Pereiti į pagrindinį turinį

Taksi verslo atoslūgis

Taksi verslo atoslūgis
Taksi verslo atoslūgis / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Atidžiai skelbimų lentas ar reklamas laikraščių puslapiuose studijuojantys žmonės randa gerų naujienų. Pavyzdžiui, apie atpigusias kai kurių taksi įmonių paslaugas. Anksčiau už kilometrą kelionės prašydavę ne mažiau nei 2 litų, dabar tos pačios sutinka pavėžėti už 1,69 ar net 1,49 lito už kilometrą. Jei prieš gerą pusmetį "greitai" reiškė po 20 minučių ar pusvalandžio, tai dabar iškviestas taksi atlekia greičiau nei gaisrininkai.

Paklausa nunyko

Visomis minėtomis permainomis neabejotinai patenkinti galintys sau leisti naudotis taksi įmonių paslaugomis, tačiau patys vežėjai džiūgauti neturi dėl ko: jų darbo krūvis, o drauge ir pajamos kai kuriais atvejais sumenko beveik dvigubai.

"Bandydamos pritraukti daugiau klientų kai kurios taksi įmonės iš tiesų mažina tarifus ar skelbia įvairias akcijas, tačiau bėda ta, kad dėl visų šių dalykų dažniausiai kenčia darbuotojai. Jiems siūloma dirbti tik puse etato ar vos dvi valandas per dieną. Taip gudraujant mažinama įmonės mokesčių našta, tačiau drauge apkarpomos ir socialinės garantijos. Deja, nuo to klientų nedaugėja. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, taksistų krūvis vidutiniškai sumažėjo 50 proc.", – konstatavo taksi įmonių asociacijos valdybos narys Robertas Brazys.

Nepaisant to, norinčiųjų dirbti taksistais skaičius auga. Šio verslo užkulisius žinantieji teigia, kad su taksi įmonėmis panaudos sutartis pasirašo ir nuosavais automobiliais vežioti žmones siūlosi iš žlungančių statybos ar kitų pirmiausia krizės paliestų įmonių pasitraukę vyrai.

"Vyksta atvirkštinis procesas – jei prieš trejetą ketvertą metų taksistai masiškai traukė į statybas, tai dabar bando grįžti atgal. Konkurencija tarp norinčių imtis tokio darbo didelė ir įmonių vadovai turi iš ko pasirinkti. Tačiau tai nereiškia, kad taksi paslaugų kokybė pastaraisiais mėnesiais smarkiai ūgtelėjo. Net inteligentui reikia nemažai laiko šio verslo specifikai perprasti, todėl tikėtis, kad naujai iškeptas taksistas pradės pasakoti apie miesto įžymybes, lankytinas vietas ar kultūros renginius, neverta", – tikino R.Brazys.

Naujovių štilis

Vienas taksi įmonių asociacijos vadovų taip pat teigė, kad pernai rudenį gerokai atpigę degalai nepakeitė šio verslo pelningumo. Didžioji dalis taksi važinėja degindami suskystintas dujas, o šių kainos svyravimas nebuvo pernelyg didelis.

Akivaizdu, kad taksistai nepasinaudos ir naujų automobilių pardavėjų siūlymais atnaujinti taksi įmonių transporto parką naudojantis išskirtinai didelėmis nuolaidomis.

"Nors vidutinis sostinės taksi amžius viršija dešimties metų ribą, pirkti naujų mašinų negali net norintys tai padaryti. Savų pajamų nepakanka, o bankai net nesileidžia į kalbas apie vegetuojančio verslo kreditavimą. Todėl net jei naujas 50 tūkst. litų kainuojantis automobilis siūlomas už 30 tūkst. litų, belieka tik mandagiai atsisakyti", – pasakojo R.Brazys.

Kainodaros keistenybės

Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys, komentuodamas padėtį sostinės taksi paslaugų rinkoje (čia dirba 57 įmonės) teigė, kad didelio kainų svyravimo nepastebėjęs.

"Įmonės turi laisvę deklaruoti kokius nori tarifus ir dirbti praėjus penkioms dienoms, kai apie tai informuojama savivaldybė. Dabar kilometro kelionės kaina svyruoja apie 2 litus, tačiau kai kurios firmos skelbiasi, jog "nuo antro kilometro" ima jau tik 1,5 lito. Tačiau įsėdus į taksi jų stovėjimo aikštelėje, o ne išsikvietus į reikiamą vietą, gali tekti mokėti 3 litus ar dar daugiau. Šio visiškai nelogiško sprendimo taksi įmonių vadovai negali paaiškinti, tačiau pakeisti neskuba", – teigė K.Lubys.

Klaipėda laukia

Uostamiestyje veikiančių taksi bendrovių vadovai taip pat pripažįsta, kad pastaruoju metu sulaukia net iki 50 proc. mažiau klientų. Tačiau nors padėtis nepavydėtina, nei mažinti įkainių, nei bandyti klientams įtikti naujais automobiliais taksistai kol kas neplanuoja.

"Taksi verslas sezoniškas – žiemą klientų visada mažiau, todėl dabartinio maždaug 30 proc. "apsisukimų" sumažėjimo susieti vien su krize negalime. Aiškesnė padėtis bus matoma vasarą, kai klientų visada būna pastebimai daugiau nei kitais metų laikais. Tad kol kas neskubame mažinti kainų. Žinoma, jei matysime, kad tampa katastrofiška, ką nors darysime", – kalbėjo bendrovės "Uostamiesčio taksi", turinčios 35 automobilius, direktorius Michailas Brečko.

Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad pastaruoju metu konkurencija Klaipėdos taksi paslaugų rinkoje netgi kiek sumažėjo, nes žmonės patys kelia sparnus ieškoti pelningesnių darbų.

"Mums nereikia nieko atleisti, nes vyrai patys išeina. Suprantu juos, nes vairuotojų atlyginimas priklauso nuo to, kiek jie turi klientų, o kadangi klientų mažai, gerokai sumenko ir uždarbis", – paaiškino jis.

M.Brečko pripažino, kad pastaruoju metu sulaukiama daug norinčių įsidarbinti, tačiau į išėjusiųjų vietą priimti naujų taksistų neskubama.

"Jei reikėtų darbuotojų, tikrai būtų iš ko pasirinkti, nes pas mus ateina net labai išsilavinę neseniai darbo netekę žmonės, tačiau priimti naujokų neskubu, nes ir esamiems taksistams darbo neužtenka", – tvirtino pašnekovas.

Kitos Klaipėdoje veikiančios taksi bendrovės "Vyjuvis", kurioje yra 40 automobilių, direktorius Vidmantas Narvilas taip pat teigė, kad mažinti paslaugų įkainių kol kas neskubama. Vis dėlto abu vadovai pabrėžė, kad jei kainas padidintų bent keli konkurentai, kelti paslaugos įkainius jie taip pat svarstytų.

Kaunietiškas viliotinis

Taksi paslaugas Kauno mieste teikiančios bendrovės ekonominiu sunkmečiu išgyvena skaudų nuopuolį. Tačiau dienraščio kalbinti įmonių vadovai nusiteikę gana optimistiškai ir teigia, kad krizė vis vien kada nors baigsis. Pernai gruodį, prieššventiniu laikotarpiu, taksistai džiaugėsi pagyvėjimu, bet pirmaisiais šių metų mėnesiais įsivyravo štilis. Kai kurių įmonių darbo krūvis sumažėjo net kelis kartus. Tačiau taksi paslaugų įkainiai vis dar nepakitę.

"Šitiek metų taksi gyvavo iki šiol, tad akivaizdu, jog tokia paslauga žmonėms reikalinga. Manau, kad praėjus kuriam laikui viskas grįš į senas vėžes, reikia tik pragyventi šį sunkų laikotarpį", – vylėsi bendrovės "Žaibiškas greitis" direktorė Ingrida Karpavičienė.

Kad ir kaip riesta būtų, kol kas ypatingomis priemonėmis taksi keleiviai nemedžiojami. Didesnes nuolaidas bendrovės taiko tik kitoms įmonėms ir nuolatiniams klientams. Antai "Taksi kelyje" direktorė Joana Aleknienė užsiminė, kad atskiru susitarimu įmonėms gali būti taikomos net 20–30 proc. nuolaidos. Bendrovės "Smūgis" vadovės Jolantos Stankevičienės teigimu, sutartį pasirašę juridiniai asmenys gali tikėtis vietoj pustrečio lito už kilometrą mokėti 2 litus.

Be to, "Smūgio" taksi neskaičiuoja prastovos mokesčio, kuris oficialiai siekia 5 litus už 10 minučių laukimo.

Visų įmonių vadovai pripažino, kad taksi vairuotojų nuotaikos pastaruoju metu labai prastos. Sumažėjęs užsakymų kiekis lemia atitinkamai mažesnius darbuotojų atlyginimus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų