Pereiti į pagrindinį turinį

Aleksoto funikulierius vėl veiks vasarą?

2010-10-26 08:58
Apleido: 1935 m. atidarytas funikulierius nė karto nebuvo kapitališkai remontuotas.
Apleido: 1935 m. atidarytas funikulierius nė karto nebuvo kapitališkai remontuotas. / Tomo Raginos nuotr.

Dėl prastos techninės būklės nuo liepos neveikiančio Aleksoto funikulieriaus remonto darbai gali prasidėti tik kitais metais.

Svarbi susisiekimo priemonė

"Funikulieriumi važiuodavau kiekvieną darbo dieną. Ant kalno yra darželis, kuriame dirbu", – ranka į laiptų viršų pamojo jų papėdėje užkalbinta moteris. Daugybę metų ji į kalną kilo funikulieriumi, bet nuo liepos priversta rinktis ne pačią smagiausią alternatyvą – kopti ilgais, varginančiais laiptais.

Iki šios vasaros vidurio Aleksoto funikulieriumi kilo ir leidosi nemaža dalis ant kalno esančių J.Dobkevičiaus vidurinės mokyklos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos filialo bendruomenių narių ir vietinių gyventojų. Už funikulierių atsakingos bendrovės "Autrolis" generalinis direktorius Mindaugas Legas teigė, kad dėl neveikiančios transporto priemonės gavo ne vieną susirūpinimo raštą. Tačiau "Autrolio" vadovas skėsčioja rankomis – eksploatuoti funikulierių pernelyg rizikinga.

Ne vienus metus kalbama, kad nė karto kapitalinio remonto nematęs tarpukariu įrengtas funikulierius yra ne tik apšepęs, bet ir prastos techninės būklės. Pasak M.Lego, paskutinį kirtį jai smogė praėjusi žiema, po kurios dar labiau pablogėjo betoninių plokščių būklė. Ant jų įtvirtinti pabėgiai.

Kainą atskleis tyrimai

Netrukus turėtų būti pradėtas rengti funikulieriaus remonto projektas. O realūs remonto darbai nevyks be pavasario.

"Jeigu po žiemos suprastėjo būklė, reikėjo iškart ir rūpintis visa dokumentacija, kad funikulierių būtų galima uždaryti tik remontuojant. O dabar funikulierius neveiks ilgiau, nei galėtų", – "Autrolį" lėtapėdiškumu kaltino Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.

"Prieš metus buvo atlikta ekspertizė, kuri atskleidė, kad funikulieriaus būklė avarinė. Apie tai pranešėme, bet visi žiūrėjo, laukė ir nenorėjo prisiimti atsakomybės", – atkirto M.Legas.

Išlaikyti funikulierių – "Autroliui" primesta ne pati maloniausia prievolė. Kol kas M.Legas nedrįsta spėti, kiek gali kainuoti remontas. Tai bus žinoma tik po projekto parengimo ir darbų konkurso. Kiek kainuos, aiškiau gali pasidaryti po atliktų geodezinių matavimų.

Pastatus restauruos vėliau

Funikulieriaus infrastruktūros priežiūra apsunkina kultūros ir istorijos paminklo statusas. M.Lego teigimu, Kultūros paveldo departamento buvo prašyta spręsti problemą, tačiau gautas atsakymas, kad dėl lėšų trūkumo nebus finansuojami net tyrimai, jau nekalbant apie rekonstrukcijos darbus. Paveldosaugininkai patikino, kad neprieštarauja, jog be itin priekabių apribojimų būtų tvarkoma funikulieriaus techninė dalis. Pastatai remonto dar turės palaukti. Techninį restauracijos projektą departamentas ketina rengti tik kitų metų antroje pusėje.

M.Legas tikisi, kad po remonto funikulierius vėl pradės veikti vasaros pradžioje. Galbūt kitą savaitę bus nukelti funikulieriaus vagonai, kuriuos ketinama ne tik šiek tiek pataisyti, bet ir pagražinti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų