Pereiti į pagrindinį turinį

Vežėjai nori stabilumo

2009-09-09 23:59

Prieš savaitę nacionalinės vežėjų asociacijos "Linava" vadovybė Ministrų kabinetui, Susisiekimo bei Ūkio ministerijoms nusiuntė raštą, kuriame išdėstė savo poziciją dėl techninių apžiūrų liberalizavimo.

Įžvelgia interesų kovą

Dokumente atkreipiamas dėmesys į pastaruoju metu visuomenės informavimo priemonėse pateikiamą informaciją apie Saulėtekio komisijos parengtus siūlymus dėl kelių transporto priemonių privalomosios valstybinės techninės apžiūros sistemos liberalizavimo. Siūlymų esmė – leisti technines apžiūras atlikti bet kuriai reikalavimus atitinkančiai įmonei ir atsisakant galiojančių reikalavimų kontrolieriams, vykdantiems technines apžiūras.

"Asociacijos "Linava" nuomone, tokie periodiškai kas keletą metų vis pasigirstantys siūlymai  inicijuojami suinteresuotų asmenų ar verslo grupių ir parengti neįvertinus ES funkcionuojančios valstybinės techninės apžiūros sistemos esminių principų bei teisinio pagrindo. Valstybinė privalomoji techninė apžiūra yra valstybės nustatyta prievolė, kurios vykdymą valstybė deleguoja tam tikriems ūkio subjektams, o ne laisvos rinkos principais teikiama paslauga. Ši veikla analogiška asmens tapatybės dokumentų ar vairuotojo pažymėjimų išdavimui, transporto priemonių registravimui ir pan., todėl tokiai veiklai negali būti taikomi konkurencijos principai. Priešingai, konkurencijos atsiradimas skatintų įmones imtis visų priemonių klientams pritraukti, dėl to neišvengimai būtų supaprastinti transporto priemonėms keliami reikalavimai, padidėtų korupcijos tikimybė, būtų padaryta tiesioginė neigiama įtaka eismo saugumui", – teigiama "Linavos" rašte.

Didesnių kainų nuojauta

Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigia, kad vežėjų susirūpinimą kelia galimas techninių apžiūrų komerciniam transportui kainų didėjimas atsisakius valstybinio reguliavimo, nes naujai atsiradusios techninių apžiūrų įmonės, siekdamos didesnio pelno, galbūt vykdytų tik lengvųjų automobilių apžiūrą. Sunkvežimių ir autobusų apžiūrų atlikimas nebūtų pelningas dėl didesnės įrangos kainos ir gerokai mažesnio šių transporto priemonių skaičiaus. Todėl būgštaujama, kad sumažėtų, o mažesniuose miestuose galbūt ir visai nebeliktų įmonių, atliekančių sunkiojo komercinio transporto technines apžiūras, dėl to atsirastų prielaidos didinti techninių apžiūrų kainas.

"Nerimą kelia ir siūlymai panaikinti kvalifikacinius reikalavimus ir tinkamumo pažymėjimus kontrolieriams, atliekantiems technines apžiūras. Šiuolaikinio moderniausius eismo saugumo ir aplinkosaugos reikalavimus atitinkančio krovininio automobilio ar autobuso techninei apžiūrai atlikti būtina aukšta kontrolierių kvalifikacija, techninis išsilavinimas, galiojančių Lietuvos bei ES teisės aktų žinojimas. Kontrolierius prisiima atsakomybę, pripažindamas transporto priemonę techniškai tvarkinga ir saugia, leisdamas jai dalyvauti kelių eisme", – nurodome vežėjų rašte.

Permainos nereikalingos

"Linavos" vadovai atkreipia dėmesį, kad dabartinė techninių apžiūrų sistema Lietuvoje sėkmingai funkcionuoja nuo 1993-iųjų. Jie patikino teigiamai vertinantys techninių apžiūrų įmonių pastarųjų metų iniciatyvas sukuriant modernias informacines, kontrolės ir nuotolinio stebėjimo sistemas, leidžiančias patikimai kontroliuoti apžiūrų atlikimo procesą visose centruose ir praktiškai eliminuojančias korupcijos galimybes.

"Asociacijos narių manymu, netikslinga keisti privalomosios techninės apžiūros organizavimo principus bei mažinti kontrolieriams keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Tikimės, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė įvertins visas aplinkybes, spręsdama šį svarbų visos saugaus eismo sistemos sėkmingo funkcionavimo užtikrinimo klausimą", – teigiama dokumente.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų