- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai.
Kompensacijų negavo
Statistikos departamento duomenimis, per pirmuosius tris 2021-ųjų ketvirčius, palyginti su ikipandeminių 2019-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, geležinkeliais keleivių Lietuvoje vežta 31 proc. mažiau, miesto ir priemiestiniuose maršrutuose keleivių sumažėjo perpus, tolimojo susisiekimo – 61 proc., tarptautiniuose – net 87 proc., užsakomuosiuose reisuose – 64 proc.
17 proc. daugiau keleivių vežta specialiaisiais reisais – į darbą ar mokyklas.
Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidento Gintaro Nakučio, keleivinio transporto įmonių situacija pastaruoju metu sparčiai prastėja dėl globalių veiksnių.
„Remiantis 21 keleivinio transporto bendrovės pateiktais duomenimis, elektros sąnaudos įmonėse padidėjo net 1,4 karto, šilumos sąnaudos – 3,3 karto. Dėl brangstančių degalų 1 km ridos savikaina taip pat išaugo 1,3 karto. Didėjo ir atlyginimai darbuotojams, taip pat – minimali alga. Be to, nors ir bene stipriausiai nukentėję nuo pandemijos, keleivių vežėjai negavo koronaviruso kompensacijų už nuostolingą keleivių vežimą tolimojo susisiekimo autobusais. Vežėjų pajamos nuolat mažėja – per pandemiją žmonės atprato nuo viešojo transporto, mieliau renkasi kelionę nuosavais automobiliais“, – sakė G.Nakutis.
Taršos mokesčio našta
Be resursų brangimo, kurio išvengti neįmanoma, prisideda ir buvusios valdžios sprendimai dar 2020-aisiais.
Taršos mokestis pastaruoju metu vidutiniškai padidėjo daugiau nei tris kartus, o kai kurioms keleivinio transporto įmonėms – penkis ar net dešimt kartų, nors lengviesiems automobiliams šio mokesčio įvedimas taip ir nebuvo patvirtintas.
Taršos mokestis kai kurioms keleivinio transporto įmonėms padidėjo penkis ar net dešimt kartų.
Bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis patvirtino, kad, palyginti 2020-ųjų ir 2021-ųjų rezultatus, taršos mokestis įmonei padidėjo 2,2 karto, nors autobusų ir troleibusų rida sumažėjo 10 proc.
„Sąnaudos 1 km išaugo net 32 proc. Įmonės veiklos rezultatai dėl to gerokai suprastėjo. Jei ir šiais metais situacija nesikeis, patirsime nuostolių. Sunku pateisinti sprendimus, kurie priimami nesilaikant Žaliojo kurso strategijos reikalavimų“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ vadovas.
Prireiks dotacijų
Pasak G.Nakučio, nerimą keleivių vežėjams kelia ir planuojami nauji mokesčiai – už naudojimąsi keliais (e-tolling), akcizo degalams didinimas.
„Remiantis išankstiniais skaičiavimais, kai kurioms įmonėms mokestis už naudojimąsi keliais didėtų net dešimt kartų. Keleivių vežėjai dėl padidėjusių sąnaudų bus priversti branginti bilietus“, – dėstė G.Nakutis.
Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas prognozuoja: padidėjus mokesčiui už naudojimąsi keliais, per metus už vieną autobusą, važiuojantį maršrutu Klaipėda–Vilnius, įmonei tektų sumokėti apie 7,5 tūkst. eurų, arba dešimt kartų daugiau, nei moka dabar.
„Jei mokestis už kelius didės taip drastiškai, kaip prognozuojama, teks branginti bilietus. Valstybė bus priversta skirti dotacijas už nuostolingų tolimojo susisiekimo maršrutų aptarnavimą, taip jau yra Latvijoje“, – sakė V.Ramanauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...