Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuotojų galvos skausmas: už taršius automobilius teks mokėti dar daugiau

2023-01-12 03:00
DMN inf.

Lietuvoje yra registracijos mokestis, kuriuo vadovaudamiesi gyventojai stengiasi pereiti prie naujesnių automobilių. Yra įvairios skatinimo priemonės pirkti elektromobilį, bet klausimas, ar naudotas senas automobilis tolygu taršiam?

I. Gelūno / BNS nuotr.

LNK žurnalistas apie tai kalbėjosi su Dainotu Rageliu.

– Mitas ar tiesa, kad naudotas automobilis būtinai yra taršus?

– Negalima sakyti, kad tai yra mitas, kadangi tiek naudoto, tiek naujo automobilio kokybė priklauso nuo priežiūros. Jei yra blogai prižiūrimas variklis ar jo sistemų sureguliavimas, naudojami netinkami degalai, netinkama priežiūra, tai automatiškai automobilis jau terš.

– Tai, galima sakyti, kad nors ir naudotas automobilis, jei jis gerai prižiūrimas – yra visos sistemos, bent jau tos, kurios atsakingos, tokios kaip katalizatorius, arba kitos sistemos, parodys, kad automobilis gali būti visiškai netaršus, ir nesvarbu, kad jam gali būti 20 metų?

– Jis nerodo CO2 skaičiaus, jis parodo ribinį dydį, santykį, kurio tas automobilis turi neviršyti. Senam automobiliui, pavyzdžiui, iki 2008 metų liepos 1 dienos, dydis buvo ganėtinai didelis – santykinė riba be turbo pripūtimo 2,5 su turbo pripūtimu – trys. Tai reiškė gana daug. Nuo 2008 metų jau normos griežtėjo – atsirado 1,5. 0,7 jau atsiranda nesaugiam automobiliui, o jei tai yra saugi transporto priemonė, euro transporto priemonė, yra gamintojo numatytos normos.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Yra dar toks atvejis, kai žmonės ne visada automobiliuose turi išsaugoję katalizatorių, kitas sistemas, kurios padeda išsaugoti viską, kas automobilyje padeda sulaikyti kietąsias daleles ir neišmesti į aplinką tiek daug taršos. Tai, šiuo atveju, žmonės, kurie ketina pirkti automobilį, kaip jiems įsitikinti, ar visos tos priemonės yra? Ar tik per techninę peržiūrą galima tai išsiaiškinti?

– Per techninę apžiūrą, kalbant apie katalizatorius, į vidų mes neįlįsime. Tačiau per techninę apžiūrą yra techniniai reikalavimai. jeigu neutralizavimo sistema yra pažeista, t. y. matomos pjovimo žymės, virinimo, tai automatiškai yra kaip didelis trūkumas ir transporto priemonė teigiamos išvados negaus. Lietuvoje po 2013 metų kovo 1 dienos katalizatorius negali būti pjaunamas, nes įlįsti į vidų yra sudėtinga ir mes tikrai neturime matavimo įrangos nustatyti temperatūrą ir ar yra viduje kietųjų dalelių filtras, ar ne.

– Į ką pirmiausia atkreipti dėmesį, nes savo rankomis taršos pamatuoti neįmanoma, juk nuo to ir priklausys, kokį registracijos mokestį mokėti?

– Registracijos mokestis nepriklauso nuo šito dydžio. Tai, kas matuojama per techninę apžiūrą, nėra registracijos mokesčio dydžio esmė. Registracijos mokesčio dydis priklauso nuo CO2, kurio mes nematuojame. CO2 ateina iš gamintojo atitikties liudijimo, kuris laboratorijoje tą dydį išmatuoja.

– Kalbant apie naujesnius automobilius, kaip vyksta jų dūmingumo matavimas? Ar jis yra būtinas ir kada yra išimtis?

– Nuo 2012 metų yra OBD jungtis. Galima prisijungti prie elektroninės racijos, kur galima matyti klaidas. Tuo atveju, dabartinius naujus automobilius, jei šnekame apie europinius naujus modelius, jungiame prie OBD jungties elektroninės racijos, nuskaitome klaidas. Jei nėra klaidų apie išmetamųjų teršalų kiekio matavimą, reiškia automobilis yra tinkamas naudoti ir net neatliekamas tiesioginis matavimas. Tačiau, jei rodo klaidą, tada važiuojame pasitikrinti tiesioginiu matavimu, ar tikrai tas automobilis yra netaršus ir tinkamas naudoti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų