- „Kauno diena“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Praėjusi žiema buvo tikras iššūkis tiek vairuotojams, tiek kelininkams. Dauguma sezono mėnesių buvo ypač permainingi ir kelių priežiūrai nepalankūs dėl stiprių oro temperatūros svyravimų“, – sakė bendrovės „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.
Daugiausia iššūkių – gruodį
„Kelių priežiūra“ žiemos sezoną pradėjo pernai spalio 15-ąją ir užbaigė šiemet balandžio 15-ąją.
Per šį laikotarpį keliuose išbarstyta beveik 110 tūkst. t druskos, ja padengta ir nuvalyta daugiau kaip 1,6 mln. km šalies kelių.
„Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, šaltasis sezonas buvo neeilinis: stebino itin ankstyva žiemiškų orų pradžia ir sunkios eismo sąlygos net prasidėjus kalendoriniam pavasariui.
Dar lapkritį į Lietuvą atkeliavus pirmiesiems šalčiams ir sniegui, kelininkai pradėjo barstyti slidumą mažinančias medžiagas – vien lapkritį išbarstyta beveik 13 tūkst. t druskos, o tai – net dvigubai daugiau nei 2021 m. tuo pat metu.
Vis dėlto bene daugiausia iššūkių kelininkams kėlė gruodis, kai dėl gausių kritulių ir plikledžio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių net aštuonis kartus buvo fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Praeitą gruodį šalies keliuose net aštuonis kartus fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Kovo 8-oji – išskirtinė
„Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio, dangos būklės rodiklių reikalavimai nebegalioja, pagrindinis uždavinys – išlaikyti eismą keliuose, tad atsipūsti tikrai nebuvo kada. Siekdami užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, keliuose gruodį dirbo beveik 5,1 tūkst. mechanizmų. Išbarstėme rekordinį kiekį – per 45 t druskos, net 10 t daugiau nei 2021 m. gruodį“, – teigė K. Sakalauskas.
Sudėtingų ir permainingų sąlygų buvo ir kitais mėnesiais, tai įpareigojo ne tik intensyviai dirbti barstant slidumą mažinančias medžiagas, aktyviai valyti kelius, bet ir atlikti daug prevencinių darbų.
„Sausis buvo kiek ramesnis, bet vis tiek pasitaikydavo intensyvių snygių ir pustymų. Vos nuvalius ir pabarsčius kelius, darbus tekdavo kartoti nedelsiant, nes keliai greitai padengiami nauju sniego sluoksniu, o dėl pustymo beriamos tirpdymo medžiagos nespėja tinkamai veikti. Dėl dažnų lijundrų ir susidarančio plikledžio atlikome daug prevencinių darbų. Bene labiausiai nustebino kovo pradžioje grįžusios sudėtingos žiemiškos sąlygos ir fiksuota neeilinė situacija – besitęsiantis snygis, vėjas, pūga, plikledis. Būtent kovo 8-oji mums buvo sudėtingiausia viso sezono diena. Lietuvos kelius tądien valė net 344 mūsų mašinos, sunaudojome 3 096 t druskos, 1 008 t mišinių ir 386 kub. m tirpalo,“ – komentavo K. Sakalauskas.
Bus daugiau informacijos
Pasak „Kelių priežiūros“ atstovo, šiemetė žiema – išskirtinė rekordine darbo apimtimi.
„Pastaraisiais metais stabilus augimas – visose žiemos sezono darbų srityse, kai kur jis siekia net 330 proc. Šiemet valstybinės reikšmės keliuose dirbo net 15,9 tūkst. „Kelių priežiūros“ mechanizmų – 2 tūkst. daugiau nei 2022-aisiais. Skaičiuojame, kad šiam žiemos sezonui keliams barstyti ir slidumui mažinti sunaudojome 109 125 t druskos, 53 049 t mišinio ir 31 670 kub. m druskos tirpalo, kai per visą ankstesnį sezoną druskos sunaudojome vos per 60 t“, – sakė K. Sakalauskas.
Siekdama užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, „Kelių priežiūra“ savo interneto svetainėje paskelbė interaktyvų kelių priežiūros žemėlapį. Be to, jau kitąmet planuojama viešinti kelių priežiūros darbus realiu laiku.
„Slidžius kelius prognozuojantis žemėlapis padės prieš kelionę įvertinti tikėtinas eismo sąlygas, pavojingus meteorologinius reiškinius ir pasirinkti saugesnį važiavimo laiką ar maršrutą. Kitąmet planuojame atverti kelių valymo ir barstytuvų judėjimo interaktyvų žemėlapį“, – papasakojo K. Sakalauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?26
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...