- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) primena, kad nuo lapkričio 1 d. Lietuvos keliuose pradeda galioti Kelių eismo taisyklių (KET) sezoniniai reikalavimai – važiuosime lėčiau, keisime vasarines padangas.
Nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. lengvaisiais automobiliais automagistralėse ir greitkeliuose bus galima važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. Nors tai maksimalus leistinas greitis, tačiau vairuotojai, atsižvelgdami į kelio dangos būklę ir oro sąlygas, privalo rinktis saugų greitį, kuris visada būna mažesnis už maksimalų leistiną.
„Dargana, lietus, krentantys lapai – rudens dienų kasdienybė, todėl vairuotojams patariame tokiomis oro ir eismo sąlygomis važiuoti lėčiau, laikytis didesnio atstumo, neskubėti kelyje. Kelionės sėkmė apie 90 proc. priklauso nuo žmogaus veiksmų, todėl labai svarbu dalyvaujant eisme daryti teisingus sprendimus. Nepasirinktas saugus greitis, leistino greičio viršijimas yra dažniausia eismo įvykių priežastis, todėl vairuotojams nuolat primename visada atsakingai rinktis greitį“, – kalbėjo LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius.
Rudenį dėl temperatūrų skirtumo dažniau susidaro rūkas. Tiek tamsa, tiek rūkas prastina matomumą, todėl vairuotojai turėtų tai įvertinti ir sumažinti važiavimo greitį iki saugaus. Vairuotojai dažnai neįvertina, kad esant rūkui kelio danga gali būti slidi. Dažnas pavojus rudenį, kurio taip pat neįvertina vairuotojai, yra nukritę, sudrėkę ar šlapi medžių lapai. Jie taip pat gali tapti automobilio slydimo priežastimi, todėl vairuotojai turėtų būti labai atidūs ir važiuodami kelio ruožais, kur yra daug prikritusių medžių lapų, sumažinti greitį.
LAKD informacija.
Ne tik saugaus greičio, bet ir atstumo nuo kitos transporto priemonės pasirinkimas yra svarbus. Saugus atstumas kiekvienam vairuotojui yra individualus, priklauso nuo vairuotojo savijautos, įgūdžių, eismo sąlygų. Saugus atstumas yra toks, koks būtų spidometro rodmenis pavertus metrais ir padalinus pusiau, t. y., jei judama 50 km/val. greičiu, saugus atstumas yra 25 metrai.
Didesnio atstumo reikėtų laikytis ir tada, kai eismo sąlygos sudėtingesnės: lyja, šlapia, kelyje rūkas, sniegas ir pan. Važiuojant tokiomis sąlygomis ir stabdant automobilį, pailgėja stabdymo kelias. Vairuotojai turėtų prisiminti, jog lietingomis rudens dienomis ir naktimis taip pat kyla akvaplanavimo keliamas pavojus, kai padangos nebesugeba išstumti susikaupusio vandens pertekliaus, o dėl to yra prarandamas sukibimas su kelio danga.
Sukibimą su kelio danga užtikrina geros būklės padangos. Nusidėvėjusios ar senos padangos, ypač ant drėgno ir šalto asfalto, prasčiau sukibs su kelio danga, o dėl to ne tik pailgės stabdymo kelias, tačiau vairuotojui gali nepavykti išvengti ir eismo įvykio.
Vairuotojai turėtų nepamiršti, kad nuo lapkričio 10 d. (iki kovo 31 d.) draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Su dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. (iki balandžio 10 d.), tačiau naudojant tokias padangas, ant automobilio galo turi būti priklijuotas nustatytas skiriamasis ženklas – baltas lygiakraštis trikampis su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl nešvaraus oro žmonės miršta ir Lietuvoje: skaičiai neraminantys2
Užterštas oras ir toksiškos cheminės medžiagos nužudo vis daugiau žmonių visame pasaulyje. Nors Lietuva toli gražu ne labiausiai užteršta šalis, tačiau ir čia dėl oro taršos miršta žmones. Apie tai LNK repo...
-
Praslysti – beveik neįmanoma: policija pradeda naudoti lazerinius greičio matuoklius26
Šalies kelių policija turi naują ginklą Kelių eismo taisykles mėgstantiems pažeisti vairuotojams. Nupirkti ir jau naudojami nauji lazeriniai greičio matuokliai su kamera, kuri greičio viršytojus ar telefonu kalbančius gali užfiksuoti ne...
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...