- Alia Zinkuvienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vilkpėdė: vakarais prie šio Žemaitės gatvės namo nebelieka net šaligatvio – gyventojams jau nebeužtenka automobilių okupuotos medžių paunksnės.
-
Vilkpėdė: vakarais prie šio Žemaitės gatvės namo nebelieka net šaligatvio – gyventojams jau nebeužtenka automobilių okupuotos medžių paunksnės.
-
Vilkpėdė: vakarais prie šio Žemaitės gatvės namo nebelieka net šaligatvio – gyventojams jau nebeužtenka automobilių okupuotos medžių paunksnės.
Siūlo įtraukti gyventojus
"Juokinga klausytis tokių kalbų, kai problemas reikia spręsti neatidėliojant, nes miestas auga, o nei tramvajaus, nei metro greitai nepastatysime, ant dviračių žmonės tikrai nepersės, taigi, automobilių tik daugės, ir juos reikės kažkur laikyti", – sakė A.Strelčiūnas. Jis mato keletą praktinių šios problemos sprendimo būdų, tik būtina, kad dalyvautų pati savivaldybė, būtų bendradarbiaujama su miestiečiais.
"Prie daugiabučių namų esančias aikšteles galima išplėsti maždaug trečdaliu. Kai ant vejos metų metus statomi automobiliai, jos praktiškai nebelieka, ir ten galima būtų išasfaltuoti vietas automobiliams. Bet savivaldybė tuos darbus gali atlikti tik atsirėžusi dalį kiemo kaip infrastruktūros teritoriją", – dėstė pašnekovas.
Savivaldybės propaguojama kaimynijų programa taip pat sudaro galimybę tvarkant namų kiemus suprojektuoti ir įrengti vietas automobiliams. Dalis tokių projektų – iki 10 eurų už 1 kv. m kiemo sutvarkymą – apmokama savivaldybės lėšomis, tačiau vilniečiai šia programa naudojasi vangiai. Mat prieš tai būtina suformuoti namo sklypą, o po kiemo atnaujinimo savo lėšomis jį tvarkyti mažiausiai 10 metų. Gyventojai, kuriems automobilių statymas neaktualus, nesutinka mokėti už kaimynų patogumus.
Prie daugiabučių namų esančias aikšteles galima išplėsti maždaug trečdaliu. Kai ant vejos metų metus statomi automobiliai, jos praktiškai nebelieka, ir ten galima būtų išasfaltuoti vietas automobiliams.
"Mano galva, geresnis sprendimas buvo, kai aikšteles automobiliams buvo galima įrenginėti gyventojų iniciatyva, jiems patiems prisidedant prie visų darbų 50 proc. kainos, – pastebėjo A.Strelčiūnas. – Iš savo praktikos žinau, kad, įdėdamas nuosavų lėšų, žmogus jaučiasi esąs ir proceso dalyvis, ir labiau atsakingas už rezultatą. Lazdynuose tokių pavyzdžių yra – štai prie Architektų g. 98 namo gyventojai išsiplėtė aikšteles ir dabar labai patenkinti. Tik jau atsiranda gudručių iš kitų namų, taikančių palikti ten savo automobilius. Todėl manau, kad tokie darbai turėtų būti daromi kompleksiškai, visame mikrorajone ar bent kelių gretimų namų gyventojams susikooperavus."
Per daug liberalumo
Esama ir kitų būdų, kaip sutvarkyti automobilių statymą sausakimšuose rajonuose. Kaip pavyzdį A.Strelčiūnas paminėjo žiedines sankryžas, viena jų – Lazdynuose, įsukant iš Laisvės prospekto. Ten yra savivaldybės žemė, kur būtų galima įrengti daugiaaukštes automobilių parkavimo aikšteles bent 500 automobilių. Tuomet automobiliai net neįvažiuotų į rajoną – palikęs ten mašiną, žmogus galėtų sėsti ant dviračio ar troleibusu į miestą važiuoti, o lazdynietis, vakare pastatęs savo automobilį, kulniuotų namo.
"Į tas daugiaaukštes aikšteles nebūtinai savivaldybė investuotų, – mano A.Strelčiūnas. – Galima numatyti sklypo tikslinę paskirtį, o aikšteles įrengtų verslas. Šitaip spręsti problemą galima ne tik Lazdynuose, o ir kiekviename rajone – šiek tiek sumažintume spūstis, ir žmonės neužgrūstų savo automobiliais paskutinių dar likusių žalių plotelių prie namų. Bet aš nematau šių dalykų naujame miesto bendrajame plane, kuris dar nepatvirtintas. Nereikia turėti iliuzijų – žmonės automobilių neatsisakys, bet, kad jie ne kiekvieną dieną važiuotų, miestas turi sudaryti sąlygas, o jų nėra."
Pašnekovas taip pat atkreipė dėmesį, kad naujame Vilniaus bendrajame plane apskritai nenumatomos automobilių stovėjimo vietos Senamiestyje.
"Šiuo metu nekilnojamojo turto vystytojai, statydami Senamiestyje, turi parūpinti 1 butui 0,25 automobilio stovėjimo vietos, – priminė A.Strelčiūnas. – Vystytojai ir taip labai stengiasi įvairiais būdais susimažinti normatyvus dėl automobilių statymo, o dabar Senamiestyje parkavimo reikalavimų apskritai nebeliks. Manyčiau, toks bendrojo plano kūrėjų požiūris į Senamiestį pernelyg liberalus ir reikėtų platesnių diskusijų."
Nori sumažinti vietų
Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento vadovas, miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis su kritika nesutinka.
"Mes taikome kelis būdus įrengti daugiau stovėjimo vietų gyventojų automobiliams. Pirmiausia, dabar tvarkome viešąsias erdves, privažiavimus ir bendrojo naudojimo gatves, ir ten įrengiamas maksimalus įmanomas vietų skaičius – tiek kiemuose, tiek gatvėse. Jas įrengus, stovėjimo vietos gatvėse turės būti apmokestinamos ir gyventojai galės nusipirkti metines korteles (7,20–43 eurai)", – dėstė M.Pakalnis.
Pasak jo, savivaldybė ne trukdo, o netgi padeda ir tiems, kurie nori įsirengti automobilių stovėjimo aikšteles savo namų sklypuose: "Yra kaimynijų programa, ir savivaldybė netgi skiria po 10 eurų už kiemo 1 kv. m sutvarkymą bei tų pačių stovėjimo vietų įrengimą kaimynijos teritorijoje. Gyventojams savo lėšomis reikia prisidėti tik jei projekto kaina viršija savivaldybės skiriamą sumą."
Tik Senamiestyje, kaip pripažino architektas, iš tiesų norima automobilių skaičių kuo labiau sumažinti.
"Pagal Statybos techninį reglamentą savivaldybė turi teisę nustatyti mažesnį stovėjimo vietų koeficientą. Šiuo metu jis yra nuo 0,25 iki 0,5, o naujajame bendrajame plane bus ne daugiau kaip 0,25. Todėl vystytojai, norintys statyti Senamiestyje, privalo numatyti, kad didžioji dalis jų pastato gyventojų ar darbuotojų atvyks viešuoju transportu," – akcentavo M.Pakalnis.
Siūlymas statyti daugiaaukštes aikšteles mikrorajonuose ir leisti žmonėms nemokamai parkuoti kartais net ne po vieną automobilį, pasak jo, kvepia socializmu: "Juk tai reikštų už visos visuomenės mokesčių lėšas įrenginėti kažkam automobilių stovėjimo vietas. Nemanau, kad tai socialiai teisinga, ir mes net tokių ekonominių galimybių neturime. O jeigu apmokestintume tas aikšteles, nemanau, kad visi automobilių savininkai sutiktų mokėti. Taip yra jau atsitikę su kai kurių verslininkų projektais – pristatė daugiaaukščių aikštelių ir šimtai vietų yra tuščios – žmonės jų neperka, o automobiliai toliau statomi kiemuose ir gatvėse."
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus14
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...
-
Gera žinia vietos bendruomenei: „YIT Lietuva“ pradeda ilgai lauktą Kazbėjų tilto remontą1
Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus sutvarkytas. Jo kapitalinio remonto darbų imasi tvarios miestų ir infra...
-
Ruošimasis ekstremalioms situacijoms: kalta ne tik pasenusi įranga2
Kovo pabaigoje dalis vilniečių turėjo gauti įspėjamuosius pranešimus apie Panerių gatvėje kilusį didžiulį gaisrą automobilių laužyne. Tačiau socialiniuose tinkluose kilo sostinės gyventojų pasipiktinimas: dalis negirdėjo sirenų ir nesu...
-
Pokyčių gatvėje Fabijoniškėse – žalioji bendruomenės diena1
Balandžio 25 dieną, nuo 17 val. Vilniaus miesto savivaldybė kviečia Salomėjos Nėries ir aplinkinių gatvių gyventojus ir kitus vilniečius į bendruomenės šventę. ...
-
Vilniuje atsisveikinama su buvusiu Lietuvos premjeru G. Kirkilu28
Antradienį nuo vidurdienio sostinėje galima atsisveikinti su savaitgalį mirusiu buvusiu premjeru Gediminu Kirkilu. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą7
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
Protesto akcijoje susirinkusieji solidarizavosi su M. Simanynu: „Trupink žiedus, o ne žandikaulius“7
Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. ...
-
Vilniaus savivaldybės atstovas: šildymu turėtų pasirūpinti ir gyventojai3
Pirmadienį Vilniaus miestui pasekus kitų savivaldybių pavyzdžiu ir atnaujinus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės atstovas sako, kad patys gyventojai turėtų spręsti, kada pradėti ar nutraukti šilumos tiekimą. ...
-
A. Avulis: nežinau, kaip pastatyti Nacionalinį stadioną už mažesnę kainą17
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau pa...
-
Autistiško vaiko mama: nesulaukęs pagalbos sūnus mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius87
Kova su švietimo sistema – taip savo istoriją pristato sūnų, turintį autizmo spektro sutrikimą, auginanti moteris. Anot jos, nesulaukęs tinkamos pagalbos vaikas mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius, galiausiai teko keisti mok...