Žingsnis po žingsnio
„Praėję metai mūsų komandai buvo intensyvaus darbo metai: gerokai pasistūmėta į priekį įgyvendinat „Via Baltica“ rekonstrukcijos projektą, pagaliau pradėti fiziniai darbai kelyje Vilnius–Utena, sparčiau pradėti tvarkyti šalies tiltai ir viadukai, suremontuotas rekordinis skaičius magistralinių kelių. Visi šie darbai žingsnis po žingsnio, kilometras po kilometro gerino šalies kelių būklę, mūsų keliones darė saugesnes ir patogesnes“, – sakė LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Pasak įmonės vadovo, 2023-ieji LAKD ir jos darbuotojams buvo ir vidinės transformacijos metai: bendrovėje įvyko struktūriniai pokyčiai, sustiprinta išorinė ir vidinė kontrolė, pradėtas racionalesnis finansinis planavimas, sprendimai tapo ne tik labiau apgalvoti, bet ir greitesni, pradėti taikyti griežtesni reikalavimai rangovų atliekamų darbų kokybei.
Beveik 300 objektų darbų kokybę LAKD specialistai patikrino mobilia tyrimų laboratorija, kuri leidžia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę. Atliktus darbus vertino ir kitos akredituotos šalies laboratorijos.
Beveik 300 objektų darbų kokybę LAKD specialistai patikrino mobilia tyrimų laboratorija.
Įvardijo prioritetus
2024 m. LAKD žada išlaikyti darbų tempą ir tęstinumą.
„Tarp svarbiausių prioritetų – tiltų ir viadukų tvarkymas, strateginių ir karinio mobilumo projektų įgyvendinimas, toliau tęsime įmonės transformaciją“, – teigė M. Švaikauskas.
Šiemet laukia tolesnis didžiausio nepriklausomos Lietuvos kelių infrastruktūros projekto „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos įgyvendinimas – darbai bus tęsiami techniškai sudėtingiausioje ir ilgiausioje, beveik 16 km atkarpoje.
Tęsiami darbai prasčiausios būklės magistraliniame kelyje Vilnius–Utena: ketinama užbaigti kelio atkarpos nuo Riešės iki Molėtų projektavimą ir paskelbti naujausius planus dėl ruožo nuo Molėtų iki Utenos atnaujinimo.
Šiemet rekonstrukcija pradėta nuo ruožo, esančio ties Utenos miestu. Planuojamos dvi eismo juostos, bus paklota nauja asfalto danga, sutvarkytos, atnaujintos ar naujai įrengtos nuovažos, rekonstruotos sankryžos. Rekonstruojamoje gatvėje ir sankryžose bus įrengtas apšvietimas, sutvarkyta infrastruktūra pėstiesiems ir dviratininkams.
Netoli Ruklos karinio poligono planuojama pradėti Jonavos aplinkkelio statybos darbus, pertvarkyti šalia Rūdninkų karinio poligono esantį kelią Pirčiupiai–Jašiūnai, pradėti kelio Mikašiūnai–Rūdninkai ir kelio Ąžuolijai–Juodšiliai–Jašiūnai atnaujinimo darbai.
Tarp svarbiausių prioritetų – tiltų ir viadukų tvarkymas, strateginių ir karinio mobilumo projektų įgyvendinimas.
2023-iaisiais iš pagrindų suremontuota beveik 6 km ilgio kelio Pabradė–Meškerinė atkarpa. Pirmą kartą įrengta dangos konstrukcija su voluojamuoju betonu. Toks sprendimas pasirinktas įvertinus dėl karinės technikos judėjimo keliui tenkančias apkrovas ir atlikus dangos konstrukcijos skaičiavimus.
Nudžiugins dviratininkus
Bus tęsiama tilto per Nerį (A. Meškinio) rekonstrukcija, kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai estakados (Sargėnų) kapitalinis remontas, pradėti rekonstruoti tiltai per Nevėžį, Šuniją, Dubysą, pradėtos laikinojo tilto per Kruną statybos.
2024 m. LAKD planuoja pradėti pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida (atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, ties Pervalka ir nuo Pervalkos ir Preilos jūros link) tvarkymo darbus.
Bus tęsiami pėsčiųjų ir dviračių tako ties Birštonu ir pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Kretingos iki Vydmantų tiesimo darbai, planuojama įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką valstybinės reikšmės krašto kelio Vilnius–Polockas (Vilniaus r.) dalyje.
Naujausi komentarai