- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pradėjome gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o draudikai pabrėžia ir šio žingsnio poveikį vairuotojams.
Lemia avaringumą
Išnagrinėjusi dviejų pastarųjų metų eismo įvykių statistiką draudimo bendrovė BTA pastebėjo, kad persukus laiką stipriai padaugėja eismo įvykių.
"Ir pernai, ir 2018-aisiais eismo įvykių skaičius kelias dienas po laikrodžio rodyklių pasukimo valanda atgal buvo maždaug 50 proc. didesnis nei kelios dienos iki perėjimo prie žiemos laiko. Nors laikas sukamas sekmadienio naktį, kad žmonės spėtų persiorientuoti ir adaptuotis, akivaizdu, kad tam tikras poveikis avaringumui vis dėlto išlieka ilgiau", – sakė BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Draudimo eksperto teigimu, prie išaugusio avaringumo šiuo laikotarpiu prisideda ir tai, kad persukus laiką vairuotojai ir į darbą, ir iš jo dažniausiai jau važiuoja sutemus. Be to, eismo sąlygas blogina ir vis žiemiškesni orai, prasidedančios šalnos, plikledis ir krituliai.
Prie išaugusio avaringumo šiuo laikotarpiu prisideda ir tai, kad persukus laiką vairuotojai ir į darbą, ir iš jo dažniausiai jau važiuoja sutemus.
Nespėja prisitaikyti
Kasmet persukus laikrodžio rodykles eismo įvykių skaičius šokteli, tačiau šiemet galimi pokyčiai. Dėl susiklosčiusios koronaviruso situacijos ir darbo iš namų eismo įvykių skaičius įvedus žiemos laiką gali išlikti panašus ar išaugti ne taip stipriai.
"JAV atliktas tyrimas parodė, kad perėjimas prie žiemos laiko kelia didesnę riziką pėsčiųjų saugumui keliuose – intensyvaus eismo metu vakarais pėstieji po laiko persukimo tris kartus dažniau pakliūva į nelaimingus atsitikimus nei prieš laiko pasikeitimą. Tyrimą atlikę mokslininkai svarsto, kad taip nutinka, nes nei pėstieji, nei vairuotojai nespėja greitai prisitaikyti prie laiko pokyčių", – pateikė pavyzdį A.Žiukelis.
Laiką dukart per metus sukiojame jau senokai ir turėtume būti prie to pripratę, tačiau į tai didžioji dalis žmonių reaguoja neigiamai.
Europos Komisija (EK) 2018-aisiais atliko tyrimą, kuriame dalyvavo daugiau kaip 4,6 mln. respondentų, ir net 84 proc. pasisakė prieš laiko sukiojimą.
2021 m. – paskutinįkart
Jis atkreipė dėmesį ir į tai, kad išmaniuosiuose įrenginiuose laikas persukamas savaime, tačiau automobiliuose tik kartais pasitaiko tokios protingos sistemos.
Tad vairuotojai turėtų nepamiršti to padaryti rankiniu būdu ir išvengti netikėto streso kuriuo nors momentu pamačius neva visa valanda vėluojantį laikrodį.
Ekspertas taip pat pataria vairuotojams būti itin atidiems kelyje ir labiau stebėti ne tik save, bet ir kitus eismo dalyvius.
Pernai Europos Parlamentas pritarė pasiūlymui, kad ES šalys narės nuo 2021-ųjų laiko nebesukiotų, o pasirinktų joms priimtinesnį – vasaros arba žiemos laiką ir juo gyventų nuolat.
Paskutinį kartą laikrodžiai ES valstybėse, pasirinkusiose vasaros laiką, būtų persukti 2021 m. paskutinį kovo sekmadienį, o pageidaujančios pasilikti žiemos laiką tą padarytų 2021-ųjų paskutinį spalio sekmadienį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...