- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vilnius realiais veiksmais skatina darnų judumą – tęsiamas gatvių humanizavimas
-
Vilnius realiais veiksmais skatina darnų judumą – tęsiamas gatvių humanizavimas
-
Vilnius realiais veiksmais skatina darnų judumą – tęsiamas gatvių humanizavimas
-
Vilnius realiais veiksmais skatina darnų judumą – tęsiamas gatvių humanizavimas
-
Vilnius realiais veiksmais skatina darnų judumą – tęsiamas gatvių humanizavimas
Darniam judumui pritaikytos gatvės Vilniuje tampa realiai veikiančiais sprendimais.
Patogesnėms kelionėms dviračiais, pėsčiomis, taip pat ir miesto gyvybingumo skatinimui jau humanizuotos Islandijos, I. Šimulionio, Giedraičių g., į ramaus eismo zoną pertvarkyta dalis Naugarduko g. Šiemet humanizavimo darbai bus tęsiami arba pradėti Didlaukio, Šaltkalvių, likusioje Naugarduko g. dalyje, T. Ševčenkos, Vytenio, Mindaugo g., o 2022 m. ir kitur Naujamiestyje – Smolensko, Birželio 23-iosios, Vivulskio, Kedrų, Muitinės g.
„Humanizuojant gatves taikomi kompleksiniai sprendimai. Jos tampa ramaus eismo zonomis, siaurinamos automobilių eismo juostos, pertvarkomas jų stovėjimas, įrengiamos saugumo priemonės, želdiniai, mažosios architektūros elementai. Viso to tikslas – miestiečiams saugesnis judėjimas gyvenamųjų namų ar įmonių apsuptyje, gyvesnės gatvės, daugiau erdvės judantiems pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais ar kitaip darniai. Planuojame, kad per dvejus metus visame Vilniuje atsiras bent dešimt ramaus eismo gatvių, didžioji jų dalis pilotiniame etape numatyta Naujamiestyje. Iki 2030 m. humanizavimo principais bus pertvarkyta dauguma atkarpų, kurios yra ne pagrindinės miesto eismo arterijos, o labiau skirtos privažiavimui“, – sako „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ nuotr.
Tikslas – miestiečiams saugesnis judėjimas gyvenamųjų namų ar įmonių apsuptyje, gyvesnės gatvės, daugiau erdvės judantiems pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais ar kitaip darniai.
Naujamiesčio pilotas ir pavyzdys – per plačios gatvės
Dalis Naugarduko g. nuo praėjusių metų tapo ramaus eismo zona, o automobiliai joje juda lėčiau. Pati gatvė vis labiau formuojama kaip viešoji erdvė – čia įrengtos iškiliosios sankryžos, ryškiai sužymėtos perėjos, dviračių takai, pėsčiuosius saugo įrengti papildomi želdiniai. Be to, savaitgaliais organizuojamas gatvės turgus, pernai startavo „keliaujantys kiemeliai“.
Gausus šios žiemos snygis atskleidė, kodėl būtent Naujamiestis yra gera erdvė realiems humanizavimo pokyčiams ir kitose gatvėse. Pavyzdžiui, iš nuotraukų T. Ševčenkos, Vytenio g. matoma, kad erdvės jų pertvarkymui pakanka. Šiuo metu automobilių eismo juostos gatvėse per plačios, todėl dalį neišnaudojamos vietos galima skirti sklandesniam ir saugesniam pėsčiųjų, dviratininkų judėjimui. Pertvarkomų gatvių važiuojamosios dalys čia taps siauresnės, atsiras nauji dviračių takai ir želdiniai, kurie atskirs eismo juostas.
Konsultavimo paslaugų agentūros MMAP urbanistai atliko Naujamiesčio gatvių pritaikymo ramaus eismo zonai analizę, gyventojų apklausą ir parengė šių gatvių pertvarkymo koncepciją. Jau įvykęs viešas jos pristatymas visuomenei pateikiamas čia.
Visas pilotinis ramaus eismo projektas Naujamiestyje bus baigtas 2023 m. Labiausiai pasiteisinusius sprendimus Vilnius taikys humanizuodamas ir kitas gatves.
Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ nuotr.
Gatvių humanizavimui – geroji kitų Europos miestų patirtis
Gatvių humanizavimo modelį naudoja ir kiti Europos miestai. Ramaus eismo zonose, kurios yra vienas humanizavimo sprendimų, automobiliai dažniausiai juda 20-30 km/val. greičiu, eismo juostos siaurinamos, matomumą lemia ir atitinkama parkavimo tvarka. Dviratininkai ar paspirtukų mėgėjai įprastai juda bendrame sraute su automobiliais, o tai užtikrina platesnį tinklą darniam judumui, nes nereikalingi atskiri takai.
Ilgainiui tokios erdvės sukuria ramesnę ir patrauklesnę aplinką, tampa saugesnės savarankiškoms vaikų kelionėms. Kai sumažėja poreikis stabdyti ir įsibėgėti, vairuotojai greičiau įvertina kelyje atsiradusią kliūtį, gali užmegzti akių kontaktą, sklandžiau rikiuojasi. Gerosios užsienio patirtys rodo, kad sumažinus greitį apie 10 proc., mažėja spūstys ir padidėja eismo pralaidumas. Be to, šalia intensyvių, taršių gatvių gyvenantys žmonės mažiau socialiai aktyvūs – tokios gatvės nepatrauklios, o jų humanizavimas skatina bendruomenių kūrimąsi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu12
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą10
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Po gaisro Vilniuje daliai ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduojama tęsti ir penktadienį
Po trečiadienio vakarą sostinės Panerių gatvėje kilusio gaisro, Vilniaus miesto savivaldybė daliai švietimo ir ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduoja tęsti ir penktadienį. ...
-
V. Benkunskas apie gaisro sostinėje padarinius: gyventojams rekomenduojama nusivalyti paviršius8
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad su Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pagalba savivaldybei pavyko išvengti didesnės taršos dėl trečiadienio vakarą Paneriuose kilusio gaisro. ...
-
Virš Vilniaus – ratus sukantys sraigtasparniai4
Kai kuriuos vilniečius ketvirtadienį nustebino padangėje pamatytas vaizdas. Kariuomenės atstovai paaiškino, kodėl virš sostinės ratus suka sraigtasparniai. ...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose5
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Dalis vilniečių negavo perspėjimo apie didžiulį gaisrą: ministrė sako, kad reikės tai išsiaiškinti6
Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį šios sistemos įgyvendinimą. ...
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Po gaisro sostinėje aplinkosaugininkai pradėjo neplaninį patikrinimą: bendrovė nelaikyta rizikinga2
Aplinkosaugininkai dėl Vilniuje kilusio gaisro pradėjo bendrovės neplaninį patikrinimą, skelbima, kad įmonė nebuvo priskirta prie aukštą riziką turinčių objektų. ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda1
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...