Kas išgelbės sostinę nuo milžiniškų spūsčių?

Lenktynininkas papasakojo, kaip stovėjimo kamščiuose problemą buvo sugalvota spręsti jo įmonėje – biurą iš centro buvo nuspręsta perkelti į miegamąjį rajoną. Tad dabar, kai visi važiuoja iš miegamųjų rajonų į centrą, jo darbuotojai važiuoja į priešingą pusę ir išvengia kamščių.

Dar vienas pavyzdys: B.Vanagas prisiminė laiką, kai jo sūnus, kuris dabar yra studentas, turėjo eiti į darželį. Tėvai tada ieškojo vaikui darželio, kuris atitiktų jų lūkesčius. Rado tokį, tačiau važiuoti į jį reikėjo 25 km. Jei nuvežus reikėdavo grįžti namo, o vakare važiuoti vaiko pasiimti, per dieną tekdavo suvažinėti 100 km. Ką padarė šeima? Pakeitė gyvenamąją vietą – apsigyveno arčiau darželio ir taip išsprendė problemą.

"Mes labai dažnai tikimės, kad kažkas kitas išspręs mūsų problemas. Tačiau kai kurias jų galime išspręsti patys. Tad jei miestas ir patys vilniečiai spręstų su eismu susijusias problemas, situacija sparčiai gerėtų, – sakė lenktynininkas. – Kiekvienas turime pasirinkimą – arba piktintis, kad ne viskas vyksta, kaip norime, arba pagalvoti, kokių pokyčių, kurie mums palengvintų gyvenimą, galime padaryti patys. Tikėsite ar ne, bet aš Vilniuje beveik nestoviu kamščiuose, nes pats galiu planuoti savo darbo laiką, kur bus mano biuras, kur gyvensiu, kada, kur ir kokiu keliu važiuosiu. Tai man padeda sutaupyti laiko ir išvengti eismo planavimo problemų."

Bus bėdų dėl paspirtukų

Pastaruoju metu atsiranda vis geresnės galimybės judėti po miestą dviračiais, paspirtukais. Tiesa, paspirtukai, B.Vanago įsitikinimu, dar iškels daug klausimų, kuriuos teks spręsti, nes Lietuvoje dar nėra tinkamos naudojimosi jais kultūros ir nėra aiškiai apibrėžtas jų eismas. Tad turėsime bėdą ir, greičiausiai, pradėsime tai spręsti tik tada, kai atsitiks kokia tragiška nelaimė. Vis dėlto jau dabar yra galimybės judėti po miestą, pavyzdžiui, elektriniais paspirtukais, ir tai, bent jau šiltuoju metų laiku, gali išspręsti daug problemų.

Eismo mieste planavimas, pasak lenktynininko, yra daugiau nei tik nubrėžti eismo juostą, sureguliuoti šviesoforą ar pakabinti vienokį ar kitokį ženklą. Savivaldybėje reikia žmonių, kurie būtų kompetentingi spręsti su eismu susijusius klausimus, kurie domėtųsi naujausiomis technologijomis, galėtų naudotis tiek infrastruktūrinėmis, tiek kitomis eismo reguliavimo naujovėmis. Reikia, kad miesto eismo reguliavimas būtų integruotas ir galėtų turėti kintamą algoritmą. Čia didelis mokslinis darbas, kuris turi būti padarytas. Taip pat būtina šviesti žmones, gerinti vairuotojų eismo kultūrą, ugdyti jų sąmoningumą.

Per menka kontrolė

Ypatingą dėmesį vairuotojų kultūrai ragina skirti ir buvęs lenktynininkas, dabar vairavimo instruktoriumi Vilniuje dirbantis Bronius Kazlauskas.

"Nieko blogo apie eismo organizavimą Vilniuje pasakyti negaliu – aplinkkeliai išsprendė daug problemų, sumažino automobilių srautus. Gal tik jie turėjo būti platesni pagal mūsų automobilių skaičių – planuodami turėjo numatyti perspektyvą. Tad dabar ir jie jau šiek tiek užkimšti, bet jeigu jų nebūtų, mieste apskritai būtų tragedija", – sakė B.Kazlauskas.

Elkis gatvėje taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi.

Vis dėlto kasdien po miestą važinėjantis vyras daugiausia pretenzijų savivaldybei ir policijai turi dėl per menkos eismo ir vairuotojų kontrolės. Anot jo, daug vairuotojų, kurie važiuoja kaip nori ir kur nori, viršija greitį, rikiuojasi bet kaip, kitus gąsdina ir sukelia avarines situacijas. Eismas Vilniaus gatvėse, vairavimo instruktoriaus teigimu, kaip laukiniuose vakaruose – kas kaip nori, tas taip važiuoja, o kontrolės ir policijos mažai.

"Kamščiai, kuriuose stovime, dažniausiai susidaro dėl vairuotojų kaltės. Jeigu jie laikytųsi eismo taisyklių, važiuotų leistinu greičiu, "nešokinėtų" iš juostos į juostą, "neužspaudinėtų" kitų, būtų viskas gerai. Tik dėl mūsų vairuotojų kultūros stokos kyla daugiausia problemų. Kadangi aš jau važinėju 50 metų, galiu drąsiai apie tai spręsti, – sakė B.Kazlauskas. – Vairuotojų pagarba vienas kitam, tolerancija – tik tai gali išgelbėti situaciją. Elkis gatvėje taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi – toks būtų mano patarimas visiems."



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Ko VMI žiopso, kada tuos web'Job-istus apmokestins?

Ruby Recker

Ruby Recker portretas
„Google“ už kiekvieną mėnesį už darbą internete sumokėjo nuo 18000 iki 25000 dolerių. Paskutinį mėnesį aš uždirbsiu $ 23618 iš „GoogLe“ ir esu nuolatinis studentas, o aš laisvalaikiu dirbu nuo 2 iki 3 valandų per dieną. kiekvienas žmogus gali prisijungti prie šio darbo ir pradėti uždirbti internete, kaip ir aš. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­98.C­­o­­m

Susirask tikrą darbą

Susirask tikrą darbą  portretas
Burinskiene- susirask ne valdišką o tikrą darbą ir pažiūrėsime kaip užgiedosi kai reikės kelis kartus per miestą viešuoju pervažiuoti .Kaip man nusibodo kad aukštosiose karaliauja bukpročiai dykaduoniai nežinantys kaip dauguma žmonių gyvena
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių