R. Šimašius: viešojo transporto profsąjunga oficialiai neinformavo apie streiko planus

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga pačios sostinės savivaldybės įmonės oficialiai dar neinformavo apie planus streikuoti, sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

„Įmonė kol kas tik iš spaudos yra gavusi informaciją apie tai, kad kažkokie ten streikai yra planuojami, formaliai, pagal įstatymą, oficialiai tokios informacijos nėra. Iš miesto pozicijos, tik patvirtinsiu, kad, be abejo, tai nėra kavos ar bandelių pardavimas laisvalaikiu, tai yra būtina paslauga, įstatymas reglamentuoja, kaip gali vykti streikai tokiose srityse – jie gali vykti, tačiau turi būti užtikrintas minimalus paslaugos teikimas“, – trečiadienį žurnalistams po susitikimo su viešojo transporto vadovybe sakė R. Šimašius.

Jis taip pat tvirtino, kad viena iš galimo nepasitenkinimo priežasčių gali būti derybos dėl subsidijos profesinei sąjungai – iki šiol jai per metus iš įmonės biudžeto buvo skiriama apie 80 tūkst. eurų.

„Ir tai leidžia joms daryti tas viešas akcijas, kurias turime. Tiesą sakant, aš nesu iki galo tikras, ar yra sąžininga, kad Vilniaus miestas moka „Susisiekimo paslaugoms“, kad jos sumokėtų viešajam transportui už tai, kad paskui beveik 100 tūkstančių eurų būtų skirta ne naujam autobusui įsigyti ir darbuotojų sąlygas gerinti, bet profesinės sąjungos subsidijai“, – kalbėjo meras.

„Tikrai nenoriu sakyti, kad tai pagrindinė (planuojamo streiko – BNS) priežastis, bet, turbūt, tai yra fonas“, – pridūrė savivaldybės vadovas.

Vilniaus viešojo transporto direktorius Darius Aleknavičius patvirtino, kad profesinė sąjunga iki šiol nepateikė informacijos apie streiką. Jis tikino, kad tam tikra atskirtis yra tarp ilgamečių daugiau uždirbančių ir neseniai įsidarbinusių vairuotojų, ir atlyginimų skirtumai siekia netgi 70 procentų.

„Mūsų tikslas yra gerinti darbuotojų sąlygas ne vien tik kažkuriai konkrečiai darbuotojų grupei, sričiai, bet visos įmonės mastu. Esame patvirtinę atlyginimų kėlimą nuo rugsėjo 1 dienos, atlyginimai kils mažiausiai uždirbantiems vairuotojams, turintiems mažiausią stažą – tam esame nusimatę skirti per metus beveik 700 tūkstančių eurų“, – kalbėjo D. Aleknavičius.

Jis patvirtino, kad subsidijos mokamos pagal 2018-aisiais sudarytą kolektyvinę sutartį, kuri baigė galioti šį pavasarį – įmonė bando derėtis dėl naujų sąlygų.

„Galima būtų taip pat pažymėti, kad už šias lėšas profesinė sąjunga nei įmonei, nei visuomenei nėra pateikusi ataskaitų, kur jos panaudojamos. Tai buvo vienas iš punktų mūsų kolektyvinės sutarties derybose, šis klausimas buvo labai aštriai keliamas. Esame pasiekę tarpinį susitarimą, kur subsidija yra sumažinta“, – dėstė jis.

Profesinės sąjungos reikalauja įmonės vadovybės tęsti 2018-aisiais kolektyvine sutartimi prisiimtus įsipareigojimus „nebloginant darbuotojų teisinės ir socialinės, ekonominės padėties“, spręsti užmokesčio kėlimo dešimtadaliu, galimybės papietauti klausimus. Dėl to pastarosiomis savaitėmis profesinė sąjunga jau rengė neterminuotą piketą.

D. Aleknavičius pripažino, kad pietų klausimas yra aktualus, kadangi Vilniuje dėl intensyvaus eismo viešasis transportas būna priverstas atsilikti nuo grafikų.

„Taip, nutinka spūstys, nutinka tam tikri nenumatyti atvejai, kad kartais vairuotojams neužtenka tų 30 minučių papietauti“, – tikino jis.

Anot D. Aleknavičiaus, apie galimus sprendimus kalbėta ir su profesine sąjunga, o su kita savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugomis“ ieškoma sprendimų dėl grafikų sudarymo.

„Galiu pasakyti, kad nuo spalio 4-osios paleidžiame pilotinius maršrutus, dalyje maršrutų numatydami ilgesnes pietų pertraukas – ne trumpesnes nei 45 minučių, kad atsitikus spūsčiai ar avarijai vairuotojui liktų ne mažiau 30 minučių pietų pertraukos. Startuojame su penkiais, žiūrime, kaip tai įtakoja viešojo transporto sistemą, tada didinsime maršrutų kiekius“, – tikino Vilniaus viešojo transporto direktorius.

Jis tikino, kad įmonė iki šiol yra atvira deryboms, visada buvo pasiruošusi spręsti nesutarimus kitais būdais, per tarpininkavimą, darbo arbitražą.

„Tačiau pati profesinė sąjunga pasirinko baigti derybas, uždaryti duris ir eskaluoti problemą žiniasklaidoje, įmonės viduje. Kviečiame profsąjungą grįžti prie derybų stalo, ieškoti tų sprendimų, kad užtikrintumėme darbuotojų gerovę, įmonės tikslų pasiekimą“, – sakė jis. 

Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga spalio viduryje inicijuoja balsavimą – sulaukus ketvirtadalio profsąjungos narių pritarimo, ketinama spalio 21 ir 22 dieną rengti dviejų valandų įspėjamuosius streikus, o nesutarus nuo spalio 28-osios – ir tikrąjį neterminuotą streiką.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Feldfebelis Otto

Feldfebelis Otto portretas
Susireikšminęs kiauragalvis....

Algirdas Markevičius

Algirdas Markevičius portretas
Profesinė sąjunga informuoja, kad taip vadinamos subsidijos nėra mokamos profesinei sąjungai nuo š. m. gegužės mėnesio. Profesinė sąjunga kalba apie kiekvienais metais blogėjančias darbo sąlygas, metų metus nesprendžiamas problemas ir prastą darbo santykių kultūra, kur darbuotojai nėra girdimi, o tiesiog bandoma vienašališkai diktuoti savo sąlygas, kurios kartais net prasilenkia su darbo teise. Kalbame apie socialinį teisingumą, kai bendrovės vadovai deklaruoja nuotolius ir savivaldybės įmonėje nusistato plius 1000 - 2500 Eur didesnius atlyginimus. Todėl šiandien vairuotojai nesieja savo darbo su šia bendrove ir palieka darbą. Šiandien jų trūksta - 172. Ir kai sakoma, kad darbo sąlygos tai nauja transporto priemonė ar laiku mokamas darbo užmokestis, mes kalbame apie šeimos ir socialinio gyvenimo trūkumą dėl šešių darbo dienų per septynias kalendorines dienas nustatymo, nuovargį, stresą ir iš to kylantį pavojų vairuotojų sveikatai, mūsų keleiviams ir kitiems eismo dalyviams. Kalbame api

gege

gege portretas
JIS zino apie lgbt viska ten pirmoje vietoje
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių