Pereiti į pagrindinį turinį

Garantija baldams – akių dūmimas?

2013-01-10 19:20
Garantija baldams – akių        dūmimas?
Garantija baldams – akių dūmimas? / Tomo Raginos nuotr.

Neaiškios sąlygos perkant naują baldą gali kainuoti ne tik nemenką sumą, bet ir daug nervų. Taip atsitiko kauniečiui Raimundui Žakeliui – sulūžusi lova gerokai patuštino vyro piniginę.

Papildomi mokesčiai

„Mano butas nedidelis, tad jau senokai svajojau apie spintą-lovą. Ant senosios sofos buvo nepatogu miegoti. Tokią kompaktišką lovą šią vasarą pamačiau bendrovės “Grafų baldai„ interneto svetainėje – dar buvo pritaikyta ir nuolaida, tad nedvejodamas atsisakiau atostogų ir investavau beveik tris tūkstančius litų į šį gaminį“, – pasakojo R.Žakelis.

Vyras buvo neseniai netekęs darbo – jo darbovietė Kaune uždarė savo padalinį, tad stengėsi neišlaidauti, nes nežinojo, ar greitai sugebės rasti darbą.

Lovą vyrui bendrovė atvežė gana greitai. Kaunietis atsisakė baldų užnešimo į aštuntą aukštą paslaugos – taip sutaupė keliasdešimt litų.

Baldus taip pat panoro susirinkti pats, tačiau, pradėjęs dėlioti detales, pamatė, kad to padaryti nepavyks. Kauniečiui įtarimų jau sukėlė atvežtos lovos surinkimo instrukcija – tai tebuvo nekokybiškai atšviestos kelios nuotraukos.

„Bandžiau surinkti visą mechanizmą, bet iš tokių popierių neįmanoma nieko įžiūrėti. Teko ne kartą rinkti baldus, tačiau instrukcijos būdavo gana aiškios. Tada kreipiausi į meistrus“, – pasakojo kaunietis.

Paskambinęs į „Grafų baldus“ išgirdo, kad bendrovė baldų surinkėjo Kaune neturi, nes jie įsikūrę Šiauliuose. Telefonu kalbėjusi Kauno regiono vadybininkė jam pasiūlė „keletą firmai nedirbančių vyrukų“. Pastarieji darbą atliko už 150 litų.

Šonas skilo pusiau

Problemos dėl pirkinio nesibaigė. Geru miegu vyras mėgavosi vos tris mėnesius. „Kol vienas lovos šonas tiesiog skilo pusiau. Ant lovos tikrai nešokinėjau“, – šyptelėjo R.Žakelis.

Vyras garantijos su lova negavo, tačiau, gerokai panaršius, ją pavyko rasti internete – „Grafų baldai“ taiko bendrą garantiją visiems savo gaminamiems baldams.

Pirkdamas gaminį kaunietis taip pat nieko negirdėjo iš pardavėjų apie negaliojančią garantiją, nors paprastai ji suteikiama metams. Jos apraše sakoma, kad „baldai turi būti surenkami instrukcijoje nurodyta tvarka“ ir „rekomenduojame baldų surinkimą patikėti profesionalams“.

R.Žakelis stebėjosi, kaip įmanoma kažką surinkti eilės tvarka, kai instrukcija primena neaiškią fotografiją.

Klientas visada neteisus?

Paskambinęs dėl garantijos į „Grafų baldus“ kaunietis pajuto, kad firmos atstovas kalbą bando kreipti link to, kad kaltas pats pirkėjas. Esą jis privalėjo samdyti firmos siūlomą surinkėją, tad garantija negalioja, nors iš tikrųjų – tai tik rekomendacinio pobūdžio punktas.

Susirašinėjimas su „Grafų baldais“ truko tris savaites, kol vyras nusileido – sutiko su bendrovės pasiūlytu kompromisu: sumokėjus dar pusę tūkstančio, įmonė pakeis sulūžusią lovos dalį.

„Neturėjau laiko ginčytis – po poros savaičių išvažiuoju dirbti į Prancūziją, tad nusprendžiau pataupyti nervus ir laiką. Nuolat skambėjo patarimai apsišarvuoti kantrybe. Galų gale likau kaltas pats, nes ne jų meistrai rinko baldus ir esą pagailėjo klijų, nors šiuos meistrus man ir rekomendavo bendrovė“, – rankomis skėstelėjo vyras.

Kaltės nepripažįsta

Atvykus žurnalistams, kieme stovėjo „Grafų baldų“ automobilis – bute jau kelios valandos plušėjo bendrovės darbininkai, kurie rinko lovą.

„Mes meistrų nerekomenduojame, o tiesiog pasiūlome žmones, kurių net nepažįstame. O vėliau tarp kliento ir jų būna atskiras susitarimas, už kurį mūsų bendrovė jau neatsako. Žinau šį atvejį – garantija galiotų tik tuo atveju, jei lova būtų teisingai surinkta, o tai buvo padaryta blogai“, – sakė bendrovės direktorius Šiaulių rajono savivaldybės tarybos narys Žydrūnas Grinius.

Direktoriaus teigimu, surinkimo sutartį jis sudarė su meistrais, o firma visada siūlo pasinaudoti savo darbuotojų paslaugomis. Tiesa, direktorius pripažino, kad Kaune tokių nėra, o jei jie atvyktų iš Šiaulių, gerokai išaugtų baldų surinkimo kaina.

„Garantijos prie lovos nebuvo dėl to, nes klientas ją pirko iš ekspozicijos. Pirkėjas pats nevažiavo į Šiaulius jos apžiūrėti, ji buvo nukainota. Mes jį buvome perspėję, kad reikėtų pasižiūrėti, kaip gaminys surinktas, nes jis – ne serijinės gamybos“, – tikino įmonės direktorius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų