Pereiti į pagrindinį turinį

"Autrolyje" verda aistros

2009-03-31 09:00
"Autrolyje" verda aistros
"Autrolyje" verda aistros / Evaldo Butkevičiaus nuotr. Grafikas: prognozuojama, kad per metus Kauno troleibusų ir autobusų rida sumažės 2 mln. km.

Nuo balandžio Kaune troleibusai ir autobusai kursuos rečiau. "Autrolio" vadovai pabandė sumažinti ir vairuotojų atlyginimus, tačiau sulaukė kontratakos: bus streikas ar ne?

Vairuotojų kantrybė trūko

"Autrolio" administracija, paklusdama savivaldybės raginimui taupyti lėšas, planuoja sumažinti ir darbuotojų atlyginimus. Parengtuose vairuotojų balandžio darbų planuose numatytos prastovos. Už jas būtų mokamas minimalus valandinis atlyginimas.

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Balčaitis teigė, kad atlyginimai sumažėtų apie 150 litų. Neatskaičius mokesčių, dabar jie vidutiniškai uždirba šiek tiek daugiau nei 2 tūkst. litų per mėnesį.

Troleibusų vairuotojų kantrybė trūko. Vakar vykusiame vairuotojų profsąjungos ir "Autrolio" administracijos posėdyje buvo pareikalauta didesnių atlyginimų.

"Reikalaujame, kad mūsų vairuotojų atlyginimai būtų tokie pat kaip ir "Kauno autobusų" vairuotojų. Jie per valandą uždirba 1,4 lito daugiau", – kalbėjo P.Balčaitis. Derybos dėl algų atidėtos iki kitos savaitės.

Per daug vadovų

"Autrolio" vairuotojų teigimu, sunkmečiu diržus spaustis galima, bet tai turi daryti visa bendrovė. Jų žiniomis, administracija algų mažintis neketina.

"Jie laikosi pozicijos, kad darbų mažėja tik vairuotojams, todėl ir algos turi mažėti tik jiems", – piktinosi P.Balčaitis.

"Kauno dienos" šaltinių teigimu, prieš dešimtmetį, kai "Autrolyje" dirbo daugiau nei tūkstantis žmonių, administracija sudarė mažiau nei 1 proc. visų darbuotojų. Dabar, kai darbuotojų liko 700, administracijoje esą dirba 18 proc.

"Nežinau, ar šie skaičiai tikri. Mums atsisakoma pateikti tikslius duomenis, bet administracijos aparatas padidėjo. Teisės ir valdymo skyriuje anksčiau sėkmingai dirbo du žmonės, dabar – keturi", – pasakojo P.Balčaitis.

"Kauno diena" rašė, kad Teisės ir valdymo skyriaus viršininkė Lina Keršytė yra Ūkio skyriaus viršininko Alfonso Keršio dukra ir įtakingo konservatoriaus, "Autrolio" valdybos nario Valentino Šventoraičio žmona.

Nuo praėjusių metų laikinai "Autroliui" vadovavo konservatorius Alvydas Gineitas. Vakar bendrovės valdyba svarstė naujojo direktoriaus kandidatūrą. Neoficialiomis žiniomis, prieš valdybos posėdį A.Gineitas susirgo.

Teks laukti ilgiau

Kaune kol kas visuomeninio transporto maršrutai nebus naikinami, bet dieną jie kursuos rečiau. "Yra maršrutų, kuriais troleibusai dieną važiuoja dažniau nei per piką ryte ir vakare",– pastebėjo savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Troleibusų tvarkaraštis bus labiau koreguojamas nei autobusų. Šiuo metu troleibusų maršrutų tinklas beveik dviem trečdaliais trumpesnis nei autobusų, tačiau troleibusai nuvažiuoja maždaug tiek pat kilometrų kaip ir autobusai.

Antrasis, drastiškesnis troleibusų maršrutų grafiko peržiūrėjimas numatomas vasarą. Jis labiausiai gali sumažinti 2 ir 4 maršrutų troleibusų.

Transporto skyriaus vedėjas įsitikinęs, kad šiuo metu galiojantis maršrutų grafikas sudarytas atsižvelgiant į keleivių norus, o ne į realų poreikį.

P.Keras patikino, kad trumpinti visuomeninio transporto darbo grafiką vakarais neketinama. Spėjama, kad dėl šių pasikeitimų keleiviams troleibuso ar autobuso teks laukti 3–5 minutes ilgiau. Dėl šių pasikeitimų Kauno troleibusai ir autobusai per metus nuvažiuos maždaug 2 mln. km mažiau nei iki šiol.


Ir autobusai važiuos rečiau

Nuo balandžio 1 d. įsigalios naujas maršrutinių autobusų ir troleibusų važiavimo grafikas. Drastiškų pakeitimų nedaug, bet daugeliu maršrutų transporto priemonės važiuos rečiau.

Labiausiai įsigaliosiantys viešojo transporto maršrutų grafikai sumažins 45, 9, 20, 16 ir 27 maršrutų autobusų.

Atsisakoma tik per piką iš Baltų prospekto iki Geležinkelio stoties važiavusio 45 maršruto.

9 – važiuos tik iki Lampėdžių ir nebeužsuks į Lietuvos žemės ūkio universitetą.

20 – nebedarys rato nuo V.Krėvės prospekto iki Geležinkelio stoties.

16 – paskutines dvi stoteles Kazliškiuose pasieks rečiau ir maršrutą baigs Alšėnų gatvėje.

27 – nebevažiuos iki Kleboniškio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų