- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pinigines teks pakratyti už įvežamą automobilį registruojant, o vėliau mokėti ir metinį mokestį. Matydami gresiančias mokėti sumas, ekspertai kraipo galvas. Esą registracijos mokestis Lietuvoje artėja prie tokio, kurį moka Vokietijos gyventojai, praneša LNK.
Pernai metų duomenimis, du trečdaliai lietuvių registravo automobilius, kurių tarša siekė nuo 130 iki 200 g CO2 kilometrui. Priėmus naują automobilių taršos mokestį, visi šie automobilių savininkai už įvežamą priemonę sumokėtų nuo 100 iki 800 eurų vienkartinį registracijos mokestį, o kasmet piniginę paplonintų nuo 30 iki 200 eurų. Tiek mokės tie, kurių kilmės arba patvirtinimo dokumentuose nurodytas anglies dvideginio išmetimas. Beveik pusė registruojamų automobilių šių duomenų neturi ir jų savininkai mokės dar daugiau.
„Iš patirties registracijos mokesčio matome, kad tai, ką nurodo gamintojas, ir tai, ką paskaičiuojame pagal formulę, nesutampa. Bet kurio atveju pagal formulę bus daugiau“, – aiškino „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Matydami gresiančias mokėti sumas, ekspertai kraipo galvas. Esą registracijos mokestis Lietuvoje artėja prie tokio, kurį moka Vokietijos gyventojai.
„Mūsų regione tikrai nėra tiek daug pajamų gaunančių žmonių, kiek likusioj Europoj. Mažiausiai gaunantiems tikrai bus didelis smūgis per kišenę, nes jų automobilis kainuoja 500, o jeigu reiks susimokėt dar 200 kasmet, tai tikrai ženkli suma“, – teigė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vilmantas Baršys.
Stop kadras.
Žmonės kiekvienais metais už automobilį mokėti nenorėtų. Ypač skaudžiai toks mokestis paliestų vairuotojus regionuose.
Neatmetama, kad dėl didėsiančių mokesčių automobiliai tik brangs. „Įvežimo mokestis tikrai didelis. Jis bus taikomas tiek naujiems, tiek naudotiems, tai ne paslaptis, kad tą pabrangimą sumokės galutinis klientas. Visiems automobiliai kainuos daugiau“, – sakė V. Baršys.
Didėjantis registracijos mokestis paveiks ir prekybą turguose.
Mažiausiai gaunantiems tikrai bus didelis smūgis per kišenę, nes jų automobilis kainuoja 500, o jeigu reiks susimokėt dar 200 kasmet, tai tikrai ženkli suma.
„Be abejo, kad pardavėjas stengsis pirkėjui užkabinti tą mokestį. Na bet, pavyzdžiui, turgus – derybų klausimas, kartais pasidalina. Jeigu 10 tūkst. kainuoja automobilis, tai taip, bet jei 3 tūkst., tai jaustųsi labiau“, – kalbėjo Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis.
Baiminamasi, kad naujajame taršos mokestyje numatytos lengvatos gali apsunkinti registravimo procesą. Didžiausių eilių prie „Regitros“, kaip kad buvo šį pavasarį, nenori niekas.
„Krūva išimčių yra numatyta tam tikroms grupėms, tai kiekviena išimtis yra problema iš karto skaičiuojant, taikant, kuriant sistemą, nes kiekviena išimtis reikalauja tam tikrų duomenų skaitmenoje gauti. Kad tai nebūtų našta papildoma...“ – sakė S. Šuminas.
Planuojama, kad naujasis taršos mokestis įsigalios nuo 2023 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...