Pereiti į pagrindinį turinį

Karinio orlaivio remontas pakvipo afera

2012-04-05 11:44
Karinio orlaivio remontas pakvipo afera
Karinio orlaivio remontas pakvipo afera / KAM nuotr.

Kilo įtarimų, kad Karinių oro pajėgų karininkai iššvaistė 6 mln. litų už seno orlaivio remontą.

Karo policija artimiausiu metu Kauno apygardos prokuratūrai ketina perduoti surinktą medžiagą dėl galimai nekokybiško orlaivio „L-410 UVP Turbolet“ remonto.

„Karo policijos Kauno įgula atlieka tyrimą. Vyksta liudytojų apklausos ir tikslinama informacija. Ši medžiaga bus perduota prokuratūrai, kuri spręs, ar pradėti ikiteisminį tyrimą“, – BNS sakė krašto apsaugos ministrės atstovė viešiesiems ryšiams Ugnė Naujokaitytė.

Įtarimai pirmiausiai kilo Lietuvos kariuomenės Skrydžių saugos departamentui, kuris po remonto tikrino orlaivį L-410 ir turėjo nuspręsti, ar išduoti tinkamumo skraidyti pažymėjimą. Tada Krašto apsaugos ministerijos Generalinė inspekcija nustatė, kad orlaivio variklių kapitalinis remontas atliktas nekokybiškai. Įtariama, kad nepakankamai gerai suremontuota ir perdažyta orlaivio danga, pakeisti orlaivio varikliai bei sraigtai, nekokybiškai įvykdyta kai kurių sistemų modernizacija.

Komisiją, kuri priėmė galimai nekokybiško orlaivio remonto darbus, sudarė šeši Karinių oro pajėgų karininkai.

2011 m. vasario pabaigoje dėl lėktuvo L-410 kapitalinio remonto Lietuvos kariuomenė sudarė sutartį su bendrovėmis „Ekobana“ ir „Ukraviatechnika“.

Lietuvos kariuomenės kūrėjas savanoris, atsargos majoras Arūnas Stašaitis išvis abejoja dviejų 1982 m. gamintų orlaivių L-410 svarba šalies armijoje. „Tai jau labai seni lėktuvai, jais naudojosi Rytų Vokietijos armija, paskui jie 1992 m. padovanoti Lietuvai. Jais gabenamos iki 10 karių grupės, o dėl maskuotės tempiamas imitacinis lėktuvo modelis, kuris turi nukreipti priešo artilerijos dėmesį nuo transportuojančio žmones orlaivio. Bet dabar realių kovų atveju jie būtų visai beverčiai“, – „Kauno dienai“ tvirtino atsargos karininkas.

A.Stašaičio nuomone, visiškai nepasimoka leisti 6 mln. litų seno laužo remontui. „Jei turėtumėte 25 metų senumo žigulį, ar skirtumėte remontui 25 tūkst. litų? Turbūt verčiau pirktumėte naujesnę mašiną. Už 6 mln. litų tikrai galima įsigyti vertingesnį orlaivį“, – įsitikinęs A.Stašaitis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų