Pereiti į pagrindinį turinį

Statistika ir tendencijos: optimizmą lydi nerimas

2025-07-13 09:00
„Kauno diena“, sumin.lrv.lt inf.

2024 m. eismo įvykių statistika rodo pozityvius pokyčius: žuvusiųjų keliuose skaičius sumažėjo beveik ketvirtadaliu. Vis dėlto tam tikros tendencijos kelia nerimą, ypač – tarp jauniausių eismo dalyvių ir motociklininkų.

Problema: auganti rizikos grupė – motociklų ir mopedų vairuotojai.
Problema: auganti rizikos grupė – motociklų ir mopedų vairuotojai. / „Instagram“ asociatyvi nuotr.

Tikslas – „Vizija 0“

Iš pirmo žvilgsnio 2024-uosius galima vertinti kaip žingsnį į priekį: žuvusių eismo dalyvių skaičius, palyginti su 2023-iaisiais, sumažėjo 24 proc. (atitinkamai 121 ir 159).

Tačiau 2023 m. pasižymėjo sudėtingais eismo įvykiais, kai žūdavo iškart keli žmonės, tad 2024 m. rezultatas labiau grįžta į įprastą lygį – beveik identišką 2022 m. (120 žuvusiųjų).

Vis dėlto bendra kryptis išlieka pozityvi: 2024 m. Lietuvoje fiksuotas iki šiol mažiausias sužeistųjų skaičius – 3 197, o tai leidžia pagrįstai kalbėti apie ilgalaikį progresą eismo saugos srityje.

Lietuva, kaip ir daugelis Europos šalių, siekia „Vizija 0“ tikslų: iki 2030 m. perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių (palyginti su 2020 m.), o iki 2050 m. pasiekti nulį žūčių keliuose. Statistika rodo, kad judame teisinga kryptimi: 2024 m. žuvusiųjų skaičius buvo 31 proc. mažesnis nei 2020 m.

„Svarbiausia – ne statistika, o išsaugotos gyvybės. Šių metų avaringumo tendencijos tik patvirtina, kad būtinas nuolatinis kryptingas darbas ir pastangos – tiek modernizuojant kelių infrastruktūrą, tiek diegiant naujas saugumo priemones, tiek ugdant vairuotojų sąmoningumą“, – sakė Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Tarp teigiamų pokyčių – mažėjantis neblaivių vairuotojų sukeliamų eismo įvykių skaičius.

Saugos iššūkiai

Nepaisant bendro žūčių mažėjimo, pernai Transporto kompetencijų agentūra (TKA) išskyrė aktualiausias eismo saugos problemas, kurios rodo, kur reikia papildomo dėmesio ir sprendimų.

25 proc. padaugėjo (palyginti su 2021–2023 m. vidurkiu) sužeistų 12–17 metų amžiaus vaikų, 30 proc. padaugėjo sužeistų motociklus ir mopedus vairavusių asmenų ir keleivių, tarp vairuotojų – daug pradedančiųjų, kuriems stinga įgūdžių.

Didžiausia rizika žūti kyla nuvažiavus nuo kelio ir atsitrenkus į medį – tai viena mirtingiausių eismo įvykių aplinkybių.

20 proc. eismo įvykių – be susidūrimų su kitomis transporto priemonėmis (apvirtimai, užvažiavimai ant kliūties, gyvūno).

Dauguma pėsčiųjų žūsta vietose, kur nėra perėjų, o tai išryškina infrastruktūros tobulinimo, pėsčiųjų sąmoningumo didinimo būtinybę.

Auganti rizikos grupė

Vienas ryškiausių 2024 m. pokyčių – išaugęs sužeistų motociklus ir mopedus vairavusiųjų iš jų keleivių skaičius.

Palyginti su 2021–2023 m. vidurkiu, sužeistųjų padaugėjo 30 proc., o 36 proc. jų buvo pradedantieji vairuotojai.

Tarp reikšmingiausių teigiamų 2024 m. pokyčių – mažėjantis neblaivių vairuotojų sukeliamų eismo įvykių skaičius. Palyginti su 2021–2023 m. vidurkiu, tokių įvykių sumažėjo 8 proc., žuvusiųjų skaičius krito net 67 proc., o sužeistųjų – 9 proc.

Anot ekspertų, pozityvius rezultatus lemia ilgalaikės prevencinės priemonės, sustiprinta policijos kontrolė, vykdomos socialinės atsakomybės kampanijos ir vis didesnis eismo dalyvių sąmoningumas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų