- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus oro uostas turi savo ugniagesių komandą, kuri skuba į oro uosto teritorijos ir 8 km spinduliu iškvietimus. Ugniagesiai teigia, kad turi 40 sekundžių apsirengti, nes automobilis išvažiuoja per 50 sekundžių. Taupant kiekvieną sekundę, automobilis užvedamas ne su rakteliu, o išorėje paspaudus mygtuką. Ši procedūra sutaupo net 6 sekundes, kurios yra ypač svarbios iškvietimo metu. Apie oro uosto ugniagesių darbą ir turimas priemones pasakojo Priešgaisrinės gelbėjimo skyriaus vadovas Alvydas Bezykorno.
– Kaip sekasi tarnyba?
– Tarnyba sekasi gerai. Turime puikų kolektyvą ir du gaisrinius automobilius.
– Kuo skiriasi oro uosto ugniagesys nuo miesto?
– Oro uosto ugniagesys dirba tik oro uoste ir 8 km spinduliu. Miesto ugniagesiai dalyvauja visur.
– Jūsų ir darbo specifika kitokia. Per kiek laiko turite pasiruošti, apsirengti į iškvietimą?
– Pagrindinis reikalavimas – 3 minutės, t. y. nuo pranešimo gavimo mes turime būti per 3 minutes bet kuriame kilimo-tupimo take, aerodromo taške.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Papasakokite apie jūsų naudojamas transporto priemones.
– Tai specialiai oro uostui pritaikytas automobilis. Jis veža keturis kartus daugiau vandens nei miesto ugniagesių transportas, turi putokšlį, taip pat ant stogo yra lafetas.
– Kokios jo techninės charakteristikos?
– Yra du pagrindiniai lafetai. Viršutinis – orlaiviui gesinti, liemeniui, apatinis – važiuoklei. Lafetas turi termovizinę kamerą, kad tamsos metu ar per dūmus matyti, kur ugnies šaltinis arba žmonės. Viršutinis lafetas per minutę išleidžia 6 tūkst. l, apatinis – 1 tūkst. l.
– Kokį atstumą vanduo gali nuskrieti?
– Nuo viršutinio apie 100 m, apatinio – apie 60 m.
– Koks automobilio greitis?
– 120 km/val. Pagreitėjimas – 80 km per 30 sek., įvertinus, kad jo masė – 38 t.
– Koks tai variklis?
– 515 kilovatų arba 700 arklio galių.
– Ar teko kada reaguoti į rimtą iškvietimą?
– Su šiais automobiliais dar neteko reaguoti į rimtą iškvietimą, būna atvejų, kai užsikerta lėktuvų stabdžiai arba avariniu nusileidimu neišsiskleidžia važiuoklė, bet rimto incidento dar nebuvo.
– Kuo skiriasi nuo miesto ugniagesių transporto?
– Ji turi dar savigesinimo sistemą. Lėktuvas skraidina nuo 10 iki 20 t degalų, įvykus avarijai, jie išsilieja. Gaisrinis automobilis, kad privažiuotų kuo arčiau, turi savigesinimo sistemą ir gali važiuoti į ugnį.
– Kiek tokia transporto priemonė kainuoja?
– Šie automobiliai pirkti prieš dvejus metus, kainavo 570 tūkst., o dabartinė rinkos kaina daug didesnė.
– Koks jūsų turimų priemonių sąstatas?
– Du gaisro gesinimo automobiliai ir štabo automobilis, t. y. vadovavimo posto. Iš jo vyksta visas vadovavimas.
– Kiek ugniagesių dirba visame sąstate?
– Šiuo metu dirba aštuoni ugniagesiai. Kai įvyksta orlaivio avarija arba operacija, apie 50.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...