„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių.

Iš Lietuvos – į Vokietiją

Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3 000 km iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 m. pagamintu „Golf“, sakė, kad ši kelionė grąžino prisiminimus apie maloniausias akimirkas, per daugelį metų patirtas keliaujant su įvairiais to paties pavadinimo modeliais.

Serijinė pirmos kartos „Golf“ gamyba buvo pradėta dar 1974-aisiais. Per 50 metų nuo konvejerio nuriedėjo daugiau nei 37 mln. įvairių modifikacijų automobilių.

Skaičiuojama, kad sėkmingiausią „Volkswagen“ modelį ir populiariausią visų laikų europietišką automobilį pasaulyje kasdien įsigyja daugiau nei 2 000 žmonių.

Įdomu, kad net 20 mln. „Golf“ per pusę amžiaus buvo pagaminti Volfsburgo (Vokietija) gamykloje.

Patikimas veteranas

Į Esene vykusią „Techno-Classica“ parodą V. Milius važiavo ne technologiškai itin pažangiu aštuntos kartos „Golf“, o gerokai senesniu antros kartos modeliu.

Jo vairuotam 1989 m. pagamintam „Volkswagen“ hečbekui Lietuvoje netgi suteiktas istorinio automobilio statusas. Nepaisant solidaus automobilio amžiaus, ilgoje kelionėje žurnalistas nepatyrė nė menkiausių techninių iššūkių.

„Nereikėtų lyginti beveik prieš 30 metų pagaminto „Golf“ su šiuolaikiniu modeliu. Pavyzdžiui, mano automobilis neturėjo jokios komforto įrangos, netgi vairo stiprintuvo, o maksimalus greitis siekė apie 130 km/val. Nepaisant to, kelionė buvo puiki. Galbūt suveikėi ir nostalgija, bet visiškai nejaučiau jokio nuovargio“, – kalbėjo įdomiais kelionių projektais garsėjantis pašnekovas.

Esene vykęs „Techno-Classica“ renginys tradiciškai sutraukia technikos entuziastus iš viso regiono. Jame dalyvauja didžiausi Europos automobilių klubai, kolekcionieriai, puošybos specialistai, atsarginių detalių ir aksesuarų gamintojai. Stenduose demonstruojami įvairias restauravimo, perdarymo ir kitas paslaugas teikiančių įmonių įgūdžius atskleidžiantys įspūdingi tiek modernūs, tiek ir klasikiniai automobiliai. Skaičiuojama, kad šiemet automobilių mėgėjų sąskrydyje apsilankė maždaug 200 tūkst. žmonių.

50-metį Esene aktyviai minėję didžiausių „Golf“ ir „Volkswagen“ klubų entuziastai nustebo sužinoję, kad V. Milius savo hečbeką atvairavo iš taip toli. Už ryžtą su devintajame dešimtmetyje pagamintu „Golf“ įveikti daugiau nei 1 500 km į vieną pusę žurnalistui netgi buvo skirtas specialus populiariojo modelio 50-mečio jubiliejaus ženkliukas.

Maršrutą žurnalistas įveikė ne pačiu trumpiausiu keliu. Važiuodamas pirmyn, pakeliui užsuko į Volfsburgą, kuriame įkurta didžiausia „Volkswagen“ gamykla, o grįždamas aplankė Poznanės (Lenkija) automobilių parodą ir apžiūrėjo Gdanske (Lenkija) sukauptą daugiau nei 60 skirtingų „Volkswagen“ modelių kolekciją.

Maršrutas: pakeliui į Eseną – viešnagė Volfsburge, o grįžtant – Gdanske, kur sukaupta daugiau nei 60 skirtingų „Volkswagen“ modelių kolekcija. / volkswagen.lt ir egzostive.com nuotr.

Retenybės – gera investicija

V. Milių labiausiai žavi senieji GTI modeliai. 1976 m. pristatytas pirmasis „Golf GTI“ laikomas karštųjų hečbekų segmento pradininku.

Anot žurnalisto, techniškai tvarkingų ribotos serijos GTI modelių kainos dabar gali viršyti ir 50 tūkst. eurų. Itin sparčiai didėja ir prižiūrėtų „Cabriolet“ modelių vertė. 1979 m. pristatytas pirmasis atviras „Golf“ modelis kurį laiką buvo perkamiausiu kabrioletu pasaulyje.

„Pirmos ir antros kartos „Golf“ modeliai apskritai išsiskiria nesenstančiu klasikiniu dizainu. Jei tai GTI modelis, papuoštas pagaminimo metus stilistiškai atitinkančiais BBS ar ATS ratlankiais ir skoningais aksesuarais, toks vaizdas nepalieka abejingų. Nenuostabu, kad tvarkingas toks automobilis dabar kainuoja daugiau nei naujas aštuntos kartos modelis. Retesnis „Golf“ dabar gali būti labai rimta investicija“, – komentavo V. Milius, pridūręs, kad praeityje turėjęs ne vieną „Golf“ ir netgi į automobilių sportą įsitraukęs būtent vairuodamas legendinį GTI.

Manasis „Golf“ – be jokios komforto įrangos, netgi vairo stiprintuvo, bet kelionė buvo puiki.

Metraščio akcentai

Inovacijas „Volkswagen“ pradėjo jau 1974 m. su pirmos kartos „Golf“.

Šis modelis ne tik išsiskyrė laikmečiui nebūdingu sumaniu erdvės planavimu ir priekinių varančiųjų ratų pavara, bet ir išpopuliarino dyzelinių variklių komplektavimą, pristatė praktiško ir sportiško automobilio koncepciją.

1983 m. debiutavęs antros kartos „Golf“ išsiskyrė tokiomis naujovėmis kaip aplinkos taršą mažinantis katalizatorius, stabdžių antiblokavimo sistema ABS ir visų varančiųjų ratų sistema.

Nuo 1991 m. gamintas trečios kartos „Golf“ pirmasis turėjo priekines ir šonines oro pagalves ir greičio palaikymo sistemą, 1997 m. pasirodęs ketvirtos kartos modelis – elektroninę stabilumo programą (ESP) ir dvigubos sankabos pavarų dėžę (DSG), o penktasis – naują keturių svirčių galinę pakabą ir „bi-Xenon“ priekinius žibintus.

2008 m. pasirodę „Golf“ dar kartą priminė apie išskirtinį „Volkswagen“ dėmesį saugumui. Lazeriniu būdu suvirintas kėbulas atlaikė griežčiausius „EuroNCAP“ testus ir pelnė aukščiausią penkių žvaigždučių įvertinimą. Automobilyje pirmą kartą įdiegtos tokios pažangios sistemos kaip automatinis tolimųjų šviesų perjungimas, parkavimo asistentas, pajudėjimo įkalnėje pagalba ir adaptyvusis važiuoklės valdymas.

2012 m. metų rugsėjį „Volkswagen“ pristatė jau septintos kartos „Golf“. Naujasis modelis buvo iki 100 kg lengvesnis už pirmtaką, o tai lėmė iki 23 proc. mažesnes degalų sąnaudas. Į gausų pažangiausių pagalbinių technologijų paketą buvo įtrauktos naujausios sistemos – avarinis stabdymas po susidūrimo, prisitaikantis greičio palaikymas, susidūrimo pavojaus stebėjimas su avarinio stabdymo funkcija.

Renginys: „Techno-Classica“ tradiciškai sutraukia didžiausius Europos automobilių klubus, tarp jų – ir „Golf“ gerbėjus. / volkswagen.lt ir egzostive.com nuotr.

Nauja era

2014 m. debiutavęs vien elektra varomas „e-Golf“ tapo e. mobilumo eros pranašu.

Elektrifikacija tęsėsi ir 2019 m., rinkoje pasirodžius aštuntos kartos „Golf“, kuris buvo komplektuojamas su naujos kartos švelniojo hibrido sistemomis ir įkraunamomis hibridinėmis jėgainėmis.

„Travel Assist“ įranga drauge su eismo juostos keitimo pagalba susidūrimo pavojaus fiksavimu užtikrino aukštesnio lygio autonomiškumo funkcijas, o LED priekiniai ir galiniai žibintai – geresnį matomumą ir išskirtinį stilių. Papildomai siūloma adaptyvioji važiuoklė leido pasiekti kompaktinių modelių segmente iki tol nematytą komforto ir dinamiškumo derinį.

Jubiliejų „Golf“ pasitiko svarbiais patobulinimais. Atnaujintas aštuntos kartos modelis išsiskiria intuityviai valdoma naujos kartos multimedijos sistema, aštresniu dizainu ir itin efektyviomis jėgainėmis. Įkraunamas „Golf“ hibridas elektros režimu dabar gali nuvažiuoti daugiau nei 100 km atstumą. Be to, automobilis pirmą kartą buvo papuoštas šviečiančiu „Volkswagen“ logotipu, o valdymo balsu asistentas veikia pasitelkiant „ChatGPT“ dirbtinio intelekto kalbos modelį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Idomiausia,

Idomiausia, portretas
kad pati "tautos automobilio" ideja - numire su "tautos vadu". Golfukai jau nebuvo koznam iperkami.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių