Vilniaus oro uosto ugniagesių darbas – iš arti

  • Teksto dydis:

Vilniaus oro uostas turi savo ugniagesių komandą, kuri skuba į oro uosto teritorijos ir 8 km spinduliu iškvietimus. Ugniagesiai teigia, kad turi 40 sekundžių apsirengti, nes automobilis išvažiuoja per 50 sekundžių. Taupant kiekvieną sekundę, automobilis užvedamas ne su rakteliu, o išorėje paspaudus mygtuką. Ši procedūra sutaupo net 6 sekundes, kurios yra ypač svarbios iškvietimo metu. Apie oro uosto ugniagesių darbą ir turimas priemones pasakojo Priešgaisrinės gelbėjimo skyriaus vadovas Alvydas Bezykorno.

– Kaip sekasi tarnyba?

– Tarnyba sekasi gerai. Turime puikų kolektyvą ir du gaisrinius automobilius.

– Kuo skiriasi oro uosto ugniagesys nuo miesto?

– Oro uosto ugniagesys dirba tik oro uoste ir 8 km spinduliu. Miesto ugniagesiai dalyvauja visur.

– Jūsų ir darbo specifika kitokia. Per kiek laiko turite pasiruošti, apsirengti į iškvietimą?

– Pagrindinis reikalavimas – 3 minutės, t. y. nuo pranešimo gavimo mes turime būti per 3 minutes bet kuriame kilimo-tupimo take, aerodromo taške.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Papasakokite apie jūsų naudojamas transporto priemones.

– Tai specialiai oro uostui pritaikytas automobilis. Jis veža keturis kartus daugiau vandens nei miesto ugniagesių transportas, turi putokšlį, taip pat ant stogo yra lafetas.

– Kokios jo techninės charakteristikos?

– Yra du pagrindiniai lafetai. Viršutinis – orlaiviui gesinti, liemeniui, apatinis – važiuoklei. Lafetas turi termovizinę kamerą, kad tamsos metu ar per dūmus matyti, kur ugnies šaltinis arba žmonės. Viršutinis lafetas per minutę išleidžia 6 tūkst. l, apatinis – 1 tūkst. l.

– Kokį atstumą vanduo gali nuskrieti?

– Nuo viršutinio apie 100 m, apatinio – apie 60 m.

– Koks automobilio greitis?

– 120 km/val. Pagreitėjimas – 80 km per 30 sek., įvertinus, kad jo masė – 38 t.

– Koks tai variklis?

– 515 kilovatų arba 700 arklio galių.

– Ar teko kada reaguoti į rimtą iškvietimą?

– Su šiais automobiliais dar neteko reaguoti į rimtą iškvietimą, būna atvejų, kai užsikerta lėktuvų stabdžiai arba avariniu nusileidimu neišsiskleidžia važiuoklė, bet rimto incidento dar nebuvo.

– Kuo skiriasi nuo miesto ugniagesių transporto?

– Ji turi dar savigesinimo sistemą. Lėktuvas skraidina nuo 10 iki 20 t degalų, įvykus avarijai, jie išsilieja. Gaisrinis automobilis, kad privažiuotų kuo arčiau, turi savigesinimo sistemą ir gali važiuoti į ugnį.

– Kiek tokia transporto priemonė kainuoja?

– Šie automobiliai pirkti prieš dvejus metus, kainavo 570 tūkst., o dabartinė rinkos kaina daug didesnė.

– Koks jūsų turimų priemonių sąstatas?

– Du gaisro gesinimo automobiliai ir štabo automobilis, t. y. vadovavimo posto. Iš jo vyksta visas vadovavimas.

– Kiek ugniagesių dirba visame sąstate?

– Šiuo metu dirba aštuoni ugniagesiai. Kai įvyksta orlaivio avarija arba operacija, apie 50.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Patrik Lyčkovski

Patrik Lyčkovski portretas
Noriu tapti gelbetoju
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių