Vienos įkrovos neišeikvojo
„Mercedes-Benz EQS 450+“ modelį vairavęs tolimųjų kelionių rekordininkas šįkart visą distanciją nuvažiavo viena įkrova, o automobilio kompiuteris rodė, kad dar galėtų nuvažiuoti 191 km. Vidutinės kelionės sąnaudos – 14,2 kWh/100 km.
Anot V.Miliaus, nors niekam nereikia priminti apie Baltijos kelio svarbą, kasmet paminėti šią dieną – tinkama duoklė istorijai.
„Visuomet stengiuosi dalyvauti minint šią svarbią dieną. Teko prisijungti prie ta proga rengtų bėgimų, sukarti visą atstumą įprastu automobiliu, padėti organizuoti renginius. Šiais metais prisiminęs, kad jau yra visą distanciją galinčių įveikti elektromobilių, nusprendžiau imtis tokio iššūkio“, – pasakojo idėjos autorius.
Maršrutas Vilnius–Talinas svarbus ne vien istoriškai, bet ir praktiktiškai – pirmiausia keliaujantiems darbo reikalais.
Praktinis aspektas
Kartu su istorine data V.Miliaus kelionė turėjo ir praktinį aspektą. Pasak jo, maršrutu Vilnius–Talinas darbo reikalais lietuviai keliauja dažnai.
Jam pačiam ne kartą teko vykti į susitikimą Estijoje ar, pasiekus šią šalį, keltu judėti toliau į Skandinaviją. Vis dėlto elektromobiliu tokią kelionę įveikusių tautiečių vis dar nedaug, todėl informacijos trūksta.
„Lietuviai elektromobilio galimybes ilgą laiką vertino pagal tai, ar su viena įkrova galima iš sostinės nukakti iki pajūrio. Keliaujantiesiems darbo reikalais ne mažiau svarbus yra maršrutas Vilnius–Talinas. Todėl norėjosi visą atstumą įveikti elektromobiliu ir pasidalyti savo patirtimi su panašią kelionę planuojančiais vairuotojais“, – komentavo pašnekovas.
„Mercedes-Benz EQS 450+“ elektromobiliu V.Milius be sustojimų jau yra nuvažiavęs nuo Vilniaus iki Palangos ir grįžęs atgal. Vyras išbandė elektromobilio galimybes ir lėkdamas iš sostinės į pajūrį didžiausiu leistinu greičiu. Šis bandymas vairuojant šį modelį taip pat nebuvo didelis iššūkis – tikslą keliautojas pasiekė dar turėdamas nemažą energijos likutį.
Dvejonių nekilo
Viena įkrova įveiktas visas maršrutas nuo Vilniaus iki Talino – geras praktinis pavyzdys, kokią pažangą per pastarąjį dešimtmetį padarė į elektra varomus automobilius persiorientuojantys gamintojai.
600 km realiomis sąlygomis gali nuvažiuoti ne tik „Mercedes-Benz EQS“, bet ir „Tesla Model S“ ar BMW iX, o sąrašas sparčiai plečiasi.
Gamintojas skelbia, kad 107,8 kWh bateriją turinčio „Mercedes-Benz EQS 450+“ nuvažiuojamas atstumas (pagal WLTP testus) siekia iki 780 km. V.Miliaus teigimu, žinant šio modelio parametrus ir jau išbandžius jį ilgesnėse išvykose, dėl galimybės įveikti visą atstumą viena įkrova pernelyg daug dvejonių nekilo.
Net jeigu būtų tekę stabtelėti, kelionė nebūtų pernelyg prailgusi, nes šio modelio bateriją galima krauti iki 200 kW galia. Įkrovimas nuo 10 iki 100 proc. tuomet trunka vos pusvalandį.
Pasiteisino „Eco+“
„Maršrutas Vilniaus–Talinas elektromobiliams yra labai palankus, nes jame daug greičio ribojimų. Magistralė tęsiasi tik iki Panevėžio, o toliau tenka judėti su srautu. Dėl didelio sunkiasvorių transporto priemonių srauto riedėti pernelyg lėtai negalėjau, nes taip būčiau trukdęs kitiems eismo dalyviams. Tad buvau dėmesingas, tačiau niekur neskubantis eismo dalyvis“, – dėstė patyręs vairuotojas.
V.Milius automagistrale važiavo šiek tiek mažesniu, nei leistina, greičiu. Jo žodžiais, ilgoje kelionėje galėjo pasitaikyti netikėtumų, todėl jau iš pradžių išnaudoti pernelyg daug energijos būtų buvę neracionalu.
Kaitra alsuojančią vasaros dieną taip pat labai pravertė „Mercedes-Benz EQS“ modeliuose diegiama energijos sąnaudų valdymo sistema. Tai leido smarkiai nesumažinant nuvažiuojamo atstumo visą kelią naudotis oro kondicionieriumi.
„Įjungus „Eco+“ funkciją, klimato kontrolės veikimas šiek tiek susilpnina jos pajėgumą. Nors salonas neatvėsinamas tiek, kad ant nosies kabėtų varveklis, siekiant komforto to visiškai pakanka. Netgi nėra prasmės visiškai išjungti vėdinimo, o multimedijos įrangos ar garso sistemos sąnaudos yra pernelyg menkos, kad turėtų įtakos įveikiamam atstumui“, – apie vieną svarbiausių elektromobilio pranašumų aiškino pašnekovas.
Naujausi komentarai