Pereiti į pagrindinį turinį

Troleibusų karuose teisūs visi

2013-06-14 06:00
Troleibusų karuose teisūs visi
Troleibusų karuose teisūs visi / www.troleibusas.lt stop kadras

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojai, girdėdami vis dažnėjančias kalbas apie troleibusų eros pabaigą, piktinasi nežmoniškomis darbo sąlygomis ir stebisi neva įmonių vadovybės kabinetuose atliekamais remontais. Pastarieji visus kaltinimus neigia.

Darbuotojai jaučiasi nuskriausti

Miestiečiai pasiryžę gelbėti Vilniaus troleibusų sistemą ir blogas darbo sąlygas kenčiančius darbuotojus: kiek anksčiau buvo įkurtas specialus interneto puslapis, kuriame publikuojami su miesto viešojo transporto problemomis susiję tekstai, pasipiktinusių darbuotojų filmuota medžiaga.

Trumpame vaizdo klipe, kurį puslapio administratoriams atsiuntė prisistatyti nepanoręs VVT darbuotojas, atsiskleidžia ne pats maloniausias vaizdas – avarinės būklės, higienos reikalavimų neatitinkantys pelėsiais apaugę dušai. Pasirodo, tokiuose dušuose yra priversti praustis Verkių gatvėje esančio autobusų remonto dirbtuvių darbuotojai. Tiesa, keletas profesinių sąjungų darbuotojų tvirtina, kad šiuo metu ir taip gerai atrodę vadovybės kabinetai yra remontuojami.

Blogybės – viena po kitos

Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ iniciatorius ir interneto puslapio troleibusas.lt įkūrėjas Marius Markevičius į šiuo metu iškilusias problemas žiūri rimtai.

„Į viešumą VVT esančias problemas pradėjau kelti nebeapsikentęs kalbų apie planus mieste naikinti neva neefektyvius bei atgyvenusius troleibusus ir ketinimų miestui “padovanoti„ tramvajų“, – piktinosi vyras ir pareiškė, kad tai – kieno nors noras pasipelnyti, dar kartą dideliu mastu „nustekenant miestą“.

Tačiau pašnekovas teigė įtariantis, kad tuo pat metu, kai troleibusai jau laidojami, viešojo transporto vadovybės kabinetuose atliekamas remontas. Apie tai jis sakė girdėjęs iš dviejų skirtingų įmonės darbuotojų.

Iniciatyvos už troleibusų išsaugojimą atstovas taip pat pasakojo, kad pelėsiai – tik viena iš bėdų, kurias tenka kęsti autobusų dirbtuvių personalui. Jo pasakojimu, autobusų dirbtuvėse net nėra specialios įrangos, kuri turėtų surinkti autobusų išmetamųjų vamzdžių skleidžiamas kenksmingas medžiagas, nors tai turėtų būti normali ir privaloma praktika. „Dirbantys autobusų parke kvėpuoja nuodingomis medžiagomis – jokio rūpinimosi žmonių sveikata. Tai baisus dalykas“, – sakė pašnekovas.

Remontus matė savo akimis

„Vilniaus troleibusų“ Naujosios profesinės sąjungos pirmininkė Alina Ryžinskaja patvirtino, kad šiuo metu esą remontuojamas VVT generalinio direktoriaus Gintaro Nakučio kabinetas.

„Aš mačiau tik priėmimo kambarį, iš tiesų, nežinau, kas konkrečiai ten daroma. Įeiti buvo neįmanoma, o meistras kažką su grindimis darė. Vadovybė kol kas persikėlusi dirbti į posėdžių salę. O eilinių darbuotojų prausyklos, dušai – su pelėsiais ir labai siaubingai atrodo“, – skundėsi A.Ryžinskaja.

Profesinės sąjungos atstovė tikino, kad visais įmanomais būdais bandoma taupyti pinigus būtent iš darbuotojų sąskaitos: nesuteikiamos visos darbuotojams priklausančios atostogos – išleidžia ilsėtis skaidydami atostogas dalimis, o atlyginimas mokamas pavėluotai, jis taip pat skaidomas į dalis. „Anksčiau buvo kitaip. Čia dėl vadovybės, žinoma: kai atėjo nauja vadovybė, iškart tokie taupymai buvo pradėti“, – dėstė moteris.

Skundų pagrįstumą neigia

Pats VVT generalinis direktorius G.Nakutis buvo nepasiekiamas – jis atostogavo. Tačiau jo pavaduotojas Romualdas Striška sakė, kad visi išvardyti kaltinimai nepagrįsti.

„Šiaip mes stengiamės sudaryti visas įmanomas darbo sąlygas. Darbuotojų dirbtuvėse sutvarkytos maitinimosi zonos, atnaujintos prausyklos, daromi kiti reikalingi darbai. Sakykime, autobusų parko prausimosi vietos yra kiek senesnės statybos ir jos reikalauja rekonstrukcijos. Bet tai yra įtraukta į pirmaeilius planus ir artimiausiu metu jas rekonstruosime“, – tikino R.Striška.

Didžiausią darbuotojų profesinių sąjungų pasipiktinimą sukėlę pelėsiai turėtų dingti kartu su remontu, kuris, pasak VVT vadovybės, turėtų būti pradėtas vykdyti vėliausiai po dviejų mėnesių. Pasak direktoriaus pavaduotojo, šie darbai dar nevykdomi dėl vykstančios transporto pertvarkos – pirma, esą reikia padaryti darbus, kurie su tuo susiję: pavyzdžiui, paruošti autobusų statymo aikštelę 2-ajame autobusų parke.

R.Stirška neigė ir tai, kad vadovų kabinetuose vykdomas remontas. „Profesinių sąjungų atstovai neteisingai kalba. Paprasčiausiai administracijos priimamajame buvo susidėvėjusios grindys – tiesiog pajuodusios. Po metų jas išvis būtų reikėję keisti, o dabar mes savo minimaliomis jėgomis galėjome jas tiesiog nušlifuoti ir perlakuoti“, – gynėsi R.Striška.

Pasak jo, eskaluojamos problemos neturi pagrindo, o VVT vadovybė, nenorėdama, kad viešojoje erdvėje apie juos susidarytų klaidinga nuomonė, net planuoja kai kuriuos kitus suplanuotus darbus nutraukti.

Darbuotojai skundžiasi be reikalo?

„Mes stengiamės sudaryti kuo geresnes darbo sąlygas ir profesinės sąjungos tikrai neturėtų skųstis: visos jos turi didelius kabinetus kiekviename parke, jie aprūpinti kompiuterine technika, telefonais. Būna, kad atlyginimai vėluoja kelias dienas, tačiau patikėkite, viešojo transporto darbuotojams atlyginimai mokami visi ir visą laiką laiku“, – komentavo R. Striška.

Jo teigimu, ir autobusų dirbtuvėse visos sistemos puikiausiai veikia: įrengta ištraukiamoji ventiliacija, ji nuolat tikrinama.

VVT administracijos darbuotojas svarstė, kad galbūt toks nepasitenkinimas keliamas dėl pačių profesinių sąjungų tarpusavio spaudimo, vidinių kovų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų