Pereiti į pagrindinį turinį

Troleibusų vairuotojai jaučiasi engiami

2008-11-24 09:00
Troleibusų vairuotojai jaučiasi engiami
Troleibusų vairuotojai jaučiasi engiami / Roko Medonio nuotr. Kontrastas: nors "Vilniaus troleibusų" vadovybė tikina vairuotojams mokanti geras algas, tačiau įmonei trūksta apie 50 šios profesijos žmonių.

Valdiškos įmonės pradėjo taupyti – bene labiausiai tai pajuto troleibusų vairuotojai, kurie skundžiasi apkarpytais atlyginimais. Įmonės vadovai atkerta, kad anksčiau vairuotojai gaudavo per daug.

Nurėžė po 350 litų

Į "Vilniaus dienos" redakciją kreipėsi troleibuso vairuotoja (pavardė redakcijai žinoma). Moters teigimu, šį mėnesį ji ir kolegos gavo 350 litų mažesnes algas. Esą pagrindinė to priežastis – gerokai apkarpytas užmokestis už viršvalandžius ir darbą naktimis bei poilsio dienomis.

Darbo kodeksas nustato, kad už darbą naktimis ir viršvalandžius mokamas 1,5 karto didesnis atlyginimas, o už darbą poilsio bei švenčių dienomis – dvigubai didesnis užmokestis.

Tačiau troleibuso vairuotoja tikino, kad šio kodekso nuostatai troleibusų parke šiurkščiai pažeidžiami. "Administracija darbuotojų neinformavo, kokiu pagrindu remiantis sumažintas tarifas už naktinį bei viršvalandinį darbą ir darbą švenčių dienomis", – skundėsi moteris.

Algos ne mažėja, o didėja?

Tačiau sostinės troleibusų parko vadovybė kategoriškai neigia karpanti atlyginimus. "Jokiu būdu. Algos ne sumažėjo, o padidėjo. Jie (vairuotojai – red. past.) neturėtų skųstis. Jie gauna ne 1,5 karto didesnį užmokestį už viršvalandžius ir darbą naktimis, kaip nurodo įstatymas, o du kartus didesnį atlygį – tiek mes mokame pagal kolektyvinę sutartį", – "Vilniaus dienai" sakė bendrovės "Vilniaus troleibusai" technikos direktorius Jurijus Komarovas.

Anot jo, troleibuso vairuotojo atlyginimas neatskaičius mokesčių pirmuosius devynis šių metų mėnesius vidutiniškai sudarė 2840 litų, o spalį – dar daugiau, 3060 litų.

Tačiau paprašytas nurodyti, kaip pakito algos už spalį, palyginti su rugsėju, J.Komarovas pareiškė negalįs taip greitai gauti šių duomenų.

Pasak jo, pakeistas Darbo kodeksas troleibusų parkui tapo tikru galvos skausmu. "Vis vien paliko tą nesąmonę, kad už viršvalandžius, darbą naktimis ir poilsio dienomis mokama pagal algos vidurkį. Anksčiau buvo tik pagrindinis tarifas. Mokame gerokai daugiau, dėl to kvailo įstatymo", – skundėsi "Vilniaus troleibusų" technikos direktorius.
Nors ir mokami dideli atlyginimai, vairuotojų "Vilniaus troleibusams" trūksta. Šiuo metu bendrovė pasamdytų dar apie 50 žmonių.

"Paruošimas – gana ilgas procesas. Daugiausia darbo reikalauja mokymas: instruktoriams keliami tokie reikalavimai, kad tokių instruktorių nelabai rasi", – personalo trūkumą aiškino J.Komarovas.

Paini skaičiavimo metodika

"Vilniaus troleibusų" generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius pripažino, kad algos vairuotojams galėjo sumažėti.

"Neturėjo nukristi, – svarstė J.Bagdonavičius. – Rugsėjį už viršvalandžius buvo permokėta, nes (į darbo užmokesčio skaičiavimą – red. past.) įtraukta viskas, ko nereikėjo įtraukti. Kai perskaičiavom teisingai – gal sumažėjo."

Pasak jo, tam tikri teisės aktai dubliuojasi su įmonės kolektyvine sutartimi ir dėl to kurį laiką už kai kuriuos darbus vairuotojai gaudavo dvigubą užmokestį.

Kaip naujos sistemos ydingumo pavyzdį pašnekovas pateikė vairuotojams mokamą atlyginimą už vienkartinių bilietų pardavimą: neva sudėjus viską krūvon, vairuotojui už bilieto pardavimą sumokama daugiau, nei bilietas kainuoja. "Bus nauja kolektyvinė sutartis – tada žiūrėsim, ką įtraukti, ko ne", – aiškino J.Bagdonavičius.

Faktas – pajamos aptirpo

Vėliau tai, kad algos buvo apkarpytos, pripažino ir J.Komarovas. Esą, palyginti su alga už rugsėjį, vairuotojai spalį uždirbo beveik 200 litų mažiau.

Atlyginimai krito ir dėl to, kad septyniomis valandomis padidėjo darbo valandų norma – taip sumažėjo skaičiuojamų viršvalandžių skaičius.

Be to, spalį neva mažiau vairuotojų atostogavo ir dėl to sumažėjo viršvalandinio darbo poreikis.

Miesto darbštuoliai

Darbo dienomis vežti keleivių į sostinės gatves išvyksta 259 troleibusai, šeštadieniais – 130, o sekmadieniais ir švenčių dienomis – 126. Vasarą darbo dienomis kursuoja 195 troleibusai, šeštadieniais – 119, o sekmadieniais ir švenčių dienomis – 116.

Keleiviai vežami 20 maršrutų, kurių bendras ilgis – 456 km. Per dieną troleibusai nuvažiuoja apie 53 tūkst. km ir perveža apie 400 tūkst. keleivių.

Pirmasis troleibusas išvyksta į reisą 3.57 val., paskutinis grįžta 0.24 val. nakties.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų