- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga pačios sostinės savivaldybės įmonės oficialiai dar neinformavo apie planus streikuoti, sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
„Įmonė kol kas tik iš spaudos yra gavusi informaciją apie tai, kad kažkokie ten streikai yra planuojami, formaliai, pagal įstatymą, oficialiai tokios informacijos nėra. Iš miesto pozicijos, tik patvirtinsiu, kad, be abejo, tai nėra kavos ar bandelių pardavimas laisvalaikiu, tai yra būtina paslauga, įstatymas reglamentuoja, kaip gali vykti streikai tokiose srityse – jie gali vykti, tačiau turi būti užtikrintas minimalus paslaugos teikimas“, – trečiadienį žurnalistams po susitikimo su viešojo transporto vadovybe sakė R. Šimašius.
Jis taip pat tvirtino, kad viena iš galimo nepasitenkinimo priežasčių gali būti derybos dėl subsidijos profesinei sąjungai – iki šiol jai per metus iš įmonės biudžeto buvo skiriama apie 80 tūkst. eurų.
„Ir tai leidžia joms daryti tas viešas akcijas, kurias turime. Tiesą sakant, aš nesu iki galo tikras, ar yra sąžininga, kad Vilniaus miestas moka „Susisiekimo paslaugoms“, kad jos sumokėtų viešajam transportui už tai, kad paskui beveik 100 tūkstančių eurų būtų skirta ne naujam autobusui įsigyti ir darbuotojų sąlygas gerinti, bet profesinės sąjungos subsidijai“, – kalbėjo meras.
„Tikrai nenoriu sakyti, kad tai pagrindinė (planuojamo streiko – BNS) priežastis, bet, turbūt, tai yra fonas“, – pridūrė savivaldybės vadovas.
Vilniaus viešojo transporto direktorius Darius Aleknavičius patvirtino, kad profesinė sąjunga iki šiol nepateikė informacijos apie streiką. Jis tikino, kad tam tikra atskirtis yra tarp ilgamečių daugiau uždirbančių ir neseniai įsidarbinusių vairuotojų, ir atlyginimų skirtumai siekia netgi 70 procentų.
„Mūsų tikslas yra gerinti darbuotojų sąlygas ne vien tik kažkuriai konkrečiai darbuotojų grupei, sričiai, bet visos įmonės mastu. Esame patvirtinę atlyginimų kėlimą nuo rugsėjo 1 dienos, atlyginimai kils mažiausiai uždirbantiems vairuotojams, turintiems mažiausią stažą – tam esame nusimatę skirti per metus beveik 700 tūkstančių eurų“, – kalbėjo D. Aleknavičius.
Jis patvirtino, kad subsidijos mokamos pagal 2018-aisiais sudarytą kolektyvinę sutartį, kuri baigė galioti šį pavasarį – įmonė bando derėtis dėl naujų sąlygų.
„Galima būtų taip pat pažymėti, kad už šias lėšas profesinė sąjunga nei įmonei, nei visuomenei nėra pateikusi ataskaitų, kur jos panaudojamos. Tai buvo vienas iš punktų mūsų kolektyvinės sutarties derybose, šis klausimas buvo labai aštriai keliamas. Esame pasiekę tarpinį susitarimą, kur subsidija yra sumažinta“, – dėstė jis.
Profesinės sąjungos reikalauja įmonės vadovybės tęsti 2018-aisiais kolektyvine sutartimi prisiimtus įsipareigojimus „nebloginant darbuotojų teisinės ir socialinės, ekonominės padėties“, spręsti užmokesčio kėlimo dešimtadaliu, galimybės papietauti klausimus. Dėl to pastarosiomis savaitėmis profesinė sąjunga jau rengė neterminuotą piketą.
D. Aleknavičius pripažino, kad pietų klausimas yra aktualus, kadangi Vilniuje dėl intensyvaus eismo viešasis transportas būna priverstas atsilikti nuo grafikų.
„Taip, nutinka spūstys, nutinka tam tikri nenumatyti atvejai, kad kartais vairuotojams neužtenka tų 30 minučių papietauti“, – tikino jis.
Anot D. Aleknavičiaus, apie galimus sprendimus kalbėta ir su profesine sąjunga, o su kita savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugomis“ ieškoma sprendimų dėl grafikų sudarymo.
„Galiu pasakyti, kad nuo spalio 4-osios paleidžiame pilotinius maršrutus, dalyje maršrutų numatydami ilgesnes pietų pertraukas – ne trumpesnes nei 45 minučių, kad atsitikus spūsčiai ar avarijai vairuotojui liktų ne mažiau 30 minučių pietų pertraukos. Startuojame su penkiais, žiūrime, kaip tai įtakoja viešojo transporto sistemą, tada didinsime maršrutų kiekius“, – tikino Vilniaus viešojo transporto direktorius.
Jis tikino, kad įmonė iki šiol yra atvira deryboms, visada buvo pasiruošusi spręsti nesutarimus kitais būdais, per tarpininkavimą, darbo arbitražą.
„Tačiau pati profesinė sąjunga pasirinko baigti derybas, uždaryti duris ir eskaluoti problemą žiniasklaidoje, įmonės viduje. Kviečiame profsąjungą grįžti prie derybų stalo, ieškoti tų sprendimų, kad užtikrintumėme darbuotojų gerovę, įmonės tikslų pasiekimą“, – sakė jis.
Vilniaus viešojo transporto profesinė sąjunga spalio viduryje inicijuoja balsavimą – sulaukus ketvirtadalio profsąjungos narių pritarimo, ketinama spalio 21 ir 22 dieną rengti dviejų valandų įspėjamuosius streikus, o nesutarus nuo spalio 28-osios – ir tikrąjį neterminuotą streiką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarnybą oro gynybos batalione ir Vilniuje pradėjo keli šimtai šauktinių7
Devynių mėnesių privalomą tarnybą Karinių oro pajėgų Oro gynybos batalione bei Lietuvos kunigaikščio didžiojo Gedimino štabo batalione antradienį pradėjo keli šimtai šauktinių. ...
-
Vilniečiai – pikti: žolė nešienaujama ne tik mieste, bet ir gyvūnų kapinėse5
Vilniečiai piktinasi, kad žolė nešienaujama ne tik mieste, bet ir gyvūnų kapinėse. Savivaldybė teisinasi, kad nešienaujama tik už kapinių tvoros. Čia esą ne jų, o dujotiekininkų valdos. Šie šienauti nežada, tik medžiu...
-
„Turkish Airlines“ nuo spalio dažniau skraidys tarp Vilniaus ir Stambulo3
Turkijos oro bendrovė „Turkish Airlines“ nuo spalio suplanavo penkis papildomus skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Stambulą – iš viso bus 14 skrydžių per savaitę, antradienį pranešė Lietuvos oro uostai. ...
-
Nauja „Susisiekimo paslaugų“ valdybos narė – Amsterdamo miesto administracijos vadovė
Vilniaus miesto judumo kompetencijų centro SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nepriklausoma valdybos nare šią savaitę patvirtinta p. Thea de Vries, šiuo metu einanti Amsterdamo savivaldybės direktorės pareigas. ...
-
Vilniaus evangelikų reformatų bažnyčios laiptų akmenys grąžinti į žydų kapines11
Tvarkant Vilniaus evangelikų reformatų bažnyčią Pylimo gatvėje, aptikta, kad jos laiptams buvo panaudoti žydų antkapiniai paminklai. Jie grąžinti į žydų kapines, pranešė Kultūros infrastruktūros centras. ...
-
Tarp sostinės įmonių – teisiniai ginčai dėl teritorijos prie buvusio taksi parko
Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje. ...
-
A. Zuoką jau pasivijo nemalonumai: teks aiškintis Vyriausiajai rinkimų komisijai13
Pirmasis apie dalyvavimą Vilniaus miesto mero rinkimuose pranešęs Artūras Zuokas bus ir vienas pirmųjų, kuriam, panašu, teks atsakyti į nepatogius klausimus. ...
-
Paradoksas: Lietuvoje – rekordiškai daug turistų, nors užsienyje skelbiama, esą čia nebesaugu15
Paradoksali situacija – jau kurį laiką iš verslininkų girdime, kad ir Vilniuje, ir visoje Lietuvoje turistų nėra. Iš užsienio atkeliauja blogi straipsniai, kad Lietuva yra nesaugi šalis, tačiau naujausia statistika rodo visi&s...
-
Oro balionai trukdo Vilniaus oro uostui: jų skrydžių sumažės iki 80 procentų?2
Vilniaus oro uostui sulaukiant vis didesnių keliautojų srautų, „Oro navigacija“ inicijuoja taisyklių Vilniaus oro erdvėje pakeitimus, stipriai paliesiančius sostinės oreivius, praneša LNK. ...
-
Pradedamas kapitalinis Vilniaus Saulėtekio alėjos remontas, bus ribojamas eismas1
Nuo Nemenčinės plento iki Plytinės gatvės besitęsianti keturių eismo juostų gatvė sostinėje iki spalio vidurio įgaus naują vaizdą – taps humaniškesnė, patogesnė pėstiesiems ir žalesnė, praneša Vilniaus savivaldybė. ...