- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga pačios sostinės savivaldybės įmonės oficialiai dar neinformavo apie planus streikuoti, sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
„Įmonė kol kas tik iš spaudos yra gavusi informaciją apie tai, kad kažkokie ten streikai yra planuojami, formaliai, pagal įstatymą, oficialiai tokios informacijos nėra. Iš miesto pozicijos, tik patvirtinsiu, kad, be abejo, tai nėra kavos ar bandelių pardavimas laisvalaikiu, tai yra būtina paslauga, įstatymas reglamentuoja, kaip gali vykti streikai tokiose srityse – jie gali vykti, tačiau turi būti užtikrintas minimalus paslaugos teikimas“, – trečiadienį žurnalistams po susitikimo su viešojo transporto vadovybe sakė R. Šimašius.
Jis taip pat tvirtino, kad viena iš galimo nepasitenkinimo priežasčių gali būti derybos dėl subsidijos profesinei sąjungai – iki šiol jai per metus iš įmonės biudžeto buvo skiriama apie 80 tūkst. eurų.
„Ir tai leidžia joms daryti tas viešas akcijas, kurias turime. Tiesą sakant, aš nesu iki galo tikras, ar yra sąžininga, kad Vilniaus miestas moka „Susisiekimo paslaugoms“, kad jos sumokėtų viešajam transportui už tai, kad paskui beveik 100 tūkstančių eurų būtų skirta ne naujam autobusui įsigyti ir darbuotojų sąlygas gerinti, bet profesinės sąjungos subsidijai“, – kalbėjo meras.
„Tikrai nenoriu sakyti, kad tai pagrindinė (planuojamo streiko – BNS) priežastis, bet, turbūt, tai yra fonas“, – pridūrė savivaldybės vadovas.
Vilniaus viešojo transporto direktorius Darius Aleknavičius patvirtino, kad profesinė sąjunga iki šiol nepateikė informacijos apie streiką. Jis tikino, kad tam tikra atskirtis yra tarp ilgamečių daugiau uždirbančių ir neseniai įsidarbinusių vairuotojų, ir atlyginimų skirtumai siekia netgi 70 procentų.
„Mūsų tikslas yra gerinti darbuotojų sąlygas ne vien tik kažkuriai konkrečiai darbuotojų grupei, sričiai, bet visos įmonės mastu. Esame patvirtinę atlyginimų kėlimą nuo rugsėjo 1 dienos, atlyginimai kils mažiausiai uždirbantiems vairuotojams, turintiems mažiausią stažą – tam esame nusimatę skirti per metus beveik 700 tūkstančių eurų“, – kalbėjo D. Aleknavičius.
Jis patvirtino, kad subsidijos mokamos pagal 2018-aisiais sudarytą kolektyvinę sutartį, kuri baigė galioti šį pavasarį – įmonė bando derėtis dėl naujų sąlygų.
„Galima būtų taip pat pažymėti, kad už šias lėšas profesinė sąjunga nei įmonei, nei visuomenei nėra pateikusi ataskaitų, kur jos panaudojamos. Tai buvo vienas iš punktų mūsų kolektyvinės sutarties derybose, šis klausimas buvo labai aštriai keliamas. Esame pasiekę tarpinį susitarimą, kur subsidija yra sumažinta“, – dėstė jis.
Profesinės sąjungos reikalauja įmonės vadovybės tęsti 2018-aisiais kolektyvine sutartimi prisiimtus įsipareigojimus „nebloginant darbuotojų teisinės ir socialinės, ekonominės padėties“, spręsti užmokesčio kėlimo dešimtadaliu, galimybės papietauti klausimus. Dėl to pastarosiomis savaitėmis profesinė sąjunga jau rengė neterminuotą piketą.
D. Aleknavičius pripažino, kad pietų klausimas yra aktualus, kadangi Vilniuje dėl intensyvaus eismo viešasis transportas būna priverstas atsilikti nuo grafikų.
„Taip, nutinka spūstys, nutinka tam tikri nenumatyti atvejai, kad kartais vairuotojams neužtenka tų 30 minučių papietauti“, – tikino jis.
Anot D. Aleknavičiaus, apie galimus sprendimus kalbėta ir su profesine sąjunga, o su kita savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugomis“ ieškoma sprendimų dėl grafikų sudarymo.
„Galiu pasakyti, kad nuo spalio 4-osios paleidžiame pilotinius maršrutus, dalyje maršrutų numatydami ilgesnes pietų pertraukas – ne trumpesnes nei 45 minučių, kad atsitikus spūsčiai ar avarijai vairuotojui liktų ne mažiau 30 minučių pietų pertraukos. Startuojame su penkiais, žiūrime, kaip tai įtakoja viešojo transporto sistemą, tada didinsime maršrutų kiekius“, – tikino Vilniaus viešojo transporto direktorius.
Jis tikino, kad įmonė iki šiol yra atvira deryboms, visada buvo pasiruošusi spręsti nesutarimus kitais būdais, per tarpininkavimą, darbo arbitražą.
„Tačiau pati profesinė sąjunga pasirinko baigti derybas, uždaryti duris ir eskaluoti problemą žiniasklaidoje, įmonės viduje. Kviečiame profsąjungą grįžti prie derybų stalo, ieškoti tų sprendimų, kad užtikrintumėme darbuotojų gerovę, įmonės tikslų pasiekimą“, – sakė jis.
Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga spalio viduryje inicijuoja balsavimą – sulaukus ketvirtadalio profsąjungos narių pritarimo, ketinama spalio 21 ir 22 dieną rengti dviejų valandų įspėjamuosius streikus, o nesutarus nuo spalio 28-osios – ir tikrąjį neterminuotą streiką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą5
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Po gaisro Vilniuje daliai ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduojama tęsti ir penktadienį
Po trečiadienio vakarą sostinės Panerių gatvėje kilusio gaisro, Vilniaus miesto savivaldybė daliai švietimo ir ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduoja tęsti ir penktadienį. ...
-
V. Benkunskas apie gaisro sostinėje padarinius: gyventojams rekomenduojama nusivalyti paviršius6
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad su Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pagalba savivaldybei pavyko išvengti didesnės taršos dėl trečiadienio vakarą Paneriuose kilusio gaisro. ...
-
Virš Vilniaus – ratus sukantys sraigtasparniai3
Kai kuriuos vilniečius ketvirtadienį nustebino padangėje pamatytas vaizdas. Kariuomenės atstovai paaiškino, kodėl virš sostinės ratus suka sraigtasparniai. ...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose4
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Dalis vilniečių negavo perspėjimo apie didžiulį gaisrą: ministrė sako, kad reikės tai išsiaiškinti5
Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį šios sistemos įgyvendinimą. ...
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Po gaisro sostinėje aplinkosaugininkai pradėjo neplaninį patikrinimą: bendrovė nelaikyta rizikinga2
Aplinkosaugininkai dėl Vilniuje kilusio gaisro pradėjo bendrovės neplaninį patikrinimą, skelbima, kad įmonė nebuvo priskirta prie aukštą riziką turinčių objektų. ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda1
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...
-
Vilniaus savivaldybė: dėl gaisro daliai ugdymo įstaigų rekomenduojama dirbti nuotoliu1
Trečiadienio vakarą kilusio didžiulio gaisro sostinėje dūmai yra toksiški, todėl į gaisro taršos poveikio zoną (2 km spinduliu nuo gaisravietės) patenkančioms švietimo ir ugdymo įstaigoms dėl galimo neigiamo poveikio sveikatai ...