Nerimas – nepagrįstas
Konkurencijos taryba šį konkursą vykdyti įpareigojo LTSA dar 2020-ųjų vasarą.
Projektas pateiktas šalies tarpmiestinių autobusų vežėjams, asociacijoms ir kitiems socialiniams partneriams.
"Nuo pirminio konkurso nuostatų projekto galutinis dokumentas pakito. Esminės sąlygos nesikeitė, tačiau į dalį tarpmiestinių autobusų vežėjų pasiūlymų buvo atsižvelgta. Tikimės, kad, įveikus visus iššūkius, kitais metais konkursas įvyks", – sakė Transporto veiklos skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.
Planuojamu konkursu nesiekiama pertvarkyti šiuo metu vykdomų tarpmiestinių maršrutų.
"Visuomenę norime iš anksto nuraminti: tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis. Baimė, kad dėl planuojamų pokyčių bus sudėtingiau keliauti, esą nebus kuo važiuoti, yra visiškai nepagrįsta. Pokyčiai orientuoti į tai, kad keleiviams keliauti būtų geriau, patogiau ir, tikėtina, pigiau", – akcentavo V.Čiškauskas.
Visuomenę norime iš anksto nuraminti: tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis.
Atrankos – du etapai
Siekdama sumažinti administracinę naštą vežėjams, kurie ketina dalyvauti konkurse dėl teisės vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, LTSA konkursą suskirstė į du etapus.
Pirmiausia bus sudarytas potencialių vežėjų sąrašas, į jį bus įtraukti vežėjai, pateikę paraiškas, reikiamus dokumentus ir atitikę nustatytus minimalius atrankos kriterijus, tarp jų – tiek finansinių įsipareigojimų vykdymas, tiek įmonės ir jos vadovo reputacija.
Atsižvelgus į tarpmiestinių vežėjų pasiūlymą, nespėjusiesiems dalyvauti pirmame konkurso etape konkurso durys neužsidarys.
Nuostatuose patikslinta sąlyga, kad vežėjai, nesantys potencialių vežėjų sąraše, turės galimybę dalyvauti konkurse net ir paskelbus kvietimą teikti pasiūlymus tam tikrai maršrutų grupei.
Atsižvelgė į siūlymus
LTSA sudaryta komisija vežėjų pasiūlymus vertins atsižvelgdama į keturis kriterijus, kurie orientuoti į klientą: autobuso pagaminimo metai, jo pritaikymas asmenims su individualiais poreikiais, turintiems klausos ir regos negalią, vežimo kaina bei klientų aptarnavimo kokybės standartas.
Po diskusijų su tarpmiestinių autobusų vežėjais buvo išskirti vertinimo balai pagal transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems rūšį – bus atskirai vertinamas autobuso pritaikymas regos, klausos ir riboto judumo negalią turintiems asmenims.
Palyginti su pirminiu konkurso nuostatų projektu, galutiniame variante konkurso dalyviams patikslintos subtiekėjų pasitelkimo sąlygos po sutarties sudarymo, potencialus vežėjas galės dalyvauti visuose kvietimuose teikti pasiūlymus į visas maršrutų grupes.
Potencialių vežėjų sąrašo galiojimas pratęsiamas iki penkerių metų – jis galios iki vežimo sutarčių galiojimo pabaigos, bet ne ilgiau kaip penkerius metus nuo kvietimo teikti paraiškas dalyvauti atrankoje paskelbimo dienos.
Naujausi komentarai